PDA

View Full Version : De Ideale Humbucker!!



Lacrymosa
1 april 2002, 23:20
Ik ga een nieuw element in mn brug zetten. Nou heb ik alle topics al doorzocht en nix gevonden wat ik wilde horen
ik ben namelijk op zoek naar:
een humbucker voor in de brug, die:
Bij zacht aanslaan of legato spel heel smooth klinkt en als je wat harder aanslaat moet ie heel agressief klinken.
Hij moet heel duidelijk klinken en in geen enkel geval Muddy worden.

weet iemand welke ik moet nemen?

CheerS!!

lars
1 april 2002, 23:56
klinkt p90 achtig, maar dat is geen humbucker

Dabbie
2 april 2002, 02:17
Probeer eens de evolutions van dimarzio

sebass
2 april 2002, 11:54
Seth lovers van seymour duncan. Dit zijn alleen wel de duurdste :sad: Probeer anders een de '59 van deymour duncan.

Ic3gl0vE
2 april 2002, 15:30
Op 2002-04-01 23:20, schreef Lacrymosa:
een humbucker voor in de brug, die:
Bij zacht aanslaan of legato spel heel smooth klinkt en als je wat harder aanslaat moet ie heel agressief klinken.
weet iemand welke ik moet nemen?

CheerS!!


eeuhm... ik weet het niet hoor maar dat zit toch vooral in de dynamiek van je versterker?

PeArLjAm
2 april 2002, 15:42
Het zit inderdaad in je versterker en in je gitaar (houtsoorten etcetera) maar advies kan toch een hele hoop helpen. Ik denk dat de '59 inderdaad een goede keuze zal zijn maar je zegt dat je een heel agressief element wilt als je hard aanslaat, dus kan je misschien beter kijken naar het Jeff Beck model van Seymour duncan, lijkt me een goede keuze, is goed clean in kan lekker scheuren.

sash
2 april 2002, 16:20
Sandman heeft een SD Jeff Beck, hij was er enthousiast over geloof ik.

Sandman
2 april 2002, 19:14
Op 2002-04-02 16:20, schreef sash:
Sandman heeft een SD Jeff Beck, hij was er enthousiast over geloof ik.


Idd, ben er best wel tevreden over. Reageert ook lekker op harmonics. Ben er alleen nog niet uit hoe ik alles afstel wanneer ik legato distorted speel. Soms kan je de individuele noten niet uit elkaar houden. Palm muted klinkt dan weer wel beter wat dat betreft, maar dat heeft weer een hoger 'pok' gehalte. Ben er dus nog niet helemaal uit.

ekkerman
3 april 2002, 08:37
paf pro vind ik erg lekker klinken hoor..
( di marzio )

Moonchild
7 april 2002, 00:05
DiMarzio naar mijn mening HET merk als het aankomt op humbuckers
De evolutions in mijn gitaar vind ik errug lekker, harmonics zijn ook geweldig.
Steve Vai gebruikt trouwens ook DiMarzio Evolutions :smile: