PDA

View Full Version : Reverend gitaren



gjlp
27 april 2004, 13:21
Is er iemand bekend met dit merk? Ik heb er ooit wel eens een gezien maar ik weet er verder niks vanaf.
Aangezien ze niet meer in nederland verkocht worden, zul je ze direct uit Amerika moeten bestellen.

Ik wil een humbucker gitaar erbij en de Commando GT en de Rocco lijken mij wel wat..

http://www.reverendguitars.com/reverend/guitars_basses.html

prs
27 april 2004, 18:28
Hallo,

Je kunt ze in Duitsland bestellen. Ik heb ooit een informatiefolder gekregen van Arne .....(nog iets), het bedrijf waar hij werkt heet Taranaki.
Ik zal kijken of ik nog iets voor je kan vinden. Dit bedrijf is de importeur voor de benelux.
Succes.

prs
27 april 2004, 18:31
Ik heb de site gevonden
http://www.taranaki-guitars.de

gjlp
27 april 2004, 19:23
Thanks prs..

gjlp
27 april 2004, 19:42
Als je ding uit de fabriek laat komen is hij (rocco) 480 euro (exl. shipping) en bij taranaki is hij 785 euro :o

Mitch
27 april 2004, 20:00
In The States zijn ze niet zo duur inderdaad. Ik heb bij Waveworld op de SlingShot gespeeld. Ik was toen opz oek naar een P90 gitaar en de aparte bouwwijze en het eigenwijze uiterlijk bevielen me wel.
De output was enorm. Had echt een beetje dat hollowbody geluid, maar toch anders. Vooral LUID. Gewicht was lekker laag natuurlijk.
Nadeel voor mij was de dikke nek. Echt een fifties fatso. Niks voor mij....
Destyling viel me in levenden lijve een beetje tegen. Wat op foto's niet zo opvalt, is de manier waarop het frontje (ik wil hier niet van top spreken) pijnlijk zichtbaar op de gitaar geplakt zat. Zag er buitengewoon goedkoop uit. Kreeg acuut het 'nep en plastic' gevoel bij :(
Toen ik daarna in een Godin LG inplugde moest ik heel even wennen aan de lagere output (voor de duidelijkheid: die heeft een hogere output dan de gemiddelde humbucker gitaar...) maar het verschil in klankkleur was gewoon pijnlijk. Of zoals de verkoper op geweldig eerlijke, maar ook droge wijze zei: "Tja, da's hout hè ?" :D

Ik hoef niet uit te leggen welke het is geworden.

maylingjv
27 april 2004, 20:27
alsje er eentje wilt uitproberen,eventjes een tripke maken naar brussel naar de groovestreet daar hangen der wel een paar omhoog.op hun website staat dat ze de exclusieve dealer zijn van reverend
www.groovestreet.be

Branzojo
28 april 2004, 08:42
Ze worden toch ook nog gewoon bij waveworld verkocht ?

Mitch
28 april 2004, 11:38
Dacht 't wel, maar WaveWorld is nu alleen nog maar in Culemborg.

gjlp
28 april 2004, 17:00
Nee daar ben ik al geweest, ze verkopen ze al een tijd niet meer.

gjlp
28 april 2004, 17:01
Nee daar ben ik al geweest, ze verkopen ze al een tijd niet meer.

MuNKeY
29 april 2004, 00:34
ik zag er vandaag nog een paar staan bij "the american guitarstore" in enschede

prijs alleen niet gezien

telecastermaster
29 april 2004, 11:53
Mmmm, deze is toch wel geinig: :)

http://www.reverendguitars.com/reverend/images/finish%20selector/maple_fingerboard/psls_maple/psls_m_gld_haw.jpg

marc_o
29 april 2004, 19:50
In The States zijn ze niet zo duur inderdaad. Ik heb bij Waveworld op de SlingShot gespeeld. Ik was toen opz oek naar een P90 gitaar en de aparte bouwwijze en het eigenwijze uiterlijk bevielen me wel.
De output was enorm. Had echt een beetje dat hollowbody geluid, maar toch anders. Vooral LUID. Gewicht was lekker laag natuurlijk.
Nadeel voor mij was de dikke nek. Echt een fifties fatso. Niks voor mij....
Destyling viel me in levenden lijve een beetje tegen. Wat op foto's niet zo opvalt, is de manier waarop het frontje (ik wil hier niet van top spreken) pijnlijk zichtbaar op de gitaar geplakt zat. Zag er buitengewoon goedkoop uit. Kreeg acuut het 'nep en plastic' gevoel bij :(
Toen ik daarna in een Godin LG inplugde moest ik heel even wennen aan de lagere output (voor de duidelijkheid: die heeft een hogere output dan de gemiddelde humbucker gitaar...) maar het verschil in klankkleur was gewoon pijnlijk. Of zoals de verkoper op geweldig eerlijke, maar ook droge wijze zei: "Tja, da's hout hè ?" :D

Ik hoef niet uit te leggen welke het is geworden.

Nee, die gitaar die je verkoopt toch??

marc_o
29 april 2004, 19:51
Mmmm, deze is toch wel geinig: :)

http://www.reverendguitars.com/reverend/images/finish%20selector/maple_fingerboard/psls_maple/psls_m_gld_haw.jpg


Ik vind ze in ieder geval te gek, qua uiterlijk. Heb er nooit op gespeeld, maar dit is wel het type gitaar waar ik warm van word.

Mitch
29 april 2004, 22:25
Nee, die gitaar die je verkoopt toch??

Ik snap je even niet :???:
De bewuste LG waar ik de Reverend mee kon vergelijken heb ik gekocht, de LGX had ik toen al. Heb ik 'm toen ook mee vergeleken trouwens en dat vulde elkaar aardig aan. De laatste mag echter gaan.


On-topic: ik vond die metallic blauwe juist er-rug geil....die aloha print doet me niet zo veel, behalve hard lachen. :wink: