PDA

View Full Version : Hoe hangt'ie bij jullie ???



Ditmar
28 augustus 2001, 20:45
Nee, geen flauwe grappen over de titel (ja, ik had ze zelf ook al bedacht). Hoe hoog of laag hangt jullie gitaar. Laatst begon een gast buiten de stairway (rockcafe in utrecht) namelijk tegen me te zeiken dat iedereen die z'n gitaar te hoog heeft hangen mietjes zijn en alleen maar loze muziek (volgens hem dus jazz etc) kunnen maken (hij heeft mij noch petrucci ooit horen spelen). Nou heb ik mijn gitaar redelijk hoog hangen (niet net onder m'n kin, maar de onderkant van m'n gitaar raakt meestal m'n riem, dus redelijk hoog, dat wel). Nou is m'n vraag: wat vinden jullie dat de goeie gitaarhanghoogte is ??? en: Vinden jullie het ook belangrijk voor je image hoe je met je gitaar eruitziet ???

anoniem
28 augustus 2001, 20:52
ik heb me gitaar nog wat hoger hangen omdat ik dan sneller kan soleren.. (kan met mijn linkerhand er makkelijker bij..)

voor slaggitaar zou ik hem een heel stuk lager hangen...

B_FORCE
28 augustus 2001, 21:01
bij mij tussen mijn benen :smile:

B_FORCE
28 augustus 2001, 21:01
bij mij tussen mijn benen :smile:

anoniem
28 augustus 2001, 21:06
Ow. mag ik er ff op spelen dan :razz:

Nemesis
28 augustus 2001, 21:07
per gitaar vercshillend...m'n es hangt hoog en m'n strat hangt laag

quinton
28 augustus 2001, 21:11
tja, mijne hangt ook vrij laag, op kruishoogte geloof ik, niet goed voor solo's, wel goed als leading guitar, die ik voornamelijk speel in onze groep. In zekere zin heeft die wel een bepalende factor voor je imago, alhoewel ikzelf goede muziek prefereer boven imago. Komaan, wat voor rocker was dat trouwens, die meeste mannen vinden toch dat je moet doen wat je wilt and stuff, awel da ze u dan met rust laten. Het belangrijkste is, is dat ze voor u goed hangt en dat je er u ding op kunt doen (ik ben trouwens zelf aan het twijfelen om mijne hoger te hangen om een aantal dingen beter te kunnen doen). en trouwens, een goede jazzgitarist speelt doorsnee beter dan een goede rockgitarist hoor

taylor
28 augustus 2001, 21:14
net boven me kruis.

Ibanez
28 augustus 2001, 21:14
Ik heb hem zelf gemiddeld iets meer laag dan hoog, maar hoog speelt wel veel makkelijker. Maar persoonlijk vind ik laag wel cooler eruit zien (voor rock(bands))

B_FORCE
28 augustus 2001, 21:21
Op 2001-08-28 21:06, schreef anoniem:
Ow. mag ik er ff op spelen dan :razz:


getverdammedomme, bleeg. Ik ken wel iemand anders die dat mag doen......:grin:

anoniem
28 augustus 2001, 21:34
Laag ziet er wel cool uit voor Rockbands, maar ik speel liever snelle solo's met een hoge gitaar, als dat ik steeds fouten maak in de solo omdat die focking gitaar zo laag hangt..

sleep_to_saturate
28 augustus 2001, 22:41
Ik, gitaar voor me kruis.
basgitaar bovenkant van de bas op riemhoogte..
Je kan toch niet uit je dak gaan met je gitaar op je borstkas, het ziet er gewoon niet uit.
Beter dynamisch gitaarspel dan statische solo's in mijn optiek.

Rectifier
29 augustus 2001, 08:57
Ik heb hem redelijk hoog hangen.
Ik vind zo'n gitaar tussen je benen niet echt handig en het past ook niet bij me.
Hij hang precies in balans en ik kan mooi overal bij.
Zal jou toch een worst zijn wat anderen vinden van jou gitaar-hang-hoogte!!

