PDA

View Full Version : Parc_Ecin_Sisiht.mp3 - better Shred than Dead - by Bosch



Bosch
26 april 2004, 20:37
Hey Froghunters,

De topic_titel zegt eigenlijk al genoeg. Dit is dus meer voer op het bord van Schaap, Maiden Michiel, Barret, Serial Killer :D , Kittyhawk, etc. Maar, heb je zin om even te jagen op shred dan mag dat ook natuurlijk! 8-) Daar ben ik voor :P

Zelf ben ik wel tevreden over het gitaargeluid (mede dankzij mijn cheap Chameleon).

Voor wie het nog niet duidelijk is: mijn werkwijze is om binnen korte tijd een backing te maken uit samples die ik bij DC++ weghaal. Vervolgens in een sessie (die varieert van een half tot anderhalf uur) neem ik alle solo-partijen op en waarna ik binnen een kwartier de handel afmix in CWPA. De meeste melodielijnen komen direct op , geinspireerd door de backing.

Ik zou natuurlijk ook wat goeds kunnen maken, maar ja: ik heb ook een vriendin, een SP2, een Celica, onroerend veel onkruid dat 'gewied' moet worden :-? , kikkers :D e.d. Dus waarom zou ik. 8-)

Afijn, you get the pic......

Parc_Ecin_Sisiht, een ode aan onkruid.

save as:

http://home.hetnet.nl/~boschracing/Parc_Ecin_Sisiht.mp3

Greetz,

~Bosch~
http://thenietzschechannel.fws1.com/1864a.jpg

Kjiratsiekoedel
26 april 2004, 20:55
knap, mooi is anders

Br@mbo
26 april 2004, 21:11
de muziek is mn stijl niet , maar je topicstarts zijn altijd magnifiek dude !!!

Negative K3 fan
26 april 2004, 22:10
ehe, beetje stukjes achter elkaar geplakt, maar er zit wel wat koels tussen al dat gepiep en gekrijs, al mn vrienden worden er gek van, maar op een of andere manier kan het mij wel boeien, jammer dat je het niet zo uitwerkt.

FNaRK
26 april 2004, 22:55
:o

omfg ........... Zappa is alive :-?

vind je het erg als ik hier zenuwachtig van wordt ?

Het wordt tijd dat ik hier maar eens een oerdegelijke 80's metal song ga posten ............. ter compensatie


:D

schaap
26 april 2004, 23:00
Zo je begint al goed met je topictitel alleen al: "Better shred than dead" die ga ik echt onthouden :D

Man die negerbongo is geniaal :-D

Ok nu maar even serieuze feedback, ik moet zeggen het contrast tussen jou zelf en de backing is erg groot (maar dat komt denk ik ook door die bongo :D ) maar dat stuk rond 1:09 is echt geniaal :o Echt euh tja hoe noem je dat perzisch, egyptisch......erg interessant, ik ga zeker even uitvogelen wat je daar precies speelt :cool:
Ik moet hierbij echt denken aan van die kunst-cafe's waar dan iemand vaag zit te rijmen met op de achtergrond iemand met de bongo (alles komt weer neer op de bongo vandaag 8-) ) Dus in echt vaag rijmen met je gitaar ben je erg succesvol bezig :cool: En ja erg leuke stukken, maar de backing zou in mijn ogen iets anders moeten oproepen dan wat je hierin meestal hoort. Maar die bongo man man man :-D

Hmm, na voor de 3e keer luisteren klinkt het opeens niet meer als een bongo, maar ja die indruk geeft het mij steeds wel :-D

BartL
27 april 2004, 01:50
knap, mooi is anders
+1

Maiden Michiel
27 april 2004, 09:03
Die Harmonizer, of pitch shifter is geniaal!

Stratman70
27 april 2004, 09:31
Ik heb mezelf voorgomen om toch altijd even te luisteren als Bosh weer een stukkie heeft gedropt hier op t forum. Ik blijf me elke keer weer verbazen over jouw talent; echt ge-wel-dig! Maar inderdaad, wat ik eerder las: het blijft wat zenuwachtige muziek. Kun je ook eens voor de gein een liedje plaatsen? :wink:
Jij maakt namelijk alleen leadjes, i.p.v. liedjes! :D

hoe dan ook: het is wel origineel (denk ik) en het staat bol van hoogstaande techniek. dat brengt me trouwens wel bij de volgende vraag:
Waar wil je erkenning voor? Want dat wil je, dat wil iedereen die zijn muziek aan anderen laat horen. Voor je techniek? je snelheid? je muzikaliteit? je originaliteit?

