PDA

View Full Version : 2 nieuwe gitaren (ruil)



jules
27 april 2004, 16:31
test

jules
27 april 2004, 16:41
NOu ik heb dus mijn ibanez van 1082 met een getordeerde hals en mijn Epiphone les paul goth ingeruild voor een cort x-11 en een olp mm1.
De Ibanez was erg slecht aan het worden en het zou geld gaan kosten om hem weer in orde te krijgen en de epiphone was kwalitatief qua geluid niet goed genoeg. Vooral op hogere volumes in een band klonk hij erug wollig. De verkoper wilde de ibanez 440 r erug graag hebben om op te knappen en was wel bereid tot een ruil. ik de hele dag daar gitaren uit zitten proberen en kwam op deze twee uit. Die cort is gewoon erug goed van klank met die mightymite pu's die ook nog te splitten zijn als je de tone knop uit trekt. HIj ziet er naar mijn mening goed uit speelt heerlijk
heeft een goeie floyd en klinkt erg goed. Die Olp vond ik al een tijdje erug leuk maar je moet de goeie tegenkomen. Deze beviel mij super goed qua klank en bespeelbaarheid lekker simpel geen gezeik. dus
heb ik deze twee geruild zonder er op bij te leggen
de Cort koste daar 590 EURo en de OLP koste daar 290 Euro.
Voor die ibanez heb ik vorig jaar 100 euro betaald en die epiphone was nieuw in duitsland 410 euro. IK ben wel gelukkig met deze deal.
Natuurlijk ben ik erug beniewd wat jullie van deze (b-merk) gitaren vinden
zouden jullie deze deal ook gemaakt hebben ?? of heb ik toch een verkeerde keuze gemaakt ??

jules
27 april 2004, 16:48
hier is de corthttp://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/Cortx11.jpg

jules
27 april 2004, 16:48
en hier de OLP http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/OLP.jpg

jules
27 april 2004, 16:49
moet wel zeggen dat je het veschil wel ziet tussen de photofinish mapletop van de olp en de echt van die cort. niet dat die olp lelijk is maar wat minder diep he. dus wat vinden jullie er van ??

BramVersteeg
27 april 2004, 17:08
heb je super gedaan!
erug goede deal!!!
De gitaren zien er mooi uit hoor.Veel plezier ermee!

Negative K3 fan
27 april 2004, 17:59
erg leuk... ik ben neit zo gecharmeerd van corts kwa uiterlijk, maar wel van axis achtige modellen. maarja, erg koel en een leek ziet het verschil tussen foto en echt toch niet.

Neals
27 april 2004, 18:09
Die Cort X-11 is erg mooi, mooie top, heb je zeker geen verkeerd aangedaan. ennuh, ze komen uit de zelfde fabrieken als de koreaanse ibanezjes

Rubenios
27 april 2004, 21:04
die cort is gewoon een rg :-?

sash
27 april 2004, 21:26
die cort is gewoon een rg :-?

Beter kijken



@Jules: goeie ruil! Die OLP zijn mooie gitaren en IMHO net zo goed, zo niet beter dan die Epi's.

BartL
27 april 2004, 22:57
Die foto van die Cort (tweede van boven) vind ik verschrikkelijk geil :-D

gerrekat
28 april 2004, 09:04
de Cort heeft een mooie finish!

jules
28 april 2004, 09:09
ja ik ben er ook blij mee die epiphone klonk zo wel goed. Maar je merkt dat als je in een band gaat spelen er toch meer van een gitaar qua klank nodig is. De gitaar bleef gewoon erg dof en niet helder. Wat de Ibanez betreft deed het me wel een beetje zeer hoor ik vond dat daar een erug fijne edge tremolo op zat. Die op de cort is ook goed hoor onstemt niet maar het is natuurlijk afwachten in de loop der jafren hoe stevig de edges zijn he. Wat de olp betreft het is een vrij simpele gitaar en hoewel er een hele goeie potmeter op zit (volume swells gaan echt heel goed) ga ik wel een wat mooier volume knopje zoeken voor er op. Verder zijn de mechanieken erug goed naar mijn smaak. Het geluid is erug lekker van een lekkere donkere scheur tot een behoorlijk helder clean , volgens mij komt dat door de maple hals niet ?

SiNiSTRaL
28 april 2004, 09:42
die cort is gewoon een rg :-?

Beter kijken



@Jules: goeie ruil! Die OLP zijn mooie gitaren en IMHO net zo goed, zo niet beter dan die Epi's.

nou, heb pas op de OLP axis van Bins wat zitten pielen, en mijn Epi beviel me toch net wat 100x beter :)
vond die olp nogal goedkoop aanvoelen (deed me een beetje qua neck enzo aan een tele denken)..maar voor t geld zijn OLP hele goeie gitaren, die vind je 2e hands wel voor 150 euro soms..

jules
28 april 2004, 10:10
tja het vesrchil tussen de gitaren is bij olp net als bij epiphone erg groot
dus je moet zoeken naar een goede. Wat betreft de epiphone denk ik ook dat de les paul gothic zeker niet het beste model van epiphone is. Die OLP klinkt gewoon beter dan mijn epiphone maar ik heb wel zeker een stuk of 10 olp's bespeeld en er zaten hele slechte tussen hoor qua afwerking maar daar heeft epiphone ook nogal wat last van toch ?

SiNiSTRaL
28 april 2004, 10:28
ja, das bij alle niet-usa of handgebouwde merken, toch minder controle etc erop....
toen ik mijn epi explorer kocht heb ik er ook 4 getest (En de beste genomen) die verschilden ook onderling aardig.. tuners waren standaard grover (mooitoch? ) en pickups moet je gewoon vervangen en dan heb je een goeie axe (maar dat vervangen moet je zelfs bij high end ibanez etc doen, tenzij ze er tonezones enzo al in hebben gezet)

Blijepanda
28 april 2004, 12:32
Die Cort vind ik qua uiterlijk wel erg mooi 8-)

Anders Destium
28 april 2004, 17:55
Die Cort ziet er inderdaad zeer smakelijk uit :)

Felici dude!

Over elementen vervangen moet je je niet al te druk maken, dat doen mensen ook bij hun PRS. Met elementen kun je je geluid kleuren naar je eigen inzichten, dat is wel zo prettig natuurlijk :wink:

abbys
29 april 2004, 21:16
ben cort fan, heb g-series, vriend van me heeft ok, x-11, echt goeie gitaar, en ziet er echt goed uit, alleen heeft men maat die voor 420€ kunnen kopen? (niet tweedehands)

abbys
29 april 2004, 21:16
ben cort fan, heb g-series, vriend van me heeft ok, x-11, echt goeie gitaar, en ziet er echt goed uit, alleen heeft men maat die voor 420€ kunnen kopen? (niet tweedehands)