PDA

View Full Version : dichtmaken achterkant speakerkast....



jorrit
28 april 2004, 10:07
test.....klote zooi net een heel verhaal getypt is t weg...

jorrit
28 april 2004, 10:10
k wil mijn speakerkast dicht gaan maken aan de achterkant om wat meer punch en een vetter laag te krijgen. ze zijn zelfgemaakt maar wel erg goed zelf gemaakt en er zitten celestion vintage 30's in. dit is de foto van de achterkant

http://community.webshots.com/photo/106871877/138325849ImLMvd

als ik de achterkant dicht maak, heeft dit dan erg veel nut en blaas ik dan de speakers er niet uit?

birt
28 april 2004, 10:26
het mdf zou weleens zelfmoord kunnen plegen... :D

helleke
28 april 2004, 11:14
als ik de achterkant dicht maak, heeft dit dan erg veel nut en blaas ik dan de speakers er niet uit?

Welnee joh, maak maar lekker dicht.No problem.Die V30's kunnen wel wat hebben hoor.Als je de speakers eruit zou blazen hadden veel mensen hier op t forum een probleem :D
Zorg inderdaad wel dat de kast goed stevig in mekaar zit anders gaat er van alles "meerammelen" :razz:

Negative K3 fan
28 april 2004, 12:28
dat wordt geen probleem, gewoon een goede plak dik berken multiplex erachter, goed vastschroeven, de andere platen ook goed aanschroeven en je bas wordt een stuk leuker, ik dacht dat je veel metal speelde dus dat zal wel een vooruitgang worden.

jorrit
28 april 2004, 18:26
moet ik dan nog iets in de kast stoppen qua isolatie materiaal tegen rondzingen of voor een betere bas?

owjah bedankt alvast voor de tip, de rekening wordt verdeeld onder u als het fout gaat :-D

Antal
28 april 2004, 19:04
owjah bedankt alvast voor de tip, de rekening wordt verdeeld onder u als het fout gaat :-D

Ja, zo maak je vrienden :roll: :razz:

jorrit
29 april 2004, 19:58
vrienden maak ik op een wat persoonlijke basis dan via internet :razz:

andy
29 april 2004, 20:26
moet ik dan nog iets in de kast stoppen qua isolatie materiaal tegen rondzingen of voor een betere bas?



Nee hoeft niet. Ik had er idt wel isolatiemateriaal in, maar toen ik het er uit had gehaald na wat reperatie aan mijn cab, bleek het weinig uit te maken in geluid.
Maar sommigen zullen zeggen dat dit nog meer druk naar voren geeft.