PDA

View Full Version : Gitaar band met of zonder starplocks ???



Dude
1 april 2002, 15:44
ik zag bij vox humana in vlaardingen een gibson sg uit 1970nogwat met een gebroken kop, omdat hij gestuiterd was, dit heeft me meteen laten besluiten straplocks op mijn gibson te laten zetten ,ik geef je advies, DOE DIT OOK, want ik kan je garanderen dat je niet blij bent als je gitaar van 30 jaar oud valt en de kop en vanaf knapt.....

Kjiratsiekoedel
1 april 2002, 15:47
Wat zijn straplocks????

ekkerman
1 april 2002, 16:43
dit is ook al uitvoerig behandeld hoor , even zoeken in de backlog van oude topics !!!

Dude
1 april 2002, 19:44
sorry hoor, zal wel vaker gebeuren dat er reeds behandelde dingen gepost worden..

Kitaarhiero
1 april 2002, 21:39
Grolsch rubbers zijn goedkoper!!!

gisteren op een telecaster gespeeld... waar dus geen straplocks op zaten... ik zoek naar een plectrum in m'n portomonee... Baf... gitaar op de grond... gelukkig wassie wel heel stevig en niet stuk.

Dirk_Hendrik
1 april 2002, 22:31
Ik koop bij elke gitaar meteen straplocks. Geen straplocks kopen is dom en grolsch ringetjes een onpractische oplossing. Engelsen hebben hier een spreekwoord voor: "pennywise poundfoulish"

Ic3gl0vE
2 april 2002, 15:39
Op 2002-04-01 15:47, schreef Kjiratsiekoedel:
Wat zijn straplocks????


dit zijn een soort knoppen om je strap (gitaarband) aan vast te maken
je zet eerst je band aan je gitaar en dan draai je je straplock (slot) erop, kan je gitaar onmogelijk nog van de strap (band) loskomen!

mja mijn gitaar heeft al grote strapbuttons dus ik heb geen behoefte aan straplocks vind ik... misschien wel als we eindelijk is met de band zouden kunnen beginnen maar dat zien we dan wel weer hè

grolsch rubbers zijn trouwens wel een leuke oplossing vind ik zelf

PeArLjAm
2 april 2002, 15:39
k heb zelf grolsch beugelelastiekjes en ik moet zeggen dat ze goed helpen..

sash
2 april 2002, 16:23
Inderdaad ik gebruik ze ook en het werkt lekker. Wel af en toe vernieuwen want ze drogen uit.

SchaapOpJeHoofd
2 april 2002, 17:23
Tijd lang Grolsch dingen gebruikt, maar die dingen zijn zo ontzettend oranje/rood. M'n goedkope strap bleef loslaten, waarbij ik m'n lieve gitaartje kon proberen te vangen. Na dat de kop vol op mn teen was gelazerd (en daarna de body op mn andere teen) heb ik besloten om straplocks aan te schaffen. Strap pin eruitschroeven, nieuwe pin erin. Ander deel van straplock in de gaten van je strap vastschroeven en klaar is Kees.

Je kan dan overigens nog steeds andere straps gebruiken zonder straplock. Een aantal gitaren worden al geleverd met strappin, alleen nog het andere deel aanschaffen, kost je dan 15 euro ofzo.

Kitaarhiero
2 april 2002, 17:26
én die grolsch dingen... krijg je maar op 1 manier :grin: :grin: :grin:
2 flesjes grolsch leeg drinken :grin:

sash
2 april 2002, 17:31
oh daar heb ik geen problemen mee hoor :grin:

Casey
2 april 2002, 19:16
Ik heb ze op m'n Epi SG geprobeerd maar kreeg die rubber ringetjes heel moeilijk tussen de dikke leren band en achter de pin .
Ze bleven trouwens los schieten ook dus ik heb er maar een setje Schallers opgezet.
Met het bier had ik minder problemen .

PeArLjAm
2 april 2002, 21:06
Ik heb zon beetje elke dag een nieuw setje grolsch beugelelastiekjes.. Best chill er staat hier altijd standaard grolsch dus aan straplocks geen gebrek hiero :razz:

ekkerman
3 april 2002, 08:32
[quote]
Op 2002-04-01 21:39, schreef Kitaarhiero:
Grolsch rubbers zijn goedkoper!!!

ik wist niet dat grolsch ook in de anticonceptie zat !!?

ekkerman
3 april 2002, 08:35
voor de zuinigaards onder ons ;
nog een klein voordeel van straplocks..... je zou als je dat zou willen op iedere gitaar die je hebt die straplocks kunnen zetten en dan steeds de strap erop en eraf en zo heb je dus maar 1 gitaar band nodig ...!!!

