PDA

View Full Version : Oproep aan de heer L riffenstein



BramVersteeg
28 april 2004, 14:21
...

BramVersteeg
28 april 2004, 14:23
Hey Yoeri,
jij hebt toch zo'n axess looper. Nou heb ik gehoord dat axess wereld spul maakt en die GRX4 lijkt me niet al te duur. Waar heb jij die van jou vandaan en hoe duur was ie? In combo met een midipedaal wil ik m'n diezel bedienen en wat effecten toe kunnen voegen. Hoeveel 19" apparaten kun je er aan hangen?? En hoeveel losse pedaaltjes? Wat zijn nog andere handige functies?
BVD Bram

Anavrin
28 april 2004, 14:51
what about een privé-berichtje :???:

Robbert
28 april 2004, 15:13
what about een privé-berichtje :???:

Het hele forum kan hier wat aan hebben, ik iig wel.

LordRiffenstein
28 april 2004, 15:36
Morris heeft er ook eentje hoor!!! (en als hij die van hem verkoopt moet hij mij eerst contacteren :razz: )

Lees in elk geval dit al eens:

http://www.axess-electronics.com/_grx4.htm

http://www.axess-electronics.com/usr_man/GRX4%20v2r3.pdf

Hij heeft in totaal dus 4 loops waarin pedaaltjes en/of rack-units kunnen hangen. Behalve de hele zooi schakelen met PCs of CCs heeft de InA ook nog de Axess buffer on-board die echt SUPER is.

Ik ben HELE tevreden met de GRX-4 en wil nog een 2de kopen om nog wat meer pedaaltjes in mijn rack te gooien. Mario maakt echt goed spul en als je vragen hebt of zo kan je hem altijd mailen, hij geeft heel goed advies (hij zal zelfs andere spullen aabevelen als hij denkt dat dat beter is voor je). http://www.axess-electronics.com/

De Axess spullen kun je helaas enkel rechtstreeks bij hem bestellen tenzij je VEEL geluk hebt en er eentje 2de hands vindt. Hij kost $220 en daarbij moet je nog ongeveer $50 verzending bijtellen EN taksen!

BramVersteeg
28 april 2004, 16:35
Thanx,
Als ik nou verschillende effecten uit 19" spul wil halen om een preset te maken, werkt dat dan niet alleen via midi-in??? En kan ik via midi-thru meerdere 19" apparaten aansturen?? En misschien een domme vragg, maar wat doet een buffer nou precies :oops: ?
Als ik het goed begrijp zet je dus gewoon pedalen in die loops en laat die aan staan. Zodra je die loop inschakeld hoor je je pedaaltje. Maar als je dan effecten uit je 19" wilt switchen moet dat dan toch via midi??
Grz. Bram

LordRiffenstein
28 april 2004, 17:01
Thanx,
Als ik nou verschillende effecten uit 19" spul wil halen om een preset te maken, werkt dat dan niet alleen via midi-in??? En kan ik via midi-thru meerdere 19" apparaten aansturen??

Je moet het apparaat aansturen via Midi In en met Midi Thru kan je inderdaad de midi messages doorsturen naar andere apparaten.


En misschien een domme vragg, maar wat doet een buffer nou precies :oops: ?

Een buffer zet je signaal om van hoog nr laag impedantie (of net omgekeerd) waardoor er geen verlies is aan toon wanneer je met veel en lange kabels werkt.


Als ik het goed begrijp zet je dus gewoon pedalen in die loops en laat die aan staan. Zodra je die loop inschakeld hoor je je pedaaltje. Maar als je dan effecten uit je 19" wilt switchen moet dat dan toch via midi??Grz. Bram

Dat van de pedaaltjes klopt, een 19" unit moet je dan nog eens apart aansturen.

BramVersteeg
28 april 2004, 17:30
Kan ik met die GRX4 dus presets maken waarmee ik van clean met chorus naar lead met reverb en delay schakel?? Stel dat ik die delay uit 19" apparaat 1 haal, chorus uit 19" apparaat 2 en reverb uit een padaaltje. Ben een beetje traag van begrip :lol:

LordRiffenstein
28 april 2004, 18:03
Kan ik met die GRX4 dus presets maken waarmee ik van clean met chorus naar lead met reverb en delay schakel?? Stel dat ik die delay uit 19" apparaat 1 haal, chorus uit 19" apparaat 2 en reverb uit een padaaltje. Ben een beetje traag van begrip :lol:

Dat kan ja, je kan presets maken zodat je elke mogelijke combinatie van de verschillende loops kan schakelen. Afhankelijk van hoe je met midi werkt moet je dan misschien PCs versturen nr de 2 19" apparaten en de GRX-4 zodat deze schakelen nr de juiste preset.

