PDA

View Full Version : Jim Wagner pickups



ninja
27 april 2004, 18:20
weet iemand waar ik deze pickups kan krijgen? ik heb op google gezocht naar de site maar heb niks gevonden.

Carpe Diem
27 april 2004, 18:39
dit is zijn website:
http://www.crcoils.com

ninja
28 april 2004, 15:57
ik heb de site net gelezen en zoals iedereen op de planeet prijst hij zijn eigen waar de hemel in, iemand ervaring met deze pickups?

bert k
28 april 2004, 16:15
Ik ken ze niet, en ze zullen best goed zijn, maar wat een ongelofelijke bullshit op die site. Handgewonden beter dan met een machientje? Ok, waarom dan wel? Niet echt overtuigend.

Carpe Diem
28 april 2004, 16:50
geen ervaring mee, maar het is wel logisch dat ie ze zooi de hemel in prijst, zou ik ook doen.

Roel
2 mei 2004, 02:33
Is gewoon weer de "Flavour of the week" :lol:
Fralin. Lollar, Wagner, Harmonic Design, Suhr, VanZandt....'t is allemaal goed en ook allemaal een beetje anders.

SiNiSTRaL
2 mei 2004, 09:28
Ik ken ze niet, en ze zullen best goed zijn, maar wat een ongelofelijke bullshit op die site. Handgewonden beter dan met een machientje? Ok, waarom dan wel? Niet echt overtuigend.
idd.....maar de kenner sash beweert(/de in ieder geval ooit) het tegendeel...
'doordat ze rommeliger gewonden zijnheb je een donkerdere sound....yeah right, alsof het die electriciteit wat boeit of die spoel scheef gewonden is :)

Roel
2 mei 2004, 12:01
Handgewonden ? Ik kan me niet voorstellen dat iemand met de hand 7000 windingen om zo'n magneetje gaat doen.

Carpe Diem
2 mei 2004, 18:10
Handgewonden ? Ik kan me niet voorstellen dat iemand met de hand 7000 windingen om zo'n magneetje gaat doen.
nou dat valt ook wel reuze mee. zo veel is dat niet echt. doe je misschien 2 uurtjes over

bert k
2 mei 2004, 18:15
Maar wat ik bedoel is dat deze vent het met de hand doet (hij zal best wel een klosje met een slingertje gebruiken) en dat andere fabrikanten juist opscheppen over het tegendeel. Kinman roept over zijn zelf ontwikkelde wikkelmachnie die heel nauwkeurig het aantal wikkelingen telt zonder dat daar een hand aan te pas komt. Dus het enige wat je kan doen is gewoon uitproberen en luisteren, en het liefst een paar merken naast elkaar. (das lastig, weet ik.)

Javaca
2 mei 2004, 22:27
Een gesloopte eierklopper of handboor is erg geschikt voor het zelf wikkelen van pickups.

Ik wil dat ook eens proberen maar kan nergens geschikte magneten vinden. :(

bert k
2 mei 2004, 23:24
http://www.trem.biz/nl/producten12/magneten_magneetgehelen_Leveranciers.htm


Hoeveel had je er gehad willen hebben? :-D

Negative K3 fan
3 mei 2004, 00:47
Ik ken ze niet, en ze zullen best goed zijn, maar wat een ongelofelijke bullshit op die site. Handgewonden beter dan met een machientje? Ok, waarom dan wel? Niet echt overtuigend.
idd.....maar de kenner sash beweert(/de in ieder geval ooit) het tegendeel...
'doordat ze rommeliger gewonden zijnheb je een donkerdere sound....yeah right, alsof het die electriciteit wat boeit of die spoel scheef gewonden is :)

dat boeit toch echt wel, spoelen zijn als het ware een soort capacitoren... hoe langer de spoel is hoe meer hoog eraf gaat en slordige windingen kunnen daar ook mee te maken hebben.

Roel
17 mei 2004, 00:32
nou dat valt ook wel reuze mee. zo veel is dat niet echt. doe je misschien 2 uurtjes over

2 uur om een pickup te winden ? Op die manier kan een fabrikant nauwelijks winst maken op zo'n ding.

maarten
17 mei 2004, 00:41
waarom moet ik bij die naam aan pizza denken?

fred dons
17 mei 2004, 07:20
quote
2 uur om een pickup te winden ? Op die manier kan een fabrikant nauwelijks winst maken op zo'n ding.
unquote

er gaat voor 2 kwartjes aan materiaal in, die dingen worden verkocht
voor een paar honderd euro, ik denk dat het wel goed zit met die winst :wink:
overigens is met de hand winden slechts het met de hand geleiden van het spoelddraad terwijl een machientje de spoel ronddraaid dus het gaat wel wat sneller dan 2 uur
en ja het maakt uit, Shadow pickups hebben dit uitgebreid gestest met handwound, scatterwound (waarbij de draad niet mooi naast elkaar ligt) en machinewound en de weerstand wijzigt met iedere vorm van winden wat weer een ander geluid oplevert.