PDA

View Full Version : 2ehands gitaar (waar op letten)



all in flames
26 april 2004, 23:20
Ik ben van plan om een 2ehands elektrische gitaar met versterker te kopen. Ik wil er op elektrisch leren spelen (ik kan al stukken als stairway to heaven en nothing else matters op mijn akkoestische gitaar). Ik ga er metal op spelen. Waar moet ik op letten bij de aankoop van een 2ehands? :???: iemand een link naar een site hierover bijvoorbeeld...

als iemand iets te verkopen heeft in de buurt van boxmeer (onder nijmegen) kan dat natuurlijk ook :)

ruilen tegen een inbanez blazer bas kan ook.

alvast bedankt

Mark S
26 april 2004, 23:31
de gouden tip!!

neem iemand mee die verstand van gitaren heeft, beter kan niet :)

all in flames
26 april 2004, 23:37
het probleem is dat ik niet zo iemand ken ;)

Jeroenvanhulsteijn
26 april 2004, 23:59
in venlo is een gitaarwinkel die een 2e hands Aria verkoopt. Het gaat om een oud model (jaren 70??). Ze maakten toen geloof ik best goede gitaren. Nu claimt die zaak dat er DiMarzio's in zetten. En dan heb je dus voor 100 euro een gitaar met elementen die bij elkaar waarschijnlijk al minimaal 100 euro waard zijn. Wellicht iets om uit te proberen. www.drgitaar.nl en http://www.drgitaar.nl/used20.html. Neck Thru body is bovendien een constructie die er nog wel eens voor kan zorgen dat je een mooie lange sustain hebt. Dus dan blijven je noten lang doorklinken. En alsie niet bevalt kun je hem altijd voor een spotprijsje aan mij doorverkopen :D . Maar efkes serieus, ik denk dat dat een hele goeie gitaar is om mee te beginnen.

BartL
27 april 2004, 00:43
http://www.drgitaar.nl/aria.jpg
Dit is hem dus :)
Ziet er erg goed uit, moet ik zeggen. Misschien dat ik morgen eens langs ga.

Serieus: Is die Aria goed? De zanger/toetsenist van mijn band heeft exact zo een, maar dan van Ibanez (Ook een hele oude). Hij zei dat die gitaar ERG veel waard was. (Had een of andere gitaar-winkel-medewerker hem verteld ofzo...

Is het wat? :)

hadv
27 april 2004, 01:27
voor 99 poleuri kun je je haast geen buil vallen
ziet er goed uit, zal wel wat gebruikssporen hebben
als er echt dimarzio's inzitten issie het geld dubbelendwars waard

vraag is alleen...vind jij um lekker spelen en klinken
tip...probeer um uit op verschillende versterkers en zowel clean als scheur, ook ff brug en halselement sjekku

loopt de hals goed (loopt-ie nergens aan, sjekku op 7e/9e/12e/15e fret

BartL
27 april 2004, 01:42
voor 99 poleuri kun je je haast geen buil vallen
Ja ok, maar moet ik dit gitaartje zien als een Squier Affinity ofzo? :-? Weet iemand iets over de kwaliteit?

wietse
27 april 2004, 06:24
denk dat de kwaliteit iets meer is dan zo'n squier .en zeker met zo'n net thru.
je moet bij een 2ehands gitaar altijd kijken of de hals soms krom en/of getordeerd is en of het fretwerk nog goed is ,herfretten is een prijzige bezigheid.
en die dimarzio's zal wel kloppen veel goedkope gitaren uit de 70er jaren , zelfs hondo , hadden dimarzio usa pups er in.
wees blij dat het voor mij wat te ver reizen is anders had ik hem opgehaald :D

Jeroenvanhulsteijn
27 april 2004, 08:38
tja ik heb er zelf ook aan gedacht om hem op te halen. Die winkel zit tegenover het station. Maarja, kep mn geld anders besteed.

Aria maakte in de jaren 70 hele goede gitaren. Net als ibanez. Ik geloof dat dit model uit de Cardinal serie is. Deze staan geloof ik goed bekend. Ook goeie reviews op Harmony-central. Ze schijnen ook erg goede jazzbakken uit die tijd te hebben. Persoonlijk denk ik dat er beter hout gebruikt wordt dan bij squiers. Die squier jv's die schijnen dan wel weer goed te zijn. Hout was vroeger gewoon veel goedkoper. Het blijft een beetje giswerk aan hand van wat je leest op internet. Maar deze gitaar is denk ik zeker het proberen waard.

