PDA

View Full Version : 2 Nieuwe Gitaren



Bobbel
26 april 2004, 23:47
Hallo,

Ik wou ff jullie mening over mijn twee Fenders:

Ten eerste de '62 Jaguar 3-color sunburst (USA) met 2 Seyemor Duncan humbuckers (Maar zo groot als een single coil, zodat mijn gitaar niet beschadigt):



http://members.lycos.nl/muddybank/afbeeldingen/jaguar.jpg

En ten tweede de Jag-Stang sonic blue (de foto is van fender.com, maar ik heb precies dezelfde):

http://www.fender.com/new_repository/fender_guitars/images/0254200_md.jpg

Waarom deze post... nou, omdat mijn meeste vrienden Gibson 'Fans' zijn :-( en dus niet echt een serieus goeie mening geven over mijn Fenders...

BartL
27 april 2004, 00:31
Die eerste ziet d'r lekker uit. De tweede is niet zo mijn smaak.

Anavrin
27 april 2004, 01:17
over de Jaguar kan ik geen objectief oordeel geven, want ik heb er zelf ook 1 :razz: (oftewel, geweldig)
De Jagstang vind ik toch een iets te overdreven versie van de Mustang. In deze kleur vind ik 'm trouwens mooier met een red-tortoise- slagplaat (itt, de slagplaat op de Jaguar, die Brown-tortoise is). Verder ben ik toch meer van de Fenders, dan van de Gibsons, dus aan mij heb je eigenlijk ook niks.

AART
27 april 2004, 10:00
de jaguar :) , maar die echte '62 modellen zijn toch ontiegeliijk duur????

amon
27 april 2004, 10:35
die jaguar is echt veel mooier

en tja, of gibson mooier klinkt/ er uit ziet. ik vind ze allebei (uitgaand van gibson lp's) wel mooi

amon
27 april 2004, 10:36
die jaguar is echt veel mooier

en tja, of gibson mooier klinkt/ er uit ziet. ik vind ze allebei (uitgaand van gibson lp's) wel mooi.


maar waarom staat in je naam 2 nieuwe gitaren?
heb je ze allebei pas nieuw gekocht????

Maiden Michiel
27 april 2004, 10:42
Ik vind persoonlijk die modellen echt te lelijk voor woorden

PeteRS
27 april 2004, 12:47
Die jaguar is natuurlijk geweldig (is het een originele '62 ??) in dat geval wel zonde om er SD's in te pleuren...

PeteRS
27 april 2004, 12:48
Aan de foto te zien is het geen orignele, toch?

Anavrin
27 april 2004, 13:55
is een USA reissue waarschijnlijk, anders ziet ie er nog wel supergoed uit :lol:

Bobbel
27 april 2004, 15:30
de jaguar :) , maar die echte '62 modellen zijn toch ontiegeliijk duur????

Zijn ze ook :razz:

Bobbel
27 april 2004, 15:31
Aan de foto te zien is het geen orignele, toch?

Dit is wel een echte... En dat kun je onderander aan de sunburst zien... die japanse hebben meer zwart en er zit wat meer geel in...

Mithrandir
27 april 2004, 15:38
Ik snap de bedoeling van het topic niet zo? Heb je die gitaren en wil je weten wat wij er van vinden of wil je die gitaren en.........nou ja, wil je weten wat wij er van vinden?

sash
27 april 2004, 15:59
Aan de foto te zien is het geen orignele, toch?

Dit is wel een echte... En dat kun je onderander aan de sunburst zien... die japanse hebben meer zwart en er zit wat meer geel in...

Hij bedoeld of ie echt uit 1962 komt. De jouwe is een reissue neem ik aan.

En tja, humbuckers in een Jaguar. Zonde, ook al zijn het Cuntrails.


De Jaguar vind ik erg mooi, in de juiste staat.

Bobbel
27 april 2004, 16:02
Aan de foto te zien is het geen orignele, toch?

