PDA

View Full Version : Rivera KR-55 Head = Binnen!



Mark S
28 april 2004, 01:07
test

Mark S
28 april 2004, 01:07
Het heeft even geduurd maar hij is gearriveerd: de Rivera 'Knucklehead' KR-55 met 4x12 Rivera V-30's cab!(met dank aan Jeroen van Hulsteijn)

Klinkt op slaapkamerniveau al veelbelovend: vrijdag in het echie, ik ben benieuwd!

Enige tegenvaller(tje) is dat de kanalen, boosts, FX-loop en Reverb alleen met midi te schakelen zijn d.m.v. de Headmaster footswitch en dat valt niet mee voor de grootste 'midibeet' van de Benelux :lol:.De online manual van Rivera is wat betreft het midigebeuren trouwens ook erg summier moet ik zeggen.

Dus KR bezitters: alle hulp is welkom!

Zal van de week wel een paar pikkies posten...

mzzll

PeteRS
28 april 2004, 07:55
congrats! sounds 'n pics please :)

Jeroenvanhulsteijn
28 april 2004, 07:57
GEFELICITEERD met je nieuwe amp! Imposant setje. Ennu....midi schakelbaar is best handig.

Klinkt op slaapkamer volume ook al goed? Nou....mijn slaapkamer is beschikbaar :-D

Mitch
28 april 2004, 11:41
Welkom bij de Rivera club !

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/RR.jpg


(En wederom dank aan Jeroen van Hulsteijn :) )

marc_o
30 april 2004, 12:11
Hey Mark,

Dus toch nog gekocht? Prima hoor, enne, dat wordt dan zeeeer zeker een keer een Rivera-meeting, kan ik seymour paul ook eens ontmoeten, dus best wachten we tot zijn gitaar af is.
Even wennen aan die midi-schakeling, maar dat komt vast in orde.
Voor die prijs had ik 'm trouwens ook niet laten staan hoor..... :)

Mitch
30 april 2004, 17:47
http://instagiber.net/smiliesdotcom/contrib/legionxs/wavey.gif

Mini-meeting klinkt goed. Dirk-Hendrik is ook Rivera-lid !

Mark S
30 april 2004, 20:51
Voor een Rivera-meeting ben ik wel te porren 8-)

Even een actiefoto van 'yours truly' erbij: Het 19" SKB'tje heb ik express zo gezet om de roosters bovenop open te laten, had niet zo snel een ander plekkie!

De gitaar is trouwens een 1991 PRS custom 24 met P-94's...


http://home.tiscali.nl/homemark/029.jpg

Jimi Hendrix
30 april 2004, 21:53
Heb zelf ook 2 rivera's, sedona en KR100.
Erg veelzijdig ding die KR, ik gebruik kanaal 3 echter als crunch rhythm en lead (gain =4), en kanaal 2 als lead lead (gain is 8), is je crunchsound lekker bijtend en je lead sound wat romiger.
Meesterlijke amp en tenminste niet zo'n hypeversterker als bijv. bogner.

Mark S
30 april 2004, 23:07
idd veelzijdig, met kanaal 3 helemaal open haal je er ook nog een dikke metalsound uit :D

Ik heb eigenlijk geen tijd gehad om de afgelopen week intensief de amp te testen dus alle instellingen maar zo neutraal mogelijk gehouden, ook de push/pull functies heb ik niet gebruikt en de leadkanalen allebei op 4 wat plenty gain oplevert zeker met de boost erbij. Ik heb 3 gitaren meegenomen (Gibson LP custom, de PRS van de foto en een Fender Strat met lace sensors) en voortdurend van gitaar gewisseld. Alleen de Fender had in de leads wat meer mids nodig om overeind te blijven en de LP wat minder bas om de bassist niet voor de voeten te lopen. Die 4x12 kast ga ik trouwens alleen gebruiken bij de grote(re) podia, bij alle andere gelegenheden gaat er een setje BagEnds onder, hoe dat bevalt horen jullie binnenkort!

Jimi Hendrix
1 mei 2004, 09:19
Vond de KR met stock (sovtek) buizen trouwens wel wat schreeuwerig/bijtend, heb er nu JJ's in zitten, geeft een wat voller geluid, iets meer laag midden, iets minder geschreeuw bovenin.
Ik heb toevallig ook een BagEnd, klinkt erg ok, maar nu gebruik ik hem meestal met zo'n jaren '80 Boogie 2x12 (oversized met zo'n grill), dat klinkt toch wel heel erg goed, niet de modder maar wel enigszins de ballen van 4x12 en clean blijft heel goed door 1 open speaker, aanrader!

marc_o
1 mei 2004, 11:19
Mooi zo, even kijken wat we dan hebben staan:

marc_odijk Fandango 55 212 combo
Mark S KR55 plus 4 keer 12"
Seymour Paul R55 plus 1 keer 12"
Jimi Hendrix KR100 met 4 keer 12"?

wie nog?

Rectifier
2 mei 2004, 12:52
Een kennis van me heeft een Bonehead met 4x12 ;)

marc_o
3 mei 2004, 21:08
Daar ban ik ook benieuwd naar....was er nu nog maar iemand met een Quiana of een Suprema, die 2 klinken ook echt te gek.

BLOK182
4 mei 2004, 15:19
Ben benieuwd naar die Knucklehead 100, heb ooit eens een thirty-twelve gecheckt (klein combootje), en die was erg dynamisch, gaaf dingetje!

marc_o
4 mei 2004, 18:31
Knucklehead 100 heb ik ook gehad, d.w.z., het eerste model, best een goeie bak trouwens...

Mitch
4 mei 2004, 19:00
Als ik dat zo lees ben jij wel de amp-slet van het forum marc :D

marc_o
4 mei 2004, 19:15
Ik ben gewoon een slet, en ik hou ook van versterkers ja...

Wat heb ik zoal bespeeld

Peavey backstage 30
Dean Markley combo
Peavey Classic Chorus (met H&K metal master)
Hiwatt 100R, 100 watt top plus 4 keer 12"
Vintage Amp (dit is een merk, hehehe, was niet veel)
Peavey Triumph pag 60 combo
Engl Savage
Rivera knucklehead 100
Marshall jmp-1 rack met Rocktron 300 watt eindtrap
5150 combo
Johnson millennium 150 combo
Engl Sovereign
crate 15 watt oefencombootje
Fender prosonic Amp-combo
Rivera Fandango

Wie weet ben ik iets vergeten....best wel veel eigenlijk, en dan over de gitaren maar te zwijgen, die weet ik niet meer allemaal geloof ik.. :(

Mitch
4 mei 2004, 19:35
Zei ik slet ? Ik bedoelde HOERRRRRRRRRRRRRRRR !!!!!!!!!!!!!!!!

marc_o
4 mei 2004, 20:18
Goed zo, ik wist wel dat je op het juiste woord zo komen...hehehehe :)