PDA

View Full Version : kittyhawk gear



wimmeltje
27 april 2004, 08:25
Test

wimmeltje
27 april 2004, 08:27
Ik was even op internet aan het rond kijken en ik kwam dit rek tegen:

http://home.hetnet.nl/~anand.mahangoe/assets/images/anandrack.jpg

Is er iemand die ervaring heeft met kittyhawk versterkers loopers enz enz.

En de TC2290 is dat nu echt zo een super delay of valt dat wel wat mee?

LordRiffenstein
27 april 2004, 09:44
Ik had vroeger een KH looper, die was ok, niet super maar gewoon degelijk. De GRX-4 die ik nu heb is beter. Verder heb ik geen ervaring met de KH spullen.

Tja, die TC 2290 is gewoon een van de beste delays volgens de mensen die het kunnen weten... :D

wimmeltje
27 april 2004, 10:05
Ohh, ok, mijn G-Force heeft ook een gedeeltje dynamic delay en dat werkt naar mijn idee ook erg goed. Ik heb nog 1He over waar ik misschien nog wel Echo pro in wil stoppen. Met chorus doe ik niet veel helaas, ik gebruik alleen altijd wel veel verschillende delays.

Maiden Michiel
27 april 2004, 10:36
Haha, ik dacht al dat die van Anand was...
Voor zover ik weet is Anand zeer tevreden met zijn kitty hawk spul.

wimmeltje
27 april 2004, 11:45
Ik weet ook dat anand erg tevreden is met kittyhawk. Heb hem vorig jaar gesproken met in clinic in boekel van TC en Koch. (was trouwens erg leuk). Ik weet niet of anand zelf hier ook wel eens op het forum komt maar dat zou wel leuk zijn. Iemand die super kan spelen en ook nog eens erg veel verstand heeft van FX. Ik denk zelf dat hier mensen zijn die er veel van kunnen leren. ik iig wel.

Het enige wat ik me afvroeg was eigenlijk dus of mensen hier ervaringen hadden met Kitty hawk. Het meeste wat je toch wel hier op het forum hoort is ENGL en hier en daar een verdwaalde VHT. Ik ben gewoon erg benieuwd erna en is altijd interessant om te weten wat mensen ervan vinden.

Maiden Michiel
27 april 2004, 14:20
Hij is wel op dit forum

wimmeltje
27 april 2004, 17:52
Hij is wel op dit forum

Weet ie ook dat wij hier hele discussies voeren over rack gear?

Maiden Michiel
27 april 2004, 19:24
Dat denk ik niet, PM "Analie-G" anders, dat is zijn forumnaam

Chiel
27 april 2004, 23:36
Anand speelt nu toch nog alleen op Koch dacht ik? :???: Zijn laatste rack bestond uit het zo ongeveer het hele TC assortiment en een Carvin Eindtrap die twee koch dlx 4x12 kasten voor de FX moest aansturen. Een enkele 4x12 kast gebruikte hij voor het droge geluid dat rechtstreeks van zijn Powertone II af kwam. Erg vette setup 8-) .

wimmeltje
28 april 2004, 08:15
Anand speelt nu toch nog alleen op Koch dacht ik? :???: Zijn laatste rack bestond uit het zo ongeveer het hele TC assortiment en een Carvin Eindtrap die twee koch dlx 4x12 kasten voor de FX moest aansturen. Een enkele 4x12 kast gebruikte hij voor het droge geluid dat rechtstreeks van zijn Powertone II af kwam. Erg vette setup 8-) .

Dat dacht is eerst ook. Ik heb hem in november gezien in boekel met zijn oude setup. Verder op de sena guitar award toen had hij een losse G-Force met een powertone II head en nu zag ik op zijn site dus dit plaatje staan. Ik weet wel dat hij altijd die kittyhawk looper heeft gebruikt en kittyhawk eindtrap maar ik zag er nu ook een preamp in zitten.

Maiden Michiel
28 april 2004, 08:58
Nooit geweten dat hij een Carvin eindtrap heeft gehad?

wimmeltje
28 april 2004, 09:48
Ik ook niet, maar ik heb hem een PM gestuurd dus ik hoop dat we hem eens kunnen welkom heten een van deze dagen. :-D

Chiel
28 april 2004, 11:13
De setup die ik beschreef heb ik gezien op een gitaardag in Rosmalen. Hij stond toen op de stand van Eden/Koch/TC te Jammen :o .

wimmeltje
28 april 2004, 12:13
De setup die ik beschreef heb ik gezien op een gitaardag in Rosmalen. Hij stond toen op de stand van Eden/Koch/TC te Jammen :o .

Ik kan met niet herinneren dat er een Carvin eindtrap in zat. Maar dat wil niet zeggen dat hij er niet in zat. Ik heb er niet erg goed op gelet. Ik heb toen even snel met anand staan te praten en boven waar hij even met een backingtrack stond te spelen heb ik staan te kijken en dat was met een G-Force en Koch powertoneII en speakerkast alleen.

Ik hoop dat anand zelf hier een keertje ff wat post. Zou ik iig erg leuk vinden.

Groetjes Wim

Analie-G
28 april 2004, 22:15
8-) Hello Guys !
Coole foto he , das mijn nieuwste rack ...alles perfectomundo bekabeld van achteren ....
OK , hier komt ie :
Die carvin eindtrap die ik destijds had , was een tijdelijke oplossing aangezien ik van Kitty Hawk (endorsement) een gloednieuwe design zou krijgen.....zie foto .....de Quattro pre-amp is een reserve amo voor het geval iets gebeurt met mijn Koch Powertone 2......Ik gebruk geen looper maar een Automix = programmeerbare mixer ....waarop mijn FX units zijn aangesloten.....
Looper is wel degelijk afhankelijke waar je het voor nodig hebt....
Mocht je nog iets willen weten ..zeg maar , kijk ook op : www.kittyhawkamps.com

Wat betreft de TC delay , hmmm er is geen betere zoewel voor live als studio !!! dat ding is tig jaren geleden gemaakt maar kost nog steeds over de 3000 euro !!!! Zoiets haal je never uit een G-Force terwijl dat toch echt de Ultieme FX processor is !!!

Soms speel ik wel met een kleine set = Powertone + GForce.....

Mocht je anders op de Muzikantendag komen , ik geef daar een workshop mbt Rack gear / FX etc......

Succesos,
Anand :P

LordRiffenstein
29 april 2004, 07:41
Ik gebruk geen looper maar een Automix = programmeerbare mixer ....waarop mijn FX units zijn aangesloten.....
Looper is wel degelijk afhankelijke waar je het voor nodig hebt....
Mocht je nog iets willen weten ..zeg maar , kijk ook op : www.kittyhawkamps.com

Kan je iets meer vertellen over die Automix? Op de site staat niets, geen prijs, geen manual, nada :-(

wimmeltje
29 april 2004, 07:43
Heej Anand,

Heb een foto van het achterwerk? Van het rek dan he :lol: . Ben erg benieuwd hoe dat allemaal is weg/verwerkt. Welke kabels gebruik en pluggen. Toen je de Clinic bij Jukebox gaf hadden we nog even zitten kletsen over GeorgeL. Is dat nog iets geworden of heb je iets anders goed in je rek.

Offtopic: Ik ga zeker weer proberen te komen naar de muzikanten dag.

Groetjes wim

Maiden Michiel
29 april 2004, 08:41
Bestaat Kitty Hawk dus toch nog?

wimmeltje
29 april 2004, 09:46
Bestaat Kitty Hawk dus toch nog?

Blijkbaar wel. Wist niet dat ze niet meer bestonden. Misschien dat ze op een wat kleinere schaal producties hebben gemaakt of er een tijd uit zijn geweest. De eindtrap en automix zien er wel interessant uit. Misschien de pre-amp ook wel maar dan zou ik hem eigenlijk een keertje willen horen. Ben erg benieuwd hoe die kitty hawk amps klinken maar is het misschien leuk van Koch als ze een rack pre-amp en poweramp zouden maken. Net zoals VHT de GP3 op basis van de Pittbull Ultra lead heeft gemaakt met de extra midi opties. Ik ben zelf ook wel weg van koch maar gezien het niet rack was ben ik daar erg snel weer voorbij gelopen. Misschien is het wel iets voor anand om het eens aan Dolf voor te stellen een preamp en poweramp te maken van koch gebaseerd op de PowertoneII met nog extra opties. Ik heb het idee dat daar wel vraag naar is en lijkt me erg interessant.

