PDA

View Full Version : DoD effecten



IndiepoprockJesse
26 april 2004, 22:49
test

IndiepoprockJesse
26 april 2004, 22:49
Hallo daar,

ik heb een dude gevonden met een aantal effectjes.. waaronder een distortion van zoom (zoom is echt eng dus dat is niet interessant) maar wel een sustainer, delay en flanger van DOD en een ouwe distortion van Yen.

Ik kan helaas geen specificaties van de DOD's geven, maar is het een goed merk?!

Groet,

Jesse//

bobdieleman
26 april 2004, 23:08
hangt er van af wat hij er voor moet hebben. ik heb de dod delay 585 en die is best leuk. yen ken ik niet. weet je daar wat meer over te vertellen?

Mark S
26 april 2004, 23:10
Ja hoor, DOD is als je naar de prijs/kwaliteit verhouding kijkt een prima merk. Ik heb een tijdje een paar DOD'jes gehad (nieuw voor €49,- p.st.) en van de varianten die jij noemt ken ik alleen de flanger. Het flange -effect van dit pedaaltje is erg mild en zit heel dicht tegen een chorus aan, (ik hoorde eigenlijk geen verschil) dus het 'opstijgende Boeing 747'-effect zul je er niet uit krijgen.

Fuhgawz
27 april 2004, 11:28
Ik hoor wel vaker verhalen dat de bypass by DOD pedalen te wensen over laat.
Ik heb zelf ooit eens een Buzz Box gehad van DOD. Ik vond het een geweldig effect, maar hij maakte mijn toon erg dof en iel en als de batterij aan de lage kant was hoorde je het effect zelfs licht kraken en oversturen als het uit stond. Daarna heb ik hem maar weer verkocht.
Daar heb ik nu echter spijt van, omdat er genoeg schema's op internet staan om een bypass box te maken.

phx
27 april 2004, 21:07
hey,

zoom WAS rotzooi: ik heb de hyperlead (stalen behuizing) met de nieuwe tripple band technologie (ruisvrij) en is momenteel mijn primaire distortion. Klinkt way beter dan de metalclone van bozz,


PHX

Jeroenvanhulsteijn
27 april 2004, 22:16
jaha, de powerdrive schijnt ook geweldig te zijn. en de gouwe ouwe 5000 driver, zeer veelzijdig naar men zegt. dus niet alles van zoom is crap.

Mitch
28 april 2004, 11:44
De analoge pedalen van Zoom zijn inderdaad verrassend goed. Ze hebben echter hun naamsbekendheid niet bepaald mee door de digitale rommel die ze verkopen onder de naam "Gitaareffecten" :-?

amon
28 april 2004, 13:56
lees mn onderschrift :D


maargoed, die 2 pedalen (ook als je ze niet wil hebben, dus geen verkooppraatje) vind ik erg mooi klinken. ik ken verder geen andere pedalen van dod, dus daar kan ik nik sover zeggen. ik heb een wat nieuwere versie, ziet er beter uit en heeft een steverigere behuizing.

de deathmetal-ds is erg goed voor solo werk, daarvoor gebruikte ik die voornamelijk, aangezien die andere beter klinkt met riffles en powerchords. naar mijn mening zeer fijne pedalen, maar...
ik had ze een keer meegenomen naar repetitie en ze rechtstreeks aangesloten op marshall jcm top (dus gitaar->pedaal->amp) en dat begon te piepen als je te dichtbij stond (logisch uiteraard, maar bij deze pedalen was TE dichtbij al best ver). kan ook aan de instellingen gelegen hebben van de top, omdat met de andere gitarist niet samen te werken was en er niet aan zijn instellingen/volume gedraaid mocht worden.

Nielsje
28 april 2004, 14:06
Ik heb de Dod 250 overdrive/preamp..

super ding!

in mooie mxr achtige behuizing ( geen les :S)

maar wel met een super stevige stompswitch, die je true bypass kan solderen (er zat bij mij een dpdt in, maar was nniet true bypass gesoldeerd..tja..)

ook eenvoudig te modden voor meer punch en crunch en minder fuzz bij hogere instellingen (vraag speeddemon hiervoor..)

ik gebruik hem vooral voor een lichte overdrive..super lekker met strat enzo