PDA

View Full Version : Verplichte software kost!!



Br@mbo
27 april 2004, 19:39
Hallo,

Dit topic moet de vergaarbaak worden voor verplichte software op de recording pc/mac , om het overzichtelijk te houden doen we alles in hetzelfde patroon.

Naam Product
*Beschrijving + mening
* beoordeling / 10

Ik hoop dat ik wat nieuwe en betere software leer kennen
-----------------------------------------------------------------------------------

Cubase SX
* recording programma, kan alles wat het moet kunnen en werkt gemakkelijk
* 9/10
(plugins: AmpliTube, Waves)

Fruity Loops
* sampler/ drum computer, altijd handig
* 7.5/10

Nero burning rom
* tjah
* crasht soms, 8/10

Horus
29 april 2004, 20:06
Edirol Orchestral:
Op synths gebasseerd orkestpakket. Klinkt een tikkeltje "midi", maar alles werkt snel, je kan heel veel instellen, en je hebt een heel orkest in 1 plugin.

Magneto:
Tape-emulatie plugin. Valt weinig in te stellen, maar maakt je geluid in 1 keer warm. Ook te gebruiken als limiter.

Negative K3 fan
29 april 2004, 23:52
wat is trouwens het voordeel van cubase tov cooledit/adobe audition? ik ken cooledit wel redelijk maar cubase helemaal niet.... dus waarom zou ik cubase over cooledit meoten kiezen?

bert k
30 april 2004, 11:49
Omdat Cubase ook MIDI recorder is. Je kan dan bijv. een drumtrack in MIDI in elkaar zetten, of ff een pianootje erbij doe.
CoolEdit is puur audio. Ik gebruik CE voor de zeg maar simpele opnameklussen.
Cubase is ook qua mixer en automatisering veel luxer dan CE. (Echte mixer met van die dansende faders, is mooi.. :D )
En verder is Cubase ASIO, dat geeft in theorie minder latency.

Horus
30 april 2004, 12:06
Cubase is gewoon een stukje professioneler. Ik ken Cool Edit niet zo heel goed maar ik weet wel dat als iets niet met Cubase kan, dan kan het gewoon niet. Ik maak nu al een jaar of 2 semi-professionele opnames en het enige minpunt aan Cubase dat ik tegen ben gekomen is dat ik niet weet (of dat het niet mogelijk is) hoe je een stereo track in 2 mono tracks kan veranderen.

JV
30 april 2004, 12:58
cool edit is 16 bit

ik gebruik trouwens geen cubase voor mijn opnames. maar nuendo, vind ik zelf wat lekkerder werken.

oh en horus. bij je wave mixdown kan je als het goed is kiezen voor stereo interleaved of stereo split, dan maakt hij er een kanaal links en rechts van

bert k
30 april 2004, 13:36
Cool edit is gewoon 32 bits, hoor, dat kan je helemaal instellen.

JV
30 april 2004, 13:44
ik kon altijd alleen kiezen tussen 16 bit en 32 bit, en sinds de geluidskaart 24 bit is heeft 32 dus geen nut, maar 24 bit was geen optie

Horus
30 april 2004, 15:19
JV: Ja dat weet ik, maar dat bedoel ik niet. Stel, ik neem iets stereo op, op 1 kanaal. En daarna wil ik daar 2 mono kanalen van maken om afzonderlijk te gebruiken. Dat lukt me niet.

bert k
30 april 2004, 15:41
ik kon altijd alleen kiezen tussen 16 bit en 32 bit, en sinds de geluidskaart 24 bit is heeft 32 dus geen nut, maar 24 bit was geen optie
32 bits geluidskaarten bestaan nog niet, maar 32 bits berekeningen wel. Dat is een uitbreiding van 24 bits kaarten. Ik zei dat wat onduidelijk, maar met een 24 bits kaart werk je dus in 32 bit, en dat klinkt beter. (lekker duidelijk... :o )

bert k
30 april 2004, 15:44
JV: Ja dat weet ik, maar dat bedoel ik niet. Stel, ik neem iets stereo op, op 1 kanaal. En daarna wil ik daar 2 mono kanalen van maken om afzonderlijk te gebruiken. Dat lukt me niet.
Gaat volgens mij idd niet in Cubase. Gaat wel in CoolEdit, hihi.
File exporteren uit Cubase, openen met CoolEdit, 1 kant selecteren, dan Save Selection. Zelfde voor de andere kant.