Wat shred betreft ben je echt een "Master". Voor algemene muzikaliteit (waar ik dus onder versta: gevoel, arrangement, gevoel, stijl, gevoel, originaliteit, gevoel, interactie met evt. andere instrumenten etc. enne.... noemde ik "gevoel" al? Daar scoor je helaas niet zo hoog mee bij mij.

Maar goed... smaken verschillen en stiekem ben ik natuurlijk wel megajaloers op jouw beheersing van het instrument.

Negative K3 fan
27 april 2004, 12:30
pfft stratman niet zo zeiken, bij zn latere nummers begint techniek steeds op een lager pitje te staan, in dit nummer hoor ik vooral allemaal vage dingetjes die enige technische beheersing vereisen, ook wel wat dom gealternate, maar dat is technisch ook weer niet zo heel goed aangezien bosch' 'sloppy' spel een beetje zijn trademark is.

Bleak
27 april 2004, 12:49
ik vind het wel gaaf hoor!

doet je denken aan die psychidelische rock uit de 70'ies.

Ik kan het natuurlijk ook weer helemaal fout hebben, maar ok....

schaap
27 april 2004, 13:58
Stratman ga eens naar Bosch zn site en beluister al zn nummers eens, er zitten wel nummers tussen die meer richting jouw idee van een "liedje" zijn :cool:

Bosch
27 april 2004, 17:06
Parc_Ecin_Sisiht = This_is_Nice_Crap

zegt het eigenlijk allemaal :D

Zeker geen liedje maar zoals ik wel eens heb aangegeven: recorden is leuk dus ik doe het veel. Ik zal nooit schrijven dat componeren c.q. liedjes schrijven iets is wat waar ik op excelleer.

Beschouw het als motorracen......ook al heb je vaak zat snoeihard gereden, elke keer krijg je toch weer die thrill. Dat heb ik dus met "shred".

Tja, wat wil ik bewijzen? Niets, gewoon veel opnemen en posten ....... zouden er meer moeten doen. In mijn beleving laten teveel gasten zich weerhouden om wat te posten, terwijl het erg koel kan zijn om naar ze te luisteren.

Ik blijf het internet met deze fora gewoon een gaaf medium vinden om rommel die ik op zolder opneem onder de aandacht te brengen van een breed publiek. De ene keer postieve feedback de andere keer kritisch.....ik kan niet zeggen dat ik er slechter van ben geworden, wel groener :razz:

Bedankt voor alle reacties 8-)

Grtz,

~Bosch~

Gert-Jan
27 april 2004, 21:23
You're a fucking genius

Bosch
27 april 2004, 22:08
8-)

Haha,

Als je dat had geschreven bij Deprivation_of_Feeling.mp3 had ik je begrepen. Over dat nr ben ik namelijk wel echt tevreden, (nieuwe settings speaker simulation chameleon ... wat een dagje zon al niet kan doen).

Thanx!

Hasta la Pasta,

~Bosch~

Mithrandir
27 april 2004, 22:39
Eerlijk antwoord?

Ik vind er niks aan, alleen het stukje van 1.40 tot eind vind ik de moeite waard. Ik ga zo ff je nieuwe post beluisteren, want je bent beter dan dit.

Mithrandir
27 april 2004, 22:40
...

Mithrandir
27 april 2004, 22:40
Damnit forum, werk mee :evil:

rien
28 april 2004, 08:51
He hasta la pasta ....

Post dan ook eens wat accoustisch !

Iedereen die post wil applaus en jij krijgt al een hoop voor al je formule 1 werk hier en als je al je weed uit je tuin op hebt ben je misschien rustig genoeg om met een kruissnelheid van de gemiddelde huisvrouw die aan het winkelen is iets voor het ' brede' publiek neer te zetten

Groeten
Rien