anoniem
29 augustus 2001, 09:14
Naarmate mijn gitaarspel meer techniek begon te eisen is mijn gitaar steeds hoger gaan hangen. Momenteel inderdaad met de onderkant ter hoogte van mijn broeksriem. Op deze manier heb ik met mijn rechterhand de beste controle. Zou mijn gitaar lager hangen, dan zou ik toch wel kramptoestanden krijgen. Iedereen die roept dat mensen met hoog hangende gitaren alleen maar jazz-gebakjes zijn moeten toch eens gaan nadenken over hun "image". Dit is net zo'n fabeltje als roepen dat je rock alleen maar kunt spelen met lange haren :smile:

Jimi Hendrix
29 augustus 2001, 09:54
Ik had hem een tijdje terug wat hoger hangen, maar ben daar onlangs van teruggekomen. Ik vind m'n timing een stuk beter als ie iets lager hangt, zo met de tremoloplaat tegen je rits. Bovendien kijk je dan minder naar de hals en dat komt de muzikaliteit/natuurlijkheid van je spel ten goede, denk ik. Overigens speelt jazz wel weer lekkerder als je hem echt hoog hebt hangen...

Noctiis
29 augustus 2001, 10:20
Ik heb m ongeveer op riemhoogte, speelt goed vind ik zelf :smile: Het is ook dat ik geen solo gitarist ben in m'n band, anders zou iets hoger wel fijn zijn denk ik (maarja, ik heb ook geen tremolo, en als solo heb je dat denk ik wel nodig).

Groeten,

Niels

sleep_to_saturate
29 augustus 2001, 11:00
Dat je lange haren moet hebben om rock te spelen is geen fabeltje. :smile:
Het speelt gewoon veel relaxter met lange haren, je kan jezelf mooi verstoppen en je gaat sneller uit je dak omdat je je beter kan afsluiten voor het publiek. Overigens moet je af en toe wel contact zoeken met het publiek anders is er voor hen ook geen reet meer aan. hehe
o ja en je haren gaan zo lekker tussen je frets en de snaren zitten. :Þ

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sleep_to_saturate op 2001-08-29 11:03 ]</font>

Rectifier
29 augustus 2001, 11:07
Haha,dus zo gauw je kort haar hebt kan je niet meer rocken???EvH kon ook niet meer spelen nadat z'n haar eraf was?? JPetrucci heeft nu z'n haar ook kort.Dus hij kan ook maar beter stoppen met spelen??
En veel goede gitaristen gaan ook te vroeg dood, dus om nou ......,zie Rory G.,Stevie.Ray.V.,Jimi.H etc.
Lang haar lijkt wel een stuk stoerder op een podium,maar ik ken ook wel gitaristen met lang haar die drie accoorden kunnen spelen. Zijn die dan goed???

sleep_to_saturate
29 augustus 2001, 11:19
Nou ja het was een beetje overdreven, haha, het is in ieder geval een klein voordeeltje bij het wennen aan publiek. Ik denk dat de grote gitaristen daar geen moeite meer mee hebben.

master G
29 augustus 2001, 11:49
waar je gitaar hangt boeit niks.

je moet hem hebben hangen waar je het beste kan spelen. en dat je een mietje bent als je hem hoog heb hangen.... ik vind je juist een mietje als daarover gaa zeiken. dus gewoon hangen waar die lekker hangt.!!

Noctiis
29 augustus 2001, 14:01
Maarre... ik heb kort haar, en speel in een blackmetal band?! Ben ik nu fout bezig? :smile:

Groetsels,

Niels

Rectifier
29 augustus 2001, 14:14
Je hebt ook van die Bob Marley pruiken in de handel! Maar is niets mis mee.
Ik neem aan dat je wel altijd zwarte kleren aan hebt. Dat doen ze wel allemaal! Toch???

Ibanez
29 augustus 2001, 14:21
Op 2001-08-29 11:49, schreef master G:
waar je gitaar hangt boeit niks.

je moet hem hebben hangen waar je het beste kan spelen. en dat je een mietje bent als je hem hoog heb hangen.... ik vind je juist een mietje als daarover gaa zeiken. dus gewoon hangen waar die lekker hangt.!!
100% goed!!!

Ibanez
29 augustus 2001, 14:23
Op 2001-08-28 21:21, schreef B_FORCE:


Op 2001-08-28 21:06, schreef anoniem:
Ow. mag ik er ff op spelen dan :razz:


getverdammedomme, bleeg. Ik ken wel iemand anders die dat mag doen......:grin:
hehehe :grin: :grin:

Ibanez
29 augustus 2001, 14:24
Op 2001-08-28 21:34, schreef anoniem:
Laag ziet er wel cool uit voor Rockbands, maar ik speel liever snelle solo's met een hoge gitaar, als dat ik steeds fouten maak in de solo omdat die focking gitaar zo laag hangt..

das zeker waar.