Dit is wel een echte... En dat kun je onderander aan de sunburst zien... die japanse hebben meer zwart en er zit wat meer geel in...

Hij bedoeld of ie echt uit 1962 komt. De jouwe is een reissue neem ik aan.

En tja, humbuckers in een Jaguar. Zonde, ook al zijn het Cuntrails.


De Jaguar vind ik erg mooi, in de juiste staat.

Jezus... de jaguar is een echte usa fender... geen bullshit... Ik heb hem nieuw gekocht dus... en wat ik bedoel met deze topic is dat ik jullie mening over de gitaren wil

Bobbel
27 april 2004, 16:02
Aan de foto te zien is het geen orignele, toch?

Dit is wel een echte... En dat kun je onderander aan de sunburst zien... die japanse hebben meer zwart en er zit wat meer geel in...

Hij bedoeld of ie echt uit 1962 komt. De jouwe is een reissue neem ik aan.

En tja, humbuckers in een Jaguar. Zonde, ook al zijn het Cuntrails.


De Jaguar vind ik erg mooi, in de juiste staat.

Jezus... de jaguar is een echte usa fender... geen bullshit... Ik heb hem nieuw gekocht dusd... en wat ik bedoel met deze topic is dat ik jullie mening over de gitaren wil

Mithrandir
27 april 2004, 16:06
triple post (klote forum)

Mithrandir
27 april 2004, 16:06
triple post

Mithrandir
27 april 2004, 16:06
En wat zij bedoelen met reissue is dat ie nieuw is en geen originele uit 1962 (van ruim 40 jaar oud dus).

Verder vind ik de jaguar ook wel ok, de jagstang vind ik ronduit lelijk. Ik kan er ook niet meer over zeggen, want ik heb ze nog nooit zelf gehoord.

Bobbel
27 april 2004, 16:10
En wat zij bedoelen met reissue is dat ie nieuw is en geen originele uit 1962 (van ruim 40 jaar oud dus).

Verder vind ik de jaguar ook wel ok, de jagstang vind ik ronduit lelijk. Ik kan er ook niet meer over zeggen, want ik heb ze nog nooit zelf gehoord.

Oh... ok... neej als je dus een 'reissue' koopt moet je wel multi milionair zijn :razz:

sickpunk
27 april 2004, 16:21
En wat zij bedoelen met reissue is dat ie nieuw is en geen originele uit 1962 (van ruim 40 jaar oud dus).

Verder vind ik de jaguar ook wel ok, de jagstang vind ik ronduit lelijk. Ik kan er ook niet meer over zeggen, want ik heb ze nog nooit zelf gehoord.

Oh... ok... neej als je dus een 'reissue' koopt moet je wel multi milionair zijn :razz:

wat bazel jij nou weer vreemd......

BartL
27 april 2004, 16:32
+1

Snap 'm ook niet helemaal :roll:

sash
27 april 2004, 16:41
@Bobbel: weet je uberhaupt wel wat voor gitaar je gekocht hebt? Het woord reissue moet je toch wel bekend zijn als je 1600 euro uitgeeft aan een echte (yeeha) Fender USA...

koen_V
27 april 2004, 16:52
Ik zal bobbel even helpen.
Reissue wil zeggen heruitgave. Jij hebt een reisseu.
Een heruitgave van een gitaar die in jouw geval in '62 werd gemaakt.
Lees eerst eens wat over je gitaren voor je hier vage vragen komt stellen....

THW
27 april 2004, 16:54
die jaguar is geil :)
die ander vind ik minder
hoewel het bij die dingen wel wonderen zou doen met een beetje customising(of hoe je het ook schrijft

amon
27 april 2004, 17:56
reissue=later nieuw gemaakt nav de originele (in dit geval) '62-ers.
originele=uiteraard een originele die in '62 gemaakt is.

maargoed, toch een mooie gitaar.
maar die jagstang niet

ieme
27 april 2004, 21:05
Jaguar, mooi maar jazzmaster is mooier
Jagstang, lelijk... een echte tsjernobyl gitaar