PDA

View Full Version : j-retro, ik heb hem!



emielow
26 april 2004, 21:06
test

emielow
26 april 2004, 21:07
met enige hulp van mede-forummer wim heb ik zijn j-retro gekocht:

(foto van mijn bas met de retro:)
http://groups.msn.com/_Secure/0QQDZAr8T5owo!xGzcn!qEIYPwGgRL!3VPsK51su8Arzn0luiC rbwPuZgWiLK*zTE6PWcxJLll!0qfGQjjn5Hi3tPaxoAPUTmmQf RcsradLM/j-retro.jpg?dc=4675469711733397626

beetje wazige foto, maargoed.

het verhaal dat het ding zonder enige moeite in een jazzbody past ging bij mij niet helemaal op... wim heeft met zorgvuldige hand (fotos volgen later :-D ) 2 kleine inkepinkjes gemaakt onder de afdek plaat zodat ie er recht in kon en de schroefjes precies boven de schroefgaten pasten. ook de batterij kon er maar net in (eigenlijk niet eens helemaal goed, er zit nog een halve mm speling tussen de plaat en de body) maargoed het hele zaakje zit er dus in nu. en het klinkt VET!

mn "oude" geluid, alleen dan met de turbo dr op! veel meer klankmogelijkheden dus en een veel vetter geluid. kheb hem nog niet gronding uitgetest op mn eigen stack, (alleen op mnkleine kutamp op mn kamer), wel op die (aguilar) set van wim, en dat klonk zeker goed. maar hij klinkt toch altijd anders dan op je eigen stack, en dat kan ik zondag tijdens de repetitie pas goed uittesten dus. maargoed, een leuk ding, en zeker aan te bevelen!

buuck
28 april 2004, 15:03
nu nog een badass II erop :wink:

emielow
28 april 2004, 17:12
ja was wel de planning ja

Laus
28 april 2004, 21:06
nu nog een badass II erop :wink:

wat is een badass als ik vragen mag?

koen_V
28 april 2004, 22:04
nu nog een badass II erop :wink:

wat is een badass als ik vragen mag?

Een brug. Dat ding waar je snaren vanachter inzitten.
Badass is dan de god onder de bassbruggen.
Door de masiefheid zorgt het voor een supersustain.
Ik heb onlangs een schaler laten zetten op mijn jazz-bas best ook een superding. Ben er echt tevreden over.

Bazz
28 april 2004, 22:36
Maarre die badass, is daar ook een site van???

Sowieso, ik heb nu een string thru body, maakt een badass dan nog veel verschil, voor mijn gevoel zit er nu namelijk al een vette sustain in mijn gitaar

Bazz
28 april 2004, 22:37
Maarre die badass, is daar ook een site van???

Sowieso, ik heb nu een string thru body, maakt een badass dan nog veel verschil, voor mijn gevoel zit er nu namelijk al een vette sustain in mijn gitaar

Joghy
29 april 2004, 08:35
Maarre die badass, is daar ook een site van???


http://www.leoquan.com/

pseek
29 april 2004, 10:56
Van de badass is ook een stb, hij is wat moeilijk te verkrijgen. Ik heb net
een zwarte normale 4 string overlaten komen uit engeland (scheelt 37 euro met voxhumana) voor mijn aerodyne. En ik wacht nu tot de stb weer verkrijgbaar is.

koen_V
29 april 2004, 16:46
Maarre die badass, is daar ook een site van???

Sowieso, ik heb nu een string thru body, maakt een badass dan nog veel verschil, voor mijn gevoel zit er nu namelijk al een vette sustain in mijn gitaar

Als je string true body hebt zal je niet veel meer sustain hebben als met de badass.
Die badass dient meer om het string true body effect na te bootsen.

Laus
30 april 2004, 22:41
best prijzig die dingen...

emielow
1 mei 2004, 17:20
ej pseek, wat heb je er voor betaald dan?

pseek
4 mei 2004, 09:39
Ik heb er inclusief verzendkosten 90 euri voor neergelegd. In chroom is ie goedkoper.

basssssplayer
4 mei 2004, 09:54
http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.r.bruinen/badassII.jpg

J! 8-)

emielow
4 mei 2004, 12:58
ik heb mn snaren er alleen erg dicht op de hals liggen, ik heb het idee dat bij zon badass brug de snaren veel hoger komen te liggne, omdat dat zon dik ding is, en de zadeltjes dus hoger liggen?

Bastijn
4 mei 2004, 14:46
badass roeleert. ik heb r ook eentje op mn bas.

Maar pseek, heb jij een fender Aerodyne? Bevalt ie? heb je fotoos?

pseek
4 mei 2004, 14:58
Ik heb hem nog niet zo erg lang en de brug zit er nog niet op.
Hij speelt echt super licht en is ook super licht. Er zit een prima geluid in alleen iets te weinig sustain voor mij. En hij ziet er natuurlijk vet uit, het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat een normale j-body rond is en deze is door dat witte randje niet rond, wat soms nogal pijnlijke momenten oplevert. Daarnaast heb ik nogeen Mark Hoppus, die gebruik ik om flink op te rammen. En met een fulltone bass drive en Boss overdrive en sustain klinkt het allemaal lekker vol.

pseek
4 mei 2004, 14:59
Ik heb hem nog niet zo erg lang en de brug zit er nog niet op.
Hij speelt echt super licht en is ook super licht. Er zit een prima geluid in alleen iets te weinig sustain voor mij. En hij ziet er natuurlijk vet uit, het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat een normale j-body rond is en deze is door dat witte randje niet rond, wat soms nogal pijnlijke momenten oplevert. Daarnaast heb ik nogeen Mark Hoppus, die gebruik ik om flink op te rammen. En met een fulltone bass drive en Boss overdrive en sustain klinkt het allemaal lekker vol.

pseek
4 mei 2004, 15:04
Ik heb geen foto. Maar op ebay.de staat ook een aerodyne en die
gast heeft er verschillende foto's op staan. Ik heb dezelfde. Er is trouwens ook nog een versie met een pickguard en inlay dots, deze vind ik
veel minder.

JaZ86
4 mei 2004, 17:21
ey, wat ik me nou afvraag... is zo'n j-retro ook in een andere bas dan een jazz te bouwen? En zoja, dat moet dan zeker een actieve zijn? Ik heb zelf een vrij simpele, passieve bas en ben eigelijk (nu al) een beetje op zoek naar iets om met m'n sound te spelen ed :)

iglo
4 mei 2004, 19:58
ey, wat ik me nou afvraag... is zo'n j-retro ook in een andere bas dan een jazz te bouwen? En zoja, dat moet dan zeker een actieve zijn? Ik heb zelf een vrij simpele, passieve bas en ben eigelijk (nu al) een beetje op zoek naar iets om met m'n sound te spelen ed :)

tuurlijk...alleen is tie in princiepe ontworpen voor JazzBassen of JB-klonen.
Als je dus een backrouting hebt zul je je body moeten machineren om'm passend te krijgen.

niels_r
4 mei 2004, 21:32
Fender JB5, J-retro - Barts - Badass V
Stingray 5
Hartke 3500 + Hartke XL115 + Hartke TP210

te koop: Badass-V, Badass-II, J-retro (chrome)


:wink:

iglo
4 mei 2004, 22:28
:-D :-D :-D :-D

emielow
5 mei 2004, 16:08
voor NIET jazzbassen heb je de U-retro. het principe is het zelfde alleen heb je het "plaatje" waar de knoppen opzitten er niet bij. je zult dus een beetje moeten hakken in je body en daar de knoppen inpleuren.

www.j-retro.co.uk zoiets was het volgesmij