JV
1 mei 2004, 01:36
maar als ik het dus goed begrijp kan ik dus wel de recording op 32 bit zetten? heb hem nu namelijk gewoon op 24 staan in nuendo, goed geluid opzich. heb 32 eigenlijk nooit geprobeerd, zal ik komende week eens doen hehe

bert k
1 mei 2004, 14:14
Ja, absoluut. Werkt gewoon. Als je veel bewerkingen doet zoals versterken, mixen, effecten en zo, dan blijft de geluidskwaliteit veel beter. Je moet wel aan het eind van de rit, als je een CD wilt branden, terugsampelen naar 16 bits, omdat een audioCD het anders niet snapt. (Dat is dus F11 in CE)

Br@mbo
1 mei 2004, 20:45
kent iemand trouwens nog een goeie drumcomputer alla Fruity Loops maar niet zo ingewikkeld om mee te werken , wel met realistische sound

om rock-pop nummers te begeleiden

sleep_to_saturate
4 mei 2004, 13:51
Ik ken alleen maar gecompliceerdere drumsoftware. FruityLoops is juist heel simpel. Maar je moet er wel even voor zitten. Anders zijn er ook nog hardware drumcomputers, die zijn vrij makkelijk te bedienen.

Nicci
4 juni 2004, 20:57
Garageband.

x.studio
5 juni 2004, 02:28
Adobe Audition (CoolEdit), Wavelab 4.0, Fruityloops

adobe vind ik een prettig pakket, midi functies mis ik niet. Voor m'n drums gebruik ik liever een drumcomputer (Boss dr770) of haal ik uit m'n synth/workstation die dat prima afkan. als ik een sequenser nodig heb doe ik dat ook daarmee.
Wavelab: masteringsprogramma, werkt fijn, gebruik ik nog het meest
Fruity: Vind het meer iets voor dance/techno/house liefhebbers. Heb het misschien mis, want heb er niet zoveel tijd ingestoken. De standaard geluiden die er bij zitten vond ik 3 keer niks, niks voor mij.

Vind mezelf niet de aangewezen persoon om echt gefundeerd over de softwarepaketten te oordelen, werk er te weinig mee. Voel me meer thuis op hardwarespul, nooit vastlopers, geen latency, en gewoon liever een echte knop onder de vingers dan met een muis schuiven.

grt Pieter

x.studio
5 juni 2004, 02:32
En nu even kijken of het stilvalt :-D

Wie heeft z'n software betaalt???

grt Pieter

bert k
5 juni 2004, 19:15
Haha, grapjas :D Kopen is toch een afkorting van Kopieren?

Trouwens, ik heb van Frits van Mourik begrepen dat je Audition prima kan synchroniseren met Midi-spul zoals een drumcomputer. Is misschien wel handig.

Brianmayrulezzz
6 juni 2004, 12:52
En nu even kijken of het stilvalt :-D

Wie heeft z'n software betaalt???

grt Pieter

Jij dan wel :-D , daar hebben ze tegenwoordig programma's als Emule/Edonkey voor :wink:

guhlenn
7 juni 2004, 16:45
Sonar voor ziver ik het nu kan behapstukken krijgt 't 9,5 uit 10.

FL is het allersimpelst voor beats als je het mij vraagt. Maar idd vrij onrealistisch geluid.

Cool edit is het meest gebruiksvriendelijke audio programma, absolute aanrader als je alleen audio wilt multitracken.

Br@mbo
19 juni 2004, 15:13
ik ben een tijdje bezig geweest met fruity loops, mijn conslusie:

-de samples zijn in't begin wel leuk , maar o zo onrealistisch :'( zo machinaal :'(
-technoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo :(

kent iemand een alternatief ?

dodoweirdo
26 juni 2004, 21:41
ik ben een tijdje bezig geweest met fruity loops, mijn conslusie:

-de samples zijn in't begin wel leuk , maar o zo onrealistisch :'( zo machinaal :'(
-technoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo :(

kent iemand een alternatief ?


met de software fruityloops is echt niets mis hoor! Ik zou zeggen, spaar voor enkele goede samples (Emule ---> DKFH) of neem zelf wat single hits op met een goede microfoon (beste resultaat). Met fruityloops kan je elk drumloopje maken dat je maar in gedachten hebt. Een voorbeeldje van een drumloopje dat ik gistere heb gemaakt: http://foodnews.be/fruityloops.mp3 De truc zit hem ook in het gebruiken van meerdere lagen samples. Je bekomt altijd het beste resultaat door een aantal kicks (snares...) te mengen. Eentje met veel laag, eentje met een stevige kick, eentje met realistische bijgeluiden... Speel wat met de volumes van de verschillende lagen en je bekomt een goede kick (of snare..)