PDA

View Full Version : Wat moet ik doen? hardiskrecorder of PC?



bobby
26 april 2004, 23:28
Hallo,

Dit is de situatie: op het moment heb ik een HD recorder.. de boss BR1180.. prima ding, alleen vind ik het erg beperkt worden qua geluid, ik gebruik namelijk de on-board effecten, en met name de distortion is erg zwak en iel.. (ik speel voornamelijk metal)
nou zat ik er aan te denken om twee Shure's SM57's te kopen, en deze voor mijn Peavey 5150 te zetten en het zo op te nemen op de BR1180.. mijn eerste vraag is, gaat dit het geluid drastisch veranderen? worden de gitaarpartijen hierdoor echt veel voller ?

mijn tweede vraag is als volgt, binnen een maandje krijg een financiele meevaller, zo rond de 1500 euro.. ik zit er over te denken om een goede PC te kopen, en daarom een studio te bouwen.. ik heb dit nooit eerder gedaan maar ik zat aan de volgende spullen te denken:

- een pentium 3 of 4, met genoeg geheugen..
- een delta 1010 geluidskaart.
- software (cubase,protools,cool edit pro,enz)
- Shure SM57 2 maal
- mengpaneel (moet ik nog uitzoeken welke goed is)

Ik sta absoluut open voor andere suggesties, dus als jullie wat weten voor een redelijke prijs.. laat maar horen.

Maar is dit een beetje haalbaar voor 1500 euro? ik streef uiteraard naar het beste geluid, en ik denk dat mijn Boss BR1180 eigenlijk een beetje speelgoed is vergeleken met een goede PC en goede software plus kaart en mixer/mengpaneel..

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, en in ieder geval alvast bedankt.