PDA

View Full Version : SWR mo's bass VS SWR SM500



BramVersteeg
26 april 2004, 08:39
test

BramVersteeg
26 april 2004, 08:39
Hallo bassers van deze planeet,
momenteel ben ik in het bezit van een SWR SM500. Hier speel ik al jaren over met veel plezier en ik ben blij met de sound die ik er uit haal. Mijn cab is een SWR 8X8 en ook daar ben ik erg tevreden over. Nu wil ik graag wat baseffectjes uit gaan proberen. Ik hoef niet alles te hebben maar gewoon wat om mee te experimenteren. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een SWR mo's bass. Deze heeft ingebouwde effecten wat me wel aanspreekt. Volgens mij heeft de mo's bass ook minder EQ mogelijkheden qua pre- en poweramp maar dat geeft niet. Een paar simpele knoppen vind ik wel genoeg. Omdat ik die prijzen helemaal niet weet is mijn vraag: zou ik beter af zijn om mijn SM500 te ruilen voor die Mo's bass of kan ik beter een effectenbakkie kopen en die voor m'n SM500 zetten??
Ook zag ik dat er nu een mini Mo is. Wat is er anders aan deze dan aan die oude mo??? En waarom heet ie in vredes naam MINI mo. Ik vind hem niet kleiner dan die andere??? En aan wat voor prijzen zou ik moeten denken van die Mo (nieuw of 2e hands) en van die SM500 (om te verkopen, zit in SKB flightcase met koeling en lade)??
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Grz. Bram

Phyrexian
26 april 2004, 10:05
Als je tevreden bent met je huidge SWR dan zou'k die houden en voor een aparte effectsprocessor gaan zoeken.

De Mo' Bass is een volledige basversterker; dus preamp + poweramp + effecten. De Mini Mo' is een preamp + effecten. Toch wel degelijk wat verschillen qua toepassing.

Die Mo' Bass kost nieuw behoorlijk wat geld dus zal die tweedehands ook nog vrij duur zijn, vrees ik. Ik heb ze nog nooit tweedehands gezien.

Chris Wolstenholme
26 april 2004, 12:34
feedback utrecht heeft een MO staan dacht ik, mini of welk weet ik niet, maar daar zou je hem kunnen testen.
Maar zelf denk ik dat je omdat je al een goede amp heb beter wat kwaliteit FX aan kan schaffen, dan een hele nieuwe amp, dat is goedkoper en je heb meer keuze qua FX, omdat je niet aangewezen bent met wat er in de Amp gebouwd zit.

Laus
28 april 2004, 21:11
mijn ervaring van een optreden enkele jaren terug is dat de MO´bass zonder effecten ERG steriel klinkt. Zeg maar leeg. De effecten die erop zitten zijn alleen voor mensen die daar echt goed mee om weten te gaan.

ik zou voor een effectenbak gaan. Zo veel krijg je die SM500 niet terug. Voor een 2e hands Mobass zou je rond de 1400 euro komen gok ik.

BramVersteeg
28 april 2004, 22:28
Bedankt allemaal.
Misschien toch de beste oplossing ja, want ik ben wel erg tevreden over die SM500. Ik ga wel eens voor wat effectjes kijken.
Grz. Bram

bassopotmus
29 april 2004, 10:17
ik second iedereen die voor losse effecten gaat, all-in -one bakken zijn mij nooit bevallen en je kan er later niets meer aan veranderen.

Ps. koop je wel ff wat EBS pedalen? Beetje zonde om goede gear te verneuken met mindere kwaliteit effecten

Bleak
29 april 2004, 12:45
bij ons in Lochem staat een rijtje ebs pendalen in de muziek winkel, maar die klinken echt gewoon crap!

Phyrexian
29 april 2004, 14:12
bij ons in Lochem staat een rijtje ebs pendalen in de muziek winkel, maar die klinken echt gewoon crap!

Hangt er natuurlijk vanaf over welke amp en met welke gitaar je die pedalen uittest, want ze zijn echt qua kwaliteit en sound top-notch.
Je kan hoogstens de sound niet leuk vinden omdat het je ding niet is, maar crap? :???:

BramVersteeg
29 april 2004, 15:08
Ik denk idd dat ik voor losse pedaaltjes ga. Zo veel heb ik er toch niet nodig. Als ik dan zo'n all in one ding koop gebruik ik toch maar 3 effecten ofzo. En of ik EBS koop weet ik nog niet. Ik heb me nog nooit geïnteresseerd in effecten voor bas. Ik weet ook niks van bassen. Ik ben eens naar feedback gegaan en heb van alles uitgetest. Toen vond ik SWR erg lekker klinken en heb een SWR gekocht. Ik heb ooit eens op een Warwick gespeeld en vond die ook lekker klinken en heb toen een Warwick gekocht. Dus over merken en klanken moet je tegen mij niet beginnen :lol: Ben alleen niet zo blij met het slap geluid van die Warwicks. Veel te mat ofzo. Ik houd erg van het neuzige geluid om gewoon met de vingers te spelen. Alleen dat slappen klinkt niet echt helder ofzo. Daar vind ik een Fender Jazzbas weer lekker voor klinken. Nou, eigenlijk speelde ik laatst op een Squire en die klonk erg goed vond ik. Maargoed, dit is weer een beetje off-topic geloof ik :oops:

Chris Wolstenholme
1 mei 2004, 22:24
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/18931.htm?oudei=15

BramVersteeg
1 mei 2004, 23:11
Toevallig heb ik er net een mailtje naar gestuurd. Ik zie wel wat de prijs is. Als ie niet goed is koop ik gewoon wat effecten.

BramVersteeg
2 mei 2004, 17:46
Iemand idee wat ik voor m'n SM500 kan krijgen??? In SKB flightcase met koeler en lade. ?? :???: ??

AntY
2 mei 2004, 18:05
zie de beroemde hamer 12 string bas.

mooi nog in me history staan, die jason newsted site :lol:

http://www.jasonfan.com/justiceblack.htm
http://www.jasonfan.com/Justiceblack_files/B12L-BKC_hires.jpg

BramVersteeg
2 mei 2004, 20:03
Ik heb mail van die jongen terug en hij verkoopt m voor 1250. Niet al te duur maar ik koop m nie. Ik ga voor de effecten.
Iemand interesse? Hij staat op marktplaats.

AntY
2 mei 2004, 20:14
mm ik plaatste mijn bericht in t verkeerde topic :oops:

BramVersteeg
2 mei 2004, 21:18
Ik dacht al, wat doet die bas opeens hier?? :lol: