PDA

View Full Version : vintage tremolo



VC
27 april 2004, 10:09
Zou het mogelijk zijn om de 2 point synchronized tremolo van m'n fender usa standard strat te vervangen door een vintage tremolo?

fred dons
27 april 2004, 10:59
het kan wel maar je moet dan wel de originele gaten opvullen en nieuwe
gaten boren

je kunt er ook voor kiezen (als het alleen om het geluid gaat) om de sadels voor vintagetype zadels te vervangen (wel opletten dat je zadels
met een offset schroef neemt) en het staalbok vervangen voor een echt staalblok ipv het gietijzeren ding dat op een 2 point trem zit

Wilson
27 april 2004, 11:35
ik vraag me al een tijdje af, wat is nou eigenlijk het verschil tussen een 2 en een 6 punts tremolo??

Stratman70
28 april 2004, 22:52
Volgens mij helemaal niks, dat verschil. Het is en blijft een kwestie van de tremolo goed afstellen. Als je dat goed doet, door m wat te laten zweven, dan ontstemt de gitaar nauwelijks. Ik heb drie strats (Fender, Tokai en Squier JV) en de tremolo's van deze zijn alle drie top! De Tokai eigenlijk het beste, met mijn eigen gefabriceerde benen topkammetje, waarvan de gleufjes erg ondiep zijn. Dat werkt perfect.
Op de Fender heb ik dan ook nog van die stemmechanieken waarbij je de snaren kunt vastdraaien, werkt ook goed.

Maar 2 of 6 punts.... volgens mij maakt het dus niks uit.

sash
29 april 2004, 00:06
Mocht je een vintage trem nemen: KOOP EEN CALLAHAM!!

Holy shit wat een verschil. Ik heb er een op m'n mex backup strat gezet en dat ding klinkt godverdomme gewoon beter dan m'n usa vintage reissue strat, zelfs met de originele elementen!