PDA

View Full Version : Barrés



abbys
26 april 2004, 22:09
kan iemand me de theorie van barres geven, ik kan barres, maar wil weten hoe ze te gebruiken

thx, wil echt wel voortdoen

abbys
29 april 2004, 21:17
niet allemaal tegelijkertijd

blues_traveller
11 mei 2004, 19:48
Hoi Ik zal proberen het één en ander duidelijk te maken.
Als je vanuit basis akkoorden gaat en je speelt een A-mineur met vingers 2-3-4 en je schuift die positie 1 fret op en dan blok je met je wijsvinger de hele fret dan krijg je een Bb-mineur. Als je alles nog 1 fret opschuift krijg je een b-mineur, c-min c#min, d-min enz.
Als je hetzelfde doet met een A akkoord met vingers 2-3-4 en je schuift deze positie 1 fret op en je blokt met je wijsvinger de 1ste fret krijg je een Bb. Steeds weer 1 fret opschuiven krijg je vervolgens B, C, C#, D enz.
Als je een E akkoord pakt met de vingers 2-3-4 en je schuift deze positie 1 fret en vervolgens de eerste fret blokken met je wijs vinger dan krijg je een F. Steeds 1 fret opschuiven geeft F#, G, G#, A enz.
Het is wel belangrijk welke bassnaar je speelt (root).
Bij een F barré is dit de E snaar omdat de toon die je daar speelt ook een F is. Zo kun je steeds aan de bassnaren de akkoorden herkennen.
Dit gaat natuurlijk heel veel verder maar dit is het begin van de barre akkoorden
De volgende link zal je nog iets hierover vertellen. Als ik een duidelijkere site heb gevonden zal ik de link vermelden
John
http://www.gitaar.net/faq/index.php?a=faq&f=15

abbys
17 mei 2004, 16:52
thx man! Ik had bijna geld gegeven aan 10 lessen om alleen dat maar te zien! thx, heb hier heel veel aan! 8) cewl