PDA

View Full Version : Floyd Rose probleem/snaren (hulp zsm aub)



Maiden Michiel
28 april 2004, 18:26
Ik speel al een jaar of 6 met floyd rose maar nu een probleem:

Ik heb net nieuwe snaren erop gezet en gestemd en alles.
Nu elke keer als ik op de hoge e een bend maak ontstemt de snaar (lager), alleen die. En als ik hem dan 3 keer ofzo weer op toon draai schiet hij uit het zadel.
What to do???? Damn vrijdag optreden zit ik met dit gekut!!

BramVersteeg
28 april 2004, 18:45
Heb je de snaren goed op/in de brug zitten en zit de sluiting goed vast? Het kan niet aan de brug zelf liggen want anders ontstemden alle snaren wel. Of misschien iets met de stemknoppen??

Maiden Michiel
28 april 2004, 18:47
volgens mij heb ik het al: die blokjes die je uit het zadeltje in de brug kunt halen.
Die van de e snaar is aardig beschadigd waar de snaar in gaat. Zal wel een te diepe sleuf in zijn gekomen zodat die snaar niet meer goed vast kan zitten.
Ik heb nog naar die van de b snaar gekeken en die had ook wel wat slijtage maar niet zo veel.

Maiden Michiel
28 april 2004, 19:09
Heb net effe Anand (mijn gitaarleraar) gebeld en hij hakte vaker met dit bijltje. Bijvijlen meot ik het nu.
Wel vreemd, ik heb deze gitaar pas vanaf november en nu al vijlen??
Die Jackson heb ik al 7 jaar en nog nooit hoeven vijlen...

Swan
28 april 2004, 19:12
ik had t zelfde probleem met mn Jackson KE3 toen ik em kocht, bij de lage E

Stitch
28 april 2004, 19:44
Die van mij zijn ook redelijk versleten maar gelukkig nog geen problemen mee gehad. Je moet ze nu gewoon weer vlak vijlen?

Stitch
28 april 2004, 19:44
Die van mij zijn ook redelijk versleten maar gelukkig nog geen problemen mee gehad. Je moet ze nu gewoon weer vlak vijlen?

Maiden Michiel
29 april 2004, 08:45
Ja, ik heb zeer fijn schuurlinnen gehaald bij de bouwmarkt.
Ging heel fijn, je hoeft ook echt niet lang te schuren, tot de inkeping weg is natuurlijk.
Werkt weer perfect!