PDA

View Full Version : Baal als een stekker



Exitinside
26 april 2004, 01:19
Klotezooi

Exitinside
26 april 2004, 01:20
Klotezooi zeg.
Ik had een boss ns-2 geleend van een maat van me deze heb ik vandaag gebruikt in de oefenruimte samen met een dd-3, een ch-1 een marshall ed-1 en een dunlop wah.
Die ns-2 kan dus ook als powersupply werken, dit heb ik dus gedaan.
Dus de bossadapter in de IN van de ns-2 gedaan en met een daisychain kabeltje van de de OUT van de ns-2 naar de rest van de pedaaltjes.
De dd-3 was de eerste in de keten, daarna de ch-1 en daarna de ed-1.
Ineens merk ik dat mijn dd-3 het niet meer doet. ik balen.... denk dat ding is spontaan kapot gegaan.
Heb ik heb ertussen uit gehaald en de ch-1 na de ns-2 gezet.
Is deze ook kapot gegaan.
Heb maar meteen de ns-2 eruit gehaald, voordat ie m'n ed-1 naar de kut helpt.
Klotezooi, 2 pedaaltjes op 1 dag kapot.

Vraag me af of die pedaaltjes te repareren zijn ?????

BartL
26 april 2004, 02:14
Kut man...veel sterkte met het verwerken :wink:
Geen idee of het te repareren is :???:

phx
26 april 2004, 09:48
hey das raar. Ik heb een tu-2 die ook als powersupply werkt, natuurlijk ook wel eens de in en output door elkaar gehaald: dan doet ie het ook!

PHX

Antal
26 april 2004, 12:29
Zal best wel te fixen zijn. Ligt er een beetje aan wat er mis ging, en wat er nu naar de klote is.... Geen idee dus

Exitinside
26 april 2004, 12:38
Het ledje van de dd-3 gaat wel aan en uit.....maar voor de rest doet ie niets.
Je hoort gewoon je signaal zonder delay.

De ch-1 begon te tikken en daarna deed hij het niet meer.
Wel ging het ledje aan/uit, maar hij produceerde geen chorus geluid.
Vandaag heb ik hem thuis aangesloten op een klein versterkertje en hij doet het weer........raar.

Antal
26 april 2004, 12:42
Beter toch, als hij het weer doet :wink:

Robbert
26 april 2004, 12:48
Zou de NS-2 doorgebrand zijn?

hexxxus
26 april 2004, 13:03
Ik heb een tijdje geleden een dd-3 op marktplaats gekocht, volgens de verkoper in perfecte staat. Hij had 'm opgestuurd en ik 'm aangesloten op mijn roland acb adapter waar ik al mijn boss pedalen zonder probleem op aansluit en die (Na later geinformeerd te hebben) volgens roland benelux gewoon geschikt is voor je pedalen. DD-3 aangesloten..... geen geluid... alles nog even checken.... nog geen geluid wel een brandend ledje en ook het originele signaal maar geen delay.
Na veel mailen met de verkoper had ik 'm zover dat ie mijn geld had teruggestort, na hem er uiteraard eerst van te hebben beschuldigt dat ie me had genaaid.
Goed ik denk voor ik 'm terugstuur nog maar eens proberen met de originele psa adapter en ja hoor........gewoon werken, perfect.
Geld weer overgemaakt en excuus aangeboden. :oops:

Moraal van dit verhaal voor mij alleen nog maar de originele psa adapter om misverstanden en slecht werkende pedalen te voorkomen.

Antal
26 april 2004, 13:06
Die andere adapters die jullie gebruiken, leveren die wel genoeg vermogen dan?

Ik hou het wel bij batterijen. Wel zo makkelijk... :)

BartL
26 april 2004, 13:25
Na veel mailen met de verkoper had ik 'm zover dat ie mijn geld had teruggestort, na hem er uiteraard eerst van te hebben beschuldigt dat ie me had genaaid.
Goed ik denk voor ik 'm terugstuur nog maar eens proberen met de originele psa adapter en ja hoor........gewoon werken, perfect.
Geld weer overgemaakt en excuus aangeboden. :oops:
Ik zou me kapotschamen :oops:

Hehehe...

hexxxus
26 april 2004, 13:47
De Roland acb levert maar liefst 1200 mA en de boss psa maar 200 mA maar...... misschien ligt hier juist het probleem, alleen zegt roland-benelux dat het geen probleem is ??????????? :???: :???:

Robbert
26 april 2004, 14:53
De Roland acb levert maar liefst 1200 mA en de boss psa maar 200 mA maar...... misschien ligt hier juist het probleem, alleen zegt roland-benelux dat het geen probleem is ??????????? :???: :???:

mA maakt niet uit. Een apparaat verbruikt niet meer dan hij nodig heeft.

Je moet kijken naar het aantal Volts.

Exitinside
26 april 2004, 15:04
Ik gebruik zelf ook een psa adapter.
Dus ik denk dat het inderdaad te maken heeft met die powersupply optie van de ns-2.
Maar dd-3 zeker kapot.
Heb er zelfs een batterij in gedaan en alleen het ledje gaat aan, maar geen delay te horen.......................OF..................de delaytijd is zo lang dat ik de delay eind van de week kan verwachten.......... :-D :-D :-D

Hexxxus, goeie set trouwens........hahaha

jaywalker
26 april 2004, 15:28
Ik weet hoe het is om een dd-3 te verliezen :cry:

hexxxus
26 april 2004, 17:47
Uiteraard zijn al mij adaptoren :razz: 9 volt.
bij mijn ns-2 werkt de mute stand niet met de roland acb 9 volt 1200mA adapter en bij m'n rv-3 blijft het ledje branden zowel aan als uit.
Met de boss 9 volt 200mA psa adapter werkt alles perfect dus.........
Schiet mij maar lek. :stop:

Antal
26 april 2004, 17:55
mA maakt niet uit. Een apparaat verbruikt niet meer dan hij nodig heeft.

Je moet kijken naar het aantal Volts.

Amperage maakt wel uit. Niet als de adapter meer kan leveren dan het pedaal nodig heeft, maar wel als het omgekeerd is.

Robbert
26 april 2004, 20:44
Amperage maakt wel uit. Niet als de adapter meer kan leveren dan het pedaal nodig heeft, maar wel als het omgekeerd is.

Uhuh. Ik was ook nog niet klaar met mijn zin toen ik op OK ramde.

Antal
27 april 2004, 12:41
Uhuh. Ik was ook nog niet klaar met mijn zin toen ik op OK ramde.

Haha, ja, dat kan ik natuurlijk niet ruiken :wink: