PDA

View Full Version : Nieuwe klassieke snaren: aanrader!!!



Kjiratsiekoedel
25 april 2004, 21:34
Ik heb voor mijn klassieke gitaar nu een setje "D'addario Pro Arté composites' gekocht (21 euro). Mijn leraar gebruikt deze ook en ik ben er bijzonder enthousiast over.

Wat is er zo bijzonder aan:
-Het verschil zit hem voornamelijk in de G-snaar. Dit is normaal de dikste nylon snaar en klinkt in mijn oren altijd een beetje dood/dof tenopzichte van de andere snaren. MAAR, nu is hij van een composiet. Wat het verder inhoud dan 'een andere stof/mengsel dan nylon' weet ik ook niet, maar hij klinkt nu veel helderder. Het hoge aanschafbedrag verdient zich terug, want ik vervang mijn G, B & e -snaar eigenlijk nooit (behalve met braampjes, etc).
-De B & e -snaar zijn van gewoon 'pro arté' nylon. Ik heb dat voorheen nog niet gebruikt.
-Op het pakje staat ook 2 ŕ 3 keer langere levensduur. Ik zou dit nog niet weten. Als het zo is, dan betaalt het zich zeker terug.
-De omwonden snaren zouden ook een ander soort kern hebben en iets anders klinken en langer meegaan. Klinkt voorlopig netjes.

Meer ervaringen??

Wilson
25 april 2004, 22:10
ja! ik heb ze ook op mijn klassieke gitaar gezet, ze klinken echt heel erg goed! en blijven dat ook doen! alleen waren ze bij mij 18 euro ipv 21. heb jij ook extra high tension? Ik speel alleen nooit meer klassieke tegenwoordig, dus vervang ze ook niet meer nu.

sash
25 april 2004, 22:38
Ernie Ball Power Slinkies en een Marshall Plexi :D

bert k
25 april 2004, 23:27
En dan zeker ook zo'n van Zand element op je mooie Spaanse gitaar schroeven... Heiden! :-D

Wilson
25 april 2004, 23:40
Ernie Ball Power Slinkies en een Marshall Plexi :D

hehe nee die gaan op mn strat, en die plexi heb ik geen geld voor.

Kjiratsiekoedel
26 april 2004, 07:56
nou ze waren echt 21 euro (misschien zelfs 21,90). wel wat gratis plectra erbij gekregen (ik had ook nog een set elixir erbij ŕ 19 euro)

hoofd
26 april 2004, 10:21
damn....21 euro voor een setje snaren...ik haal ze gewoon voor 5 per pakje, zowel electrisch, klassiek als westernsnaren.

telecastermaster
26 april 2004, 10:28
waar dan?

Kjiratsiekoedel
26 april 2004, 10:30
ja, maar die klinken dan ook veel sneller echt kut.....

ik doe nu echt veeel langer met een set snaren (electrisch: als een jaar met elixirs :o , western: ruim half jaar eleixir, klassiek: vorige set 2 maanden, maar klinken dood. daar hoop ik nu langer mee te doen)

hoofd
26 april 2004, 10:40
waar dan?

The String, gewoon hun huismerk, das goed genoeg voor mij :).

hoofd
26 april 2004, 10:42
ja, maar die klinken dan ook veel sneller echt kut.....

Dat valt wel mee...tenminste, ik merk het niet zo, maar goed, ik ben dan ook absoluut geen tonesnob ;). Ik laat die snaren ook makkelijk een half jaar erop zitten, ik heb ook gewoon een schijthekel aan snaren verwisselen :).

Kjiratsiekoedel
26 april 2004, 11:08
ik laat ze ook lang zitten, maar nu klinken ze ook lang goed, en niet lang bagger

Daniël_san
26 april 2004, 18:53
21 euro!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! ik heb die dingen voor 11,50 :lol: :lol:

Buzz
26 april 2004, 18:54
Composiet (carbon) snaren zijn niet nieuw. Hannabach heeft ze (zijn wel duur). Ook het merk Salvarez heeft carbon snaren in diverse mogelijk-heden. Veel goedkoper trouwens.
Carbonsnaren hebben een helderder geluid dan het gangbare nylon, mede omdat ze een hoger spanning hebben.

Kjiratsiekoedel
26 april 2004, 20:47
21 euro!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! ik heb die dingen voor 11,50 :lol: :lol:

waar dan?

Daniël_san
27 april 2004, 14:32
gewoon plaatselijke zaak (hebben ook niet echt verstand van gitaren) maar hij verkoopt alle snaren vrij goedkoop :-D