PDA

View Full Version : Marshall van gary moore.



gangsta
1 april 2002, 21:59
Op welke amp speelt gary moore???

Dirk_Hendrik
1 april 2002, 22:51
JTM45 als ik het goed heb.

Frusciante
2 april 2002, 13:22
zo is dat.
let wel hij gebruikte op het album, still got the blues, wat jij waarschijnlijk op doelt op een demo reissue model (1989)
het was de eerste reissue en ik weet niet of ze na die tijd nog veranderd zijn maar goed dat zijn de details. ps. gary gebruikt ook een marshall guvnor pedaal om de vervorming zo te krijgen zoals dat is te horen op het album still got the blues. mocht je nog vragen hebben omtrent deze amp, dan hoor ik het graag, heb zelf nl ook een ri jtm-45.
laters

gangsta
2 april 2002, 16:46
ok, dat d8 ik al maar ik wist het niet zeker.
Is die JTM 45 ook als combo te krijgen? en wat zijn de prijzen en de verschillen in geluid/kwaliteit tussen de "originele" en de reissue?

Frusciante
2 april 2002, 17:06
de jtm-45's zijn ook in combovorm, deze worden bluesbrakers genoemd. originele bluesbrakers zijn zeer zeldzaam en kunnen oplopen tot 5000 a 7000 dollar. deze combo versie is genoemd naar het album van clapton, the bluesbrakers. je raad al welke amp hij gebruikte. de top en combo zijn qua circuit en geluid ongeveer gelijk. de combo heeft alleen een extra vibro functie. beide zijn 2 keer gereissued in eind 80 begin 90 en 1999-2000. prijzen nieuw liggen rond de 3000 combo en 2500 top al worden ze niet meer geproduceerd.
tja het verschil tussen een originele en een ri, ik ben geen circuit techneut maar het schijnt dat de ri de originele vlekkeloos benaderd met het grote voordeel dat ze een stuk betrouwbaarder zijn dan de 'oudjes'. qua toon zullen ze dan ook niet zo gek verschillen alleen heb ik nog geen originele kunnen checken. o ja de prijs voor een originele top bedraagt ongeveer € 2500 - € 3000. als je ze al kan vinden.
succes met zoeken... ben al in tijden geen jtm45 meer tegengekomen in the stores..

gangsta
2 april 2002, 18:55
ok, thanx voor alle info. :grin:

poeyerke
2 april 2002, 21:14
Hij had inderdaad het eerste produktie model van een Marshall JTM-45 reissue. De eindbuizen daarin waren de standaard (sovtek) 5881 buizen (of 6L6).

Tegenwoordig gebruikt hij een Nieuwe Marshall DSL

Frusciante
3 april 2002, 20:37
ja dat heb ik ook ergens gelezen. maar dat verbaasd me eigenlijk ook niet aangezien zijn styl / sound toch niet echt gerelateerd kan worden aan een jtm-45. de ri's zijn inderdaad standaard uitgerust met 5881 buizen maar naar het schijnt zijn de kt66 's de beste buizen voor deze amp. ze worden zelfs superieur gevonden boven de el 34's. dus dat beloofd nogal wat. ik ga ze over een maandje of 5 denk ik wel bestellen. ik houd julie nog wel op de hoogte. o ja gangsta welke sound zocht je eigenlijk (exact ala gary moore of meer richting hendrix/ chili peppers/ ac/dc radiohead/ the who ed. ??

gangsta
3 april 2002, 22:37
ik ben op deze amp gekomen door gary moore, maar de sound die clapton met een bluesbreaker lrijgt is ook nie slecht....

LordRiffenstein
4 april 2002, 11:32
Gary Moore speelt op Soldano versterkers, ZEKER rond de periode van Still Got The Blues. Heb nog maar net gelezen dat hij live 2 Soldano's gebruikte (enkel clean) en zijn distortion haalde uit een oude Marshall Guv'nor pedaal en een Ibanez TS808.

Yoeri

poeyerke
4 april 2002, 14:04
Hij heeft Soldano's alleen live gebruikt, voor de cleane geluiden.
Het gehele Still Got The Blues album is opgenomen met een JTM-45 Reissue (volgens eigen zeggen).

Nu gebruikt hij live ook weleens een Fender voor wanneer hij cleane geluiden met wat meer reverb nodig heeft.

Overigens kun je een hoop vinden op:
http://www.gary-moore.com

zoals bijv.:



Q. What gear did Gary use on the album track "Still got the Blues" 1990 ? submitted by various people to the site.

A Gibson Les Paul Standard ( circa 1959), a Marshall Guv'nor pedal, a Marshall JTM45 Re-issue amp, and a Marshall 1960B 4 x12" cabinet loaded with Electrovoice 12M speakers instead of the usual Celestions



O ja, en dan heb je ook nog:

http://home.c2i.net/gaz/index1.htm

Kweet alleen niet of daar veel gear op staat

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2002-04-04 14:09 ]</font>

Frusciante
4 april 2002, 14:56
idd poeyerke. het befaamde geluid van still got the blues komt geheel uit een jtm45 al is dit niet het standaard geluid van een jtm45.
gangsta> als je naar het geluid op zoek bent van de bluesbraker lp dan zit je helemaal goed bij een jtm45. alle bands die ik in voorgaande post heb vermeld gebruiken (oa) de jtm45. tja het is geen metalbak maar meer een overstuurde fender bassman en klinkt clean ook erreg goed.

gangsta
4 april 2002, 21:30
aha das dan dus precies wat ik zoek... als ik deze niet zou kunnen kopen zou ik waarschijnlijk voor de bassman reisiue gaan dus dat komt wel goed uit

PeArLjAm
4 april 2002, 21:34
Er staat een mooie bluesbreaker bij Dirk Witte, 1000 euro geloof ik. Misschien iets voor jou?

Frusciante
5 april 2002, 10:57
op zich is 1000 euro niet zo gek veel voor een combo versie, maar let erop dat deze combo al minstens een jaar tot drie in de winkel heeft gestaan, weet niet of tie nieuw is maar dat zou wel kunnen gezien de prijs.
tja zo'n bassman is in den beginnen vergelijkbaar met een jtm45, beide rond de 40/45 watt en gaan dus ook erreg hard eer ze gaan oversturen. de marshall gaat al oversturen rond de 4/5 de bassman rond de 7/8. je snapt al waar ik heen ga. in sommige reviews worden deze amps tegen overelkaar gezet en wordt meestal de jtm45 geprefereerd maar het verschilt niet zo veel. alleen de bassman heeft standaard 4*10 dacht ik en de bluesbraker 2*12. dus dat verschilt. of je koopt de top en een 1960ax. en dan is de jtm net wat punchier. gewoon uitproberen, al is dit zeer lastig want er zijn weinig stores waar ze nog te vinden zijn.