PDA

View Full Version : Verkopen selfmade versterker



Robbert
2 april 2002, 18:06
Dag luitjes,

Ik ben bezig met het bouwen van een marshall JTM-45 versterker en ik vraag mij het volgende af:

Stel, dit project gaat goed en de versterker klinkt als een tiet, en ik maak er nog wat meer. Mag ik die dan verkopen? Via een winkel ofzo?
Want op die schema's staat waarschijnlijk copyright, of is die verlopen?

Hmm.. iemand ideeen, opmerkingen??

Robbert

lars
2 april 2002, 18:46
zolang je er geen grote witte marshall logo's op plakt denk ik niet dat er iemand naar kraait, tenzij je de internationaal met duizenden tegelijk gaat verpatsen.
zolang je ze gewoon in nederland particulier (advertenties ofzo) verkoopt zal er niemand moeilijk doen.

Dirk_Hendrik
2 april 2002, 20:14
Robbert,

ten eerste, waarom plaats je dit topic in (...)-naam in randapparatuur en niet in "versterkers".

Ten 2e, Ik vermoed dat rechten op schematuur van een JTM al lang verlopen zijn en je daar dus rustig kunt gebruiken.

Robbert
2 april 2002, 20:44
Ik denk dat ik het hier geplaatst heb omdat ik dom ben, of omdat ik weer eens niet goed gelezen heb :smile:

Ik heb net een link gekregen naar http://www.blockhead.com. Maar ik vraag mij toch nog af, of ik dan moet betalen aangezien ik eigenlijk gewoon iets kopieer.

Thanks,

Robbert

Dirk_Hendrik
3 april 2002, 08:55
Bedenk dat Jim Marshall ook maar gewoon begon met Fenders Kopieren. Verder is er in buizenschematuur van de leeftijd van een JTM45 zo weinig variatie dat een beschuldiging amper hard te maken is. Ga eens beginnen met bouwen in plaats van stressen! :smile:

lars
3 april 2002, 21:35
and dont get urself killed :wink:

Robbert
3 april 2002, 22:28
hmm.. anders wel met een grote knal en veel vuurwerk waarschijnlijk, haha.