MissAlexa
29 augustus 2001, 18:51
Hoe je je gitaar hebt hangen maakt wel degelijk verschil, zowel bij optreden is het goed voor je image. En een lager hangende gitaar speelt gewoon relaxed, minder kramp in je handen en arm. En zoals in mijn geval is het fijn als je zingt en speelt tegelijk.

Ditmar
29 augustus 2001, 19:52
Tja, ik vind zelf als ik iets makkelijks speel (zoals bijvoorbeeld Metallica, MachineHead of Fear Factory) het best leuk om m'n gitaar laag te hangen, speelt relaxed en geeft een grotere kick (om een beetje met je gitaar te smijten enzo). Maar voor de moeilijker shit (Dream Theater, Yngwie etc) heb ik 'm toch echt hoger hangen. Ik heb inmiddels wel een manier gevonden om er met een hoge gitaar er toch cool uit te zien, dus dat is wel relaxed......

En lang haar is toch echt wel beter, kijk maar naar Zakk Wylde........oh ja, en origineel bewerkte baardgroei maakt ook een betere gitarist (kijk maar naar Petrucci, Wylde, Vai en Jerry Cantrell van Alice in Chains)

Zo sprak Ditmar met zijn lange haren en roodgeverfde sik

anoniem
30 augustus 2001, 00:24
En een lager hangende gitaar speelt gewoon relaxed, minder kramp in je handen en arm.

Weleens ge-fingerpicked met een laag hangende gitaar ?

quinton
30 augustus 2001, 00:29
is niet zo simpel, laag hangen is goed voor powerchords of leading guitar, voor echte vlugge snelle zaken hang ik hem liever net iets hoger

vinni
30 augustus 2001, 09:48
Hoi!
Toch wel een interessant onderwerp.
Ik heb zelf vrij lange armen en heb gemerkt dat als ik'm te hoog heb hangen minder goed snel op en neer kan gaan met mn aanslaghand (lekker woord)...Als mn gitaar te hoog hangt krom ik mijn hand teveel en ook de stand van het plectrum veranderd...in mijn geval niet ten goede....wat ook wel aardig is in dit verband....onder welke hoek hangt-ie? (of staat-ie...hehehe) Bij sommige gitaristen hangt ie vrijwel horizontaal ander soms 45 graden.

Groet en speel u te pletter!!!

Vinni

anoniem
30 augustus 2001, 10:06
Jazz gebakjes of niet: ik speel alles, van punk to blues en Jazz.

Mijn indruk, mensen die ook Jazz spelen zijn vaak technisch beter op de gitaar en weten ook echt wat ze spelen. Laatst vraag iemand mij "hoe speel je dat"?" op mijn antwoord : ""gewoon myxolidisch!"" was het enige antwoord :"" dat moet ik dan maar eens opzoeken""

Moraal: als je met iest wilt spelen op kruishoogte laat dat dan iets anders zijn dan je gitaar. Anders komt je techniek in de knoei!

Ditmar
30 augustus 2001, 12:07
ja, maar rockgitaristen weten beter hoe ze moeten spellen......mixolidisch....tss
het is dus trouwens mixolYdisch

Oh ja, en rockgitaristen weten ook wel wat ze spelen hoor, het is niet alsof we altijd dronken/stoned zijn en E mineur Blues spelen

Rectifier
30 augustus 2001, 16:44
Tssss, wat is dit, Tien voor Taal???
Waarom zijn gitaristen altijd bezig met een wedstrijd??? Is het de bedoeling om te laten zien dat je 100 walnoten per seconde kan spelen??? Of dat je perse sneller moet zijn dan je buurman die ook gitaar speelt???

Jimi Hendrix
30 augustus 2001, 20:57
Heel stoer, gewoon mixolydisch, ik zou zeggen: ga zo door met het informeren van je medemens.

Noctiis
31 augustus 2001, 16:05
Deze discussie leid volgens mij alleen maar tot verwarring, hehe :smile:
Ik heb overigens niet altijd een zwart shirt aan, en heb dus geen lang haar (en toch speel ik blackmetal? Nouja, blackmetal, ik noem het zelf liever startrek/viking/black/metal met heavymetal invloeden, hihi).
Achja...

