PDA

View Full Version : NE-1 parametrische equalizer



bartkruizenga
27 april 2004, 14:41
test

bartkruizenga
27 april 2004, 14:41
voor de pure bassisten:

de NE-1
signature bass equalizer van Natan East van Eric Clapton
niet duur! (55 euri bij de musicstore?)

hebben enkelen hier ook ervaring mee?

de link:
http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/ContentDetail/ModelSeriesDetail/0,6373,CNTID%253D2128%2526CNTYP%253DPRODUCT,00.htm l

Bastijn
27 april 2004, 19:28
wat is zoiezo het verschil tussen deze EQ en de normale die op je versterker zit?
en wat kan je allemaal met range,freq enne nog wat?
is het een bakkie waarmee je een bepaalde freq kan boosten ofzo?

Chris Wolstenholme
27 april 2004, 19:42
ik heb geen idee wat de voordelen tov amp EQ zijn en of wat deze kan heb hem nog nooit gezien of getest :(

Venomer
28 april 2004, 09:40
Op de website staat dat het een 3-band parametric equalizer is. Volgens mij is het keihard een 1-band equalizer!

Ik kan me niet goed voorstellen wat je met deze EQ wel kunt en met een andere (parametrische) EQ niet.

buuck
28 april 2004, 14:53
die pre-amp creert een bepaald geluid.. je moet er van houden, of niet

niels_r
28 april 2004, 18:35
Volgens de specificaties zou ik een NE-1 preamp in mijn bas (Yamaha BB605) moeten hebben zitten. Ik kan de bas en treble boosten en verder heb ik een parametrisch midden (die aan of uit te schakelen is). Dit pedaal heeft volgens mij wat meer mogelijkheden.

Werkt prima, alleen heb je wel een redelijk volumeverschil als je aan dat mid knopje draait. Verder kun je vrij extreme settings met de pre-amp maken en dat vind ik nie echt lekker klinken. Als je hem goed gebruikt heb je er een prima preamp aan (vind ik dan he ;)).