Groetjes Wim

Maiden Michiel
29 april 2004, 10:10
Wat doet zo'n automix precies?

Het lijtk erop dat KH is overgenomen door een duitse fabrikant ofzo?

Chiel
29 april 2004, 10:25
Ik weet dat Koch druk bezig is met het uitchecken van Preamps om zodoende ideeën op te doen voor een nieuwe 19" Preamp. Een goede kennis van me zit wekelijks aan de bar met Dolf, vandaar :wink: . Zover ik weet wordt het geen 19" versie van een Powertone II oid, maar een compleet nieuwe amp :P .

wimmeltje
29 april 2004, 10:46
Ik weet dat Koch druk bezig is met het uitchecken van Preamps om zodoende ideeën op te doen voor een nieuwe 19" Preamp. Een goede kennis van me zit wekelijks aan de bar met Dolf, vandaar :wink: . Zover ik weet wordt het geen 19" versie van een Powertone II oid, maar een compleet nieuwe amp :P .

Die versie van de powertone was eigenlijk meer een voorbeel.Ik vind het erg leuk om te horen dat ze daar mee bezig zijn. Kan je ons een beetje op de hoogte houden hierover?? Hebben we weer dat te kletsen want het wordt ook steeds stiller hier.

Analie-G
30 april 2004, 00:25
De Automix heeft dus 6 loops waarbij je de send / l+r returns levels kunt programmeren ......!! erg handig voor units die je niet mee wilt schakelen met je programma`s en zodoende toch de level ervan kunt programmeren....bijv trage galm units zoals Lexicons.....prijs is 1500 euro ...veel geld maar ik ben geen betere optie tegen gekomen voor dat geld.........

Ik heb dus een speaker signaal van mijn powertone 2 af laten tappen op lijn niveau die eerst door een Palmer Line Isolator gaat om te ontbrommen en dan naar de main input van de automix waar dit droge signaal naar de verschillende FX units gaan en de droge signaal natuurlijk op nul wordt gezet -----de wet signals van de FXen gaan dan via de main stereo out naar mijn eindtrap.....

Kitty Hawk bestaat dus nog degelijk en is net doorgeschoven naar een frisse firma voor de designs + ontwikkeling.....

dat parallele is ontzettend belangrijk als je geen verlies wilt van je pre-amp / top...probeer als mogelijk altijd je FX dus parallel te gebruiken ....
Klopt : sommige fx zoals tremelo , compressor etc ..klinken dan niet erg tof (hetgeen ze meestal toch al niet doen) maar dat soort dingen moet je eigenlijk als losse componenten aanschaffen.....

De stereo amps heb ik al 18 jaar lang gebruikt voor allerlei doeleinden ....vele malen krachtiger dan de Marshall eindtrappen en voor 1198 euro een mega optie voor mensen die geen Mesa etc kunnen betalen , hetgeen niet nodzakelijk beter klinkt :lol:

Dolf Koch wil op den duur wel pre amps gaan maken maar daarvoor komen er nog enkele hele leuke dingen op de markt ...meer erover later..... 8-)

Helaas geen foto van mijn acherkant ..noch van mijn rack ...hihihi kabels zijn zo verkabeld dat alle spannings kabels aan een kant zitten naar de samson powerbrite toe .....de Georges L kabels gebruikt ik niet meer ...lastig omdat ze alleen met die speciale pluggen gebruikt worden en ik toch mijn TC delay met XLR pluggen heb bekabeld....en ik hoorde geen / weinig verschil tussen mijn oude kabels...
daarnaast heb ik advies ingewonnen van enkele mensen die in de PA wereld zitten en dus altijd racks laten verkabelen :
Gewone dikke (goed geisoleerde) Tasker microfoon kabels zijn meer als voldoende voor de racks van Gitaristen.........

Tip : bezuinig niet op het goed laten verkabelen van je rack met goede kabels + pluggen ....!!!!! zekers als je erin enkele dure pre-amps + FX processoren hebt zitten......ook de achterkant van de rack :
Laat er stevige Speakon pluggen op zetten voor de speaker uitgangen en stevige jacks.....etc.......

Ja, als mensen racks hebben , zet een foto erop ..altijd leuk ..en vooral hoe het verkabeld is.....

Gr,
Anand