PDA

View Full Version : Marshall jcm2000 401 dsl



IndiepoprockJesse
26 april 2004, 23:50
test

IndiepoprockJesse
26 april 2004, 23:51
Ik heb er op gespeeld met me nieuwe les paul en ik heb heel wat versterkers geprobeerd met me les paul (mesa, neit echt mijn geluid en wat andere marshalls (valvestate enzo)) en ik vond het geluid erg aantrekkelijk en erg mooi..

nu is mijn vraag, wat vinden jullie ervan?! hebben jullie er ervaring mee?!

ik heb nu zelf een line 6 spider (50 watt) en daar wil ik niet meer op spelen met me les paul en deze marshall is 40 watt.. maar met buizen dus dat betekend toch meer kracht?! denken jullie dat ik daar live ook mee uit de voeten kan (lukte me met me line6 ook best aardig)!?

ik snap dat dit voor de hand liggende vragen zijn.. maar ik wil het gewoon ff zeker weten en jullie mening erover horen!!

Jesse//

BartL
27 april 2004, 00:51
Ik speel al bijna een jaar op een Marshall dsl 201 (20 WATT!). Ik zou willen dat ik er 2 had. Eentje om rock-ish in te stellen met goed clean. De andere zou ik dan als een metal-monster instellen. Geweldig veelzijdig ding.

Die 40-watter gaat hard zat. Die dsl 401 heeft trouwens nog een extra kanaal...lijkt me ook erg handig (beter!).

Het enige nadeel aan dit beestje, is (als je van een nadeel kan spreken) dat hij maar 1 speaker heeft. 2 x 12" was nog beter geweest.

Voor hoeveel kan je hem krijgen?

IndiepoprockJesse
27 april 2004, 08:51
voor 500 met een zoot pedaaltjes erbij (plus kabeltjes en adapters) en voor 450 zonder pedalen..

in die richting..

scheelt toch ook weer met de nieuwprijs van 800 euro..

Jesse//

-robbert-
27 april 2004, 12:17
geld over kerel? :wink:

BartL
27 april 2004, 16:35
Welke pedaaltjes kan je erbij krijgen? (Is een goede prijs trouwens)

IndiepoprockJesse
27 april 2004, 19:13
eehm.. bij de ene aanbieder zou ik er een distortion van zoom, een sustainer, een delay en een flanger van DOD en een ouwe distortion van Yen bijkrijgen.. samen voor 500..

bij de ander (voor zon 450 euro) krijg ik er alleen een Daddy-o overdrive erbij..

en robbert: zoiets ja, nouja me pa heeft me nieuwe gitaar gekocht.. de versterker moet ik toch echt zelf voor gaan werken (is ook wel zo eerlijk :P )


Jesse//

BartL
27 april 2004, 22:59
Uuhm...weet niet of die pedaaltjes wat waarde toevoegen. Ik zou voor die gene gaan, die het dichtst bij jouw in de buurt is. :-D

IndiepoprockJesse
27 april 2004, 23:09
het is allebei in groningen.. haha dus ja.. maakt niet echt uit :P maar goed.. ik ga gewoon kijken wie ff de beste prijs aanbied.. die pedalen boeien me opzich niet erg (alhoewel ik wel graag een delaytje wil maar goed, komt wel goed denk ik)

ik weet iig dat het een goeie versterker is, dus ik kross er met me les paul heen en ga eens ff horen hoe die klinkt..

en die pedalen is zo dat die dod'tjes leuk lijken, maar die daddy-o vind ik ook wel spacend dus :P :D ;)

Jesse//

muziekkamer
1 mei 2004, 20:41
Opzicht is 450 euro's wel een gedelijk goed prijs voor een DSL401.
Het is inderdaad een lekker buizencombotje met extra boost op de distortion channel en een mooi clean geluid wat toch bijzonder is bij Marshall.
Ik had toen die Goldback speaker vervangen voor een Vintage30 wat een cool upgrade was voor mijn geluid.
Einige min. puntje was de reverb die niet echt geweldig was, zeker in channel 2.
Volgens mij kan een SG heel lekker klinken met zo'n DSL...