Spieker
27 april 2004, 10:46
Heb hier ook zo'n Aria Pro 2 staan.. Speelt best wel okay vooral clean klinkt het goed...
maar is zeker een leuke gitaar om mee te beginnen




http://members.home.nl/mspieker/Marshall/

michielv
27 april 2004, 12:10
Izzun prima gitaar, ik heb ooit de goedkopere versie hiervan gehad (schroefhalsje ipv doorlopende hals) en die klonk ook goed. Of er echte DiMarzio's inzitten weet ik niet maar zelfs al zijn het de originele Matsumoku (zo het de fabriek waar Aria gemaakt werd) elementen dan heb je prima spul.

Doen! Je bent dan echt gigantisch veel beter uit dan met Squier, Richwood, Epi enz!!!! :cool:

BartL
27 april 2004, 12:37
Gitaar = Verkocht 8-)





Maar niet aan mij :(

Jeroenvanhulsteijn
27 april 2004, 13:25
haja, er waren vanochtend al 3 mailtjes binnen gekomen die naar die gitaar vroegen :D

all in flames
27 april 2004, 18:51
Nou mensen, vriendelijk bedankt voor de hulp he :P
ik ben nog geen millimeter verder gekomen, want de gitaar is nu dus al verkocht :evil:

in ieder geval bedankt voor de tips wat betreft de frets, moet ik dan letten op slijtageplekken op de frets?

en wat betreft de hals? moet ik daar gewoon timmermansogen voor hebben, of is er een trucje voor om te kijken of ie nog helemaal goed is?

en zijn er nog meer tips? wat voor gitaar moet ik eigenlijk hebben om metal te spelen bijvoorbeeld? iemand een goedkope (<200 euro) aanrader?

Jeroenvanhulsteijn
27 april 2004, 22:13
er hing ook nog een squier tom de longe strat bij drgitaar. misschien interessant. verder is de epiphone genesis een zeer veelzijdige gitaar. evenals de westone thunder. dit zijn trouwens geen gitaren die je regelmatig langs ziet komen. je kan ook een goedkope gitaar nemen en er een emg81 in gooien.

BartL
27 april 2004, 23:59
-Let erop dat de hals recht is.
-De headstocck mag niet teveel weg-/afbuigen.
-Sla bij iedere snaar even alle fretten aan, de tonen mogen niet doodvallen.
-Check de stemmechanieken.
-Eigenlijk alle hardware checken, ook op roest enzo.

wietse
28 april 2004, 06:25
Nou mensen, vriendelijk bedankt voor de hulp he :P
ik ben nog geen millimeter verder gekomen, want de gitaar is nu dus al verkocht :evil:

in ieder geval bedankt voor de tips wat betreft de frets, moet ik dan letten op slijtageplekken op de frets?

en wat betreft de hals? moet ik daar gewoon timmermansogen voor hebben, of is er een trucje voor om te kijken of ie nog helemaal goed is?

en zijn er nog meer tips? wat voor gitaar moet ik eigenlijk hebben om metal te spelen bijvoorbeeld? iemand een goedkope (<200 euro) aanrader?
inderddaad kijk goed of de frets ook zijn ingesleten , of er niet een paar los zitten en of er niet fretbuzz is doordat en paar fretten hoger liggen dan de rest.
loszittende frets is niet zo erg een drupje superlijm op de uiteinden en effe aandrukken tot de lijm hard is en klaar is kees.
voor de hals kijk van de zijkant hoe de holling is ,die moet er zijn maar niet te veel en bolstaan is al helemaal uit de boze .
een getordeerde hals kan je het beste zien als je de gitaar optilt en dan vanaf onderen over de gitaar heen kijkt naar de headstock ,als hij getordeerd is zie je dan de headstock ten opzichte van de rest scheefzitten.
voor metal te spelen lijkt me een gitaar met in ieder geval een humbucker in de brug positie toch wel een must.

all in flames
28 april 2004, 13:53
okee, bedankt voor alle goede raad, als ik een gitaar heb gevonden zal ik een link posten en om jullie mening vragen.