PDA

View Full Version : Line 6 POD PRO



anoniem
28 augustus 2001, 23:58
Ik denk er over om een LINE6 POD PRO voor gitaar aan te schaffen. Ik wil hem voornamelijk voor live situaties gebruiken. Ik speel ïn ear en ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze module. Ik ben bang dat ik m'n speakers ga missen (nu speel ik vaak met één monitor in m'n oor)om mijn versterker goed te laten mengen met de monitormix.

Jimi Hendrix
29 augustus 2001, 11:08
Al die cats die in de studio hun podje gebruiken, spelen live gewoon met een rokende buizenbak, daar is geen alternatief voor qua sound, lijkt me. Maar als je veel speelt (top40 bandje?) en je zelf moet sjouwen (...) dan is het misschien wat?
Ikzelf ben niet zo gecharmeerd van digitale simulaties van echte versterkers, de vibe is gewoon minder.

Rectifier
29 augustus 2001, 12:17
Ik heb de PRO een weekje thuis mogen gebruiken. Ik vind de cleane sounds errug tegenvallen.De High-gain sectie doet ie wel goed. Rectifier en Soldano klinken erg goed,alleen ik neem aan dat je niet alleen met High-gain speelt. En je kan hem ook gewoon op een buizeneindtrap aansluiten en een 1x12(of 2x12 stereo) naast je zetten voor de speakerdruk.Of een actieve monitor naast je zetten en de ene uitgang van de PRO naar de mengtafel en de andere naar de monitor. Zo kun je van beide gebruik blijven maken.Nu weet ik niet of je de stereo uitgang ook 2x mono kunt gebruiken.
En hij heeft veel voordelen, goed geluid op laag volume (erg belangrijk bij bruiloftbandjes) en erg licht. Maar ik zou er wel een buizenbak bij houden als je die nog hebt.

collin hoeve
23 augustus 2002, 12:18
ik heb een tijd met een pod opgetreden en nu heb ik een line6 top maar ik heb gemerkt dat je altijd je pod gewoon door een amp moet sturen anders klinkt het niet... direct de tafel in en over de PA is iets voor zangers, basisten en toetsenisten maar blijkbaar is het niet voor ons weggelegd ;P