L4A
3 april 2002, 09:28
???????? :grin:
Je hebt toch geen straplocks nodig om je gitaarband steeds te verwisselen? Wel om je je straplocks te verwisselen want als je ze niet hebt vallen ze ook niet te wisselen. Of mis ik hier wat? Of heb jij nog geen koffie op?




Op 2002-04-03 08:35, schreef ekkerman:
voor de zuinigaards onder ons ;
nog een klein voordeel van straplocks..... je zou als je dat zou willen op iedere gitaar die je hebt die straplocks kunnen zetten en dan steeds de strap erop en eraf en zo heb je dus maar 1 gitaar band nodig ...!!!

ginne
3 april 2002, 10:16
Straplocks MOETEN!

Die knakker, daar aan de andere kant van het podium. heb zo'n oud versleten leren riempje aan z'n gitaar van 2.500 Euro. Als ie uit z'n bol gaat staat ie vervaarlijk met dat ding te jojo-en. Ik ga daar ernstig van zweten want als er wat gebeurt........ gitaar kapot, gig naar de kloten.

ginne
3 april 2002, 10:17
Straplocks MOETEN!

Die knakker, daar aan de andere kant van het podium. heb zo'n oud versleten leren riempje aan z'n gitaar van 2.500 Euro. Als ie uit z'n bol gaat staat ie vervaarlijk met dat ding te jojo-en. Ik ga daar ernstig van zweten want als er wat gebeurt........ gitaar kapot, gig naar de kloten.

moretel
3 april 2002, 12:03
Tijdens zingen en niet spelen wil ik mijn gitaar wel eens naar mijn rug draaien. Ook thuis moet ik tijdens spelen weleens de deur opendoen of telefoneren, ook loop ik regelmatig de trap met gitaar op en af.
Ik vrees dat zonder straplocks mijn gitaar al vele malen ongewild de grond had bereikt.

Maar pas op die schroefjes die willen wel eens los raken en dan straplocks of niet valt ie alsnog. Na elke speelbeurt de schroefjes controleren scheelt een hoop ellende.

L4A
3 april 2002, 12:53
Hihi, als ik dat doe op mijn (studenten)kamertje maai ik gelijk alles omver wat er staat :wink: ! Maar: bij het repeteren is het wel leuk nu en dan m'n headstock onder de neus van onze bassist te knallen :wink: !




Op 2002-04-03 12:03, schreef moretel:
Tijdens zingen en niet spelen wil ik mijn gitaar wel eens naar mijn rug draaien. Ook thuis moet ik tijdens spelen weleens de deur opendoen of telefoneren, ook loop ik regelmatig de trap met gitaar op en af.
........

Ditmar
3 april 2002, 13:49
Ibanez headstock in je neus........auw !!!!

L4A
3 april 2002, 13:59
ESP, niet dat het veel uitmaakt maar toch :smile:
Hoe was je gig in Tivoli trouwens (las ik net op een andere plek hier)

Ditmar
4 april 2002, 13:35
We speelden wel lekker en we hadden de hele zaal aan het bouncen, maar het geluid was nogal kut. Ze hadden net een nieuwe geluidsman die nog nooit een enigszins stevige band had geprogrammeerd, dus wij waren de lul.

Maar voor de rest was het erg leuk hoor

ekkerman
7 april 2002, 14:56
de weg nar de hel is geplaveid met slechte geluidsinstalaties en dito mannen , helaas !!!!

sash
7 april 2002, 17:17
Waarom is het eigenlijk zo moeilijk om een goeie geluidsman te vinden...

ekkerman
8 april 2002, 12:16
budget mijn beste ,budget...
de echt goeie geluids mannen doen de echt goeie klussen en werken voor de echt goeie geluids verhuur bedrijven en deze mannen en bedrijven vragen dan ook echt goeie honoraria...
zij werken dus voor de frogers en de borsatoos en gaan ook met de solo klussen van de imca's en de robbie ronalds etc mee...
wij moeten ( in mijn geval moesten ..) het doen met de low budget hobby-isten waar best een paar idealisten tussen zitten maar de spullen die ze hebben en hun know -how zijn vaak en helaas in overeenstemming met hun prijs.
en het mag voor j-cees uiteraard nix kosten en dus is de podium monitor menger ( als deze er uberhaupt al is !) het broertje van een neefje van een vriendin van de geluidsman want die heeft thuis ook een c d speler voeluhem ?