BramVersteeg
28 april 2004, 18:56
Ik heb nou nog geen 19" spul maar ben wel naar iets op zoek. Ik vroeg dat van die 2 19" apparaten omdat ik die GRX4 ook nog in de toekomst wil gebruiken. Momenteel schakel ik alleen mijn Diezel met een GT-6. Werkt erg simpel en effectief. Alleen blijft het qua FX beperkt tot het inschakelen van de switchable loop met wat effecten. Moet je die GRX4 gewoon in je loop zetten? En wat is dan beter, seriele loop of parallel? Of ligt dit aan de effecten? Nu gaat de midi-out van de GT-6 naar de midi-in van de Diezel. Zou ik dan de midi-thru moeten pakken naar die GRX4 of andersom? Wat ik dus wil is dat ik een effect uit een 19" apparaat pak en dat combineer met een stand op de versterker en evt. een los pedaaltje. Alles met 1 druk op de knop. En zo kunnen schakelen.

LordRiffenstein
29 april 2004, 07:43
Ik heb nou nog geen 19" spul maar ben wel naar iets op zoek. Ik vroeg dat van die 2 19" apparaten omdat ik die GRX4 ook nog in de toekomst wil gebruiken. Momenteel schakel ik alleen mijn Diezel met een GT-6. Werkt erg simpel en effectief. Alleen blijft het qua FX beperkt tot het inschakelen van de switchable loop met wat effecten. Moet je die GRX4 gewoon in je loop zetten? En wat is dan beter, seriele loop of parallel? Of ligt dit aan de effecten? Nu gaat de midi-out van de GT-6 naar de midi-in van de Diezel. Zou ik dan de midi-thru moeten pakken naar die GRX4 of andersom? Wat ik dus wil is dat ik een effect uit een 19" apparaat pak en dat combineer met een stand op de versterker en evt. een los pedaaltje. Alles met 1 druk op de knop. En zo kunnen schakelen.

Alles hangt af van wat en hoe je het wil gebruiken maar de GRX-4 is HEEL veelzijdig!!

Nocki
29 april 2004, 08:03
Leuk topic.

Ik loop al een week aan Yoeri zn hoofd te zeuren over dit ropic.

Yoeri bedankt!

NOcki

BramVersteeg
29 april 2004, 15:15
Ik denk dat ik genoeg weet! Bedankt Yoeri :wink:
Binnenkort zal ik er eens een gaan bestellen! :razz:

Nocki
5 mei 2004, 22:33
mischien kunnen we samen bestellen...

Nocki

BramVersteeg
5 mei 2004, 22:43
Wanneer wil je hem halen? Zal idd in kosten schelen.

Nocki
5 mei 2004, 22:46
wil jij kijken wat het kost enz en wanneer je m wilt bestellen. dan bestel je de mijne in een keer mee.

Nocki

BramVersteeg
5 mei 2004, 23:02
Duurt ff voor ie af is en dan zo'n 3 tot 5 dagen levertijd. 200 US poen en nog 55 US poen verzendkosten naar mijn woonplaats. Ik weet niet wat het kost als er 1 extra bij komt. Zal wel ff mailen.

Nocki
5 mei 2004, 23:06
is fijn. dankjewel.
mischien verstandig om de rest even via de mail te regelen.
ik heb je al een mail gestuurd ivm de fx.

Nocki

LordRiffenstein
5 mei 2004, 23:54
Bestellen bij Mario?? FF checken bij de misses of er een BS-2 vanaf kan voor mijn pedalenbord :-D Nog ff wachten als het kan guys!

BramVersteeg
6 mei 2004, 11:04
okey, ik heb net een mail gestuurd met de vraag wat het kost om iets extra te bestellen. Wacht ik open wel een topic met de vraag wie er allemaal iets wil bestellen. :-D