PDA

View Full Version : Toonladders



NoelGallagher
3 april 2002, 11:24
Ik hoorde laatst een gozer zeggen van ' over een a-mineur speel je zo'n solootje en over een G zo een' Hoort er bij elk akkoord een toonladders of iets dergelijks ? En zo ja waar kan ik die toonladders ergens vinden. Ben van mening dat ik maar eens wat theorie moet gaan leren, al kun je volgens mij ook zonder theorie wel een solootje verzinnen over bepaalde akkoorden. Het valt me trouwens wel op dat je met de twee middelste snaren op de 5e en 7e fret zo'n beetje bij elk akoord wel wat kan soleren (beetje 7e fret benden naar 9 enzo)

Echoes
3 april 2002, 12:15
tijd voor les vriend :0) da's de makkelijkste manier om zoiest te leren...Gaat niets boven je eigen solootjes creeeren :0)

sebass
3 april 2002, 12:43
Kijk even bij het onderdeelspeeltechnieken en dan bij ed topic theorie. Daar staat al aardig wat in.

Dirk_Hendrik
3 april 2002, 15:49
Zucht. Lezen blijft lastig

Plaats je vraag eens in een toepasselijker topic dan het elektrische gitarentopic. Hier praat men over hun gitaar. Niet over noten. Daar is een ander topic voor en zet het anders tenminste bij algemeen

master G
4 april 2002, 09:53
ja op elk akoord zit een toonladder. Als een lied in een bepaald akoord geschreven is dan kan je met die toonladder er makkelijk over soleren.