PDA

View Full Version : tubeman of tubefactor?



s
27 april 2004, 16:10
Met welk van deze twee pedalen bereik ik het beste resultaat? met de H&K tubeman of de H&K tubefactor? Ik weet dat de tubeman eigenlijk bedoelt is om rechtstreeks op mengpanelen aan te sluiten, maar er zit wel een aparte gitaar-output op.

Antal
27 april 2004, 16:58
Je geeft het zelf al aan hè. Wil gelijk de mengtafel in dan heb je een tubeman nodig. En wil je hem voor een gitaarversterker (als pedaal) zetten dan de tubefactor. Op de tubeman zit ook een uitgang voor naar je gitaaramp, maar hij komt toch echt het beste tot zijn recht direct de mengtafel/recorder in.

Diedo
27 april 2004, 19:04
de tubeman heeft ook 3 kanalen, waar de tube factor er twee heeft (of is het alleen maar een boost???)

Jeroenvanhulsteijn
27 april 2004, 20:07
ik zou ze denk ik allebei nemen. staat mooi bij elkaar. en super veelzijdig met elkaar. aansluiten op lucas 2000 en brullen maar.

s
28 april 2004, 23:38
ja, maar is de geluidskwaliteit van de tubefactor daadwerkelijk beter dan die van de tubeman, als ik die wil gebruiken als pedaal voor de versterker?

Antal
29 april 2004, 11:14
Beter en slechter is relatief als het om sound gaat, want misschien vind jij een bepaalde combi wel helemaal geweldig... Maar om aan te sluiten op een gitaaramp is de tubefactor gewoon beter geschikt. De tubeman is ook een pre-amp. Daar zit ook geen bypass op ofzo.

Maar goed, ik zou ze gewoon allebij uitproberen.

Jeroenvanhulsteijn
30 april 2004, 10:50
@Antal, hey ik heb hem gisteren even bespeeld. Levert veel meer druk dan mn V-AMP. Misschien betere speaker sim. Maar hij klinkt nog wel wat muffled. Maar dat is allemaal op te lossen. Ik denk dat mijn DI daar wel wat op weet. Het ziet er naar uit dat ik me prima ga vermaken met dit ding. En hij ziet er gewoon cool uit. En daar gaat het toch uiteindelijk om :D TnX!!

Owja, ik speel dus over een Peavey EMX640 met 2 fullrange McGregor PA boxen. Ik speel mono. Bij het koor speel ik over een Lucas set met behringer mengpaneel.