Succes!

IndiepoprockJesse
1 mei 2004, 21:24
heb em :)

ben er blij mee.. pedaaltje erbij is ook zeeeeer relaxed (danelectro daddy-o overdrive, van 60's crunch naar 70's hard rocking leads)..

de clean is zeer mooi (vooral met mijn lp'tje) en vond ik de beste van de marshall amps die ik geprobeerd had..

de reverb sucks een beetje.. maar die gebruik ik toch niet.. misschien klein beetje voor als ik me semi-acoestische aansluit (wat hij wonder boven wonder zeer goed en zonder feedback doet)

*iig past hij beter bij mijn les paul dan de line6 spider :P *

Jesse//

BartL
3 mei 2004, 13:05
Proficiat...je gaat e rnog veel lol aan beleven 8-)

soup
8 mei 2004, 20:14
ik heb een vraagje , ik ben de review van de dsl 401 aan het lezen op harmony central en dan staat er dit :


Dont crank this baby past 3 or 4. Mine heated up and burned up something and I had to have it replaced at the shop.


The amp get hot as reported which puts stress on the mass produced solder joints. I lost power to the 3 preamp tubes and found the rectifier needed re-soldered. While I was in there I repaired many cold solder joints and installed a fan on the power switch.


i had this amp for no more than 3 months when it crapped out on me. 3 tubes in all were failing,


A comment on the overheating issues: mine hasn't failed in the short amount of time I've had it so far, but those tubes get so hot that it almost seems surprising that the glass doesn't melt off of them.

Kan je daar iets over vertellen, dus dat de buizen echt heel warm worden?ik hoop echt dat het niet bij jou gebeurt, dus dat er al direct buizen kapot gaan

BartL
9 mei 2004, 00:23
Ik heb de DSL 201 en heb er nooit problemen mee gehad. Tuurlijk worden ze warm > Houd je hand maar eens tegen een lamp die een minuut of 5 aanstaat... :wink:

soup
9 mei 2004, 10:35
auw :cry: lamp is warm :-D

BartL
9 mei 2004, 10:40
+1

IndiepoprockJesse
9 mei 2004, 12:24
Jep, die recensies op harmony-central heb ik ook gelezen, maar buizen worden nou eenmaal warm.. en ik heb gisteravond gegigged met het volume op 8 en na het optreden was hij warm ja, maar niet superheet dat ik me fikken verbrandde ofzo.. dus dat valt allemaal wel mee.. en ja buizen kunnen kapot gaan dus je kan net pech hebben (ik hoop niet dat ik die pech heb maar goed :P )

Jesse//

soup
9 mei 2004, 12:37
ik bedoel eigenlijk dat het kut zou zijn als je buizen al na 3maanden springen

IndiepoprockJesse
9 mei 2004, 12:47
deze versterker is 3,5 jaar oud en heb ik 2e hands gekocht met originele buizen...

BartL
9 mei 2004, 13:48
hehehe...heb je er ook 'Ei' buizen in? :)

Die zaten er bij mij in. De mijne was wel een Occasion van een winkel...maar goed. Ik heb ze eindebuizen al vervangen :)

IndiepoprockJesse
9 mei 2004, 18:34
Jep, eitjes :P

Zolang ze werken en het geluid goed is hou ik ze er in..

er zit wel een beetje ruis in op hogere volumes (kan dat door slijtage van buizen komen of is dat een speaker of iets anders?!)

Jesse//

sash
9 mei 2004, 19:00
hehehe...heb je er ook 'Ei' buizen in? :)



Oeh EI, zijn Joegoslavische buizen... Dangerous :D

Phyrexian
28 juni 2004, 14:50
oudere topic maar bon, kan je op die DSL201 of DSL401 een speakerkast aansluiten zodat de speaker in de combo ook nog werkt?

BartL
30 juni 2004, 00:04
DSL 201: Neen
DSL 401: Ja