PDA

View Full Version : geluid Line6 Spider beu: = H&K TubeFactor of POD oplossi



andoni
28 april 2004, 10:44
Ik zal maar met de deur in huis vallen: ik heb nu bijna 2 jaar een Line6 Spider 212 (100 Watt combo met 2x12" speakers), wil wel wat anders, maar heb geen geld om een nieuwe versterker of 2ehandse buizenbak te kopen.

Nu had ik gehoord van iemand met een Flextone dat hij er eens een H&K Tubefactor had voorgeplaatst en dat hij opeens niets anders meer wilde. Nu heb ik dit niet met mijn eigen oren kunnen constateren en vraag ik me af of een dergelijk buizen-preamp-pedaal (hoe noem je zo'n dingen :wink: ) op een modeling amp wel zin heeft.
Langs de ene kant: je kan gewoon een cleane, neutrale simulatie kiezen, maar langs de andere kant klinken mijn amp models op mijn Spider erg "gekleurd" (maar dat is op een buizenbak ook wel zo waarschijnlijk).

Nu bedacht ik ineens: what the hell, als je er nu ineens een POD zou voorproppen, wat dan? Is dit toonsgewijs een slecht idee een modeling preamp als "geluidskleuringtoestel" voor je modeling amp te zetten?
Dit zou voor mij immers een oplossing zijn: ik moet te voet of met de fiets naar onze repetitieruimte geraken, en hoewel die Spider niet echt een zwaargewicht is, is het toch niet te doen. Nu d8 ik, ik koop mij een Podje en sluit die ginder aan op de daar aanwezige torrenbak die clean goed klinkt, maar zwaar aars zuigt als het op scheuren aankomt.

mja het is niet voor meteen, eerst voor een back up gitaar sparen, al bij al is die Spider nog zo kwaad nog niet als ik de Rectifier simulatie wat tweak :evil: Ik vroeg het mij gewoon af :wink: (persoonlijk zou ik wel een lead boost willen want het Insane kanaal is voor mij wat te schel)

(oh ja: het is vooral de scheur die mij interesseert).