MASTERHOMIE
31 augustus 2001, 22:05
what the fuck maakt het uit??

de een speelt dit en de andere dat en het boeit echt geen reet of de techniek bij de ene gitarist soort nou beter is of niet.

wat ben ik toch wijs &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">
en bij mij hangt ie onder mn knieën

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MASTERHOMIE op 2001-08-31 22:07 ]</font>

B_FORCE
1 september 2001, 20:26
maakt het nu eigenlijk in godesnaam uit hoe je hem heb hangen als jij het plezierig vindt spelen doe ja dat (scheit aan de rest). Ik vind alleen stom als iemand zecht van dat je die gitaar niet zo hoog moet hangen, want dat staat stom. Het gaat toch om het geluid wat je maakt en niet om de rest (mark knopfler ziet er ook saai uit, maar hij kan spelen als een tiet )

Casey
1 september 2001, 22:45
Kijk naar Eric Johnson.
Hoe hoog hij hangt en hoe verschrikkelijk goed hij speelt.
Iemand hier die hem wil vertellen dat hij voor lul staat ?

Eko
2 september 2001, 08:30
Gewoon voor me.
En trouwens ik vind zittend spelen eigenlijk prettiger.Ik weet het , je podiumact is dan wat minder......iets.....toch?
BTW staand inderdaad op kruishoogte.Het hangt trouwens ook van de gitaar af.En dan voornamelijk van de vorm van de hals. Een bredere ( iets rondere ) hals vraagt toch een iets andere stand van de hand en pols.

anoniem
3 september 2001, 14:19
[quote]
Op 2001-08-30 20:57, schreef Jimi Hendrix:
Heel stoer, gewoon mixolydisch, ik zou zeggen: ga zo door met het informeren van je medemens.

[Neen, niet stoer, gewoon basiskennis: weten wqat je speelt en waarom]

anoniem
3 september 2001, 14:21
[quote]
Op 2001-08-30 20:57, schreef Jimi Hendrix:
Heel stoer, gewoon mixolydisch, ik zou zeggen: ga zo door met het informeren van je medemens.

[Neen, niet stoer, gewoon basiskennis: weten wqat je speelt en waarom]

Jimi Hendrix
4 september 2001, 08:52
Ja, haha. Ik ga toch ook niet zeggen als iemand me goed vond en op me af stapt: oh, gewoon octotonisch of tritonus-substituut of zigeuner-mineur of enneatonisch weet-ik-veel. Ik vind dat zo'n domper voor zo iemand! wees es een beetje aardig tegen je bewonderaars! Bovendien raakt het je luisteraars voor geen meter, het gaat om wat je dr mee doet!

Rectifier
4 september 2001, 10:40
Ha, eindelijk eens een goed antwoord.
Dat gezeur over wat voor toonladders je ook speelt. Ik speel nog liever op brandweerladders als het zo moet!!!

Jimi Hendrix
4 september 2001, 10:55
Ik word dr ladderzat van

Rectifier
4 september 2001, 11:10
Volgens mij zit er een ladder onder het gras....

taylor
4 september 2001, 12:18
ik zelf gebruik die benaamingen van ladders ook niet.

ik zeg gewoon meestal en 1e trap of 5e trap enzo.

met gitaristen spreek ik daar weinig over teminste die daar geen kennis van hebben.

als iemand naar me toekomt zeg ik meestal ik doe maar wat.(het heeft ook weinig zin om op de theorie ter plekke in te gaan)

Rectifier
4 september 2001, 13:57
T'is toch ook veel leuker om over apparatuur te praten dan over brandtrappen en ladders.
Tenminste,het 1e wat ik altijd doe als ik een band zie spelen, kijken wat voor versterker de gitarist heeft en wat voor spul nog meer. Of kijken jullie naar wat voor capriolen die gast uit kan halen op z'n hals??? En een goede drummer boeit me meer om naar te kijken dan een gemiddelde gitarist.

sleep_to_saturate
4 september 2001, 15:41
Ja maar zo boeit een goede gitarist ook meer dan een gemiddelde drummer..

taylor
4 september 2001, 21:38
ik luister/kijk altijd naar de drummer als ik geen gitaar speelde was ik drummer geworden een ik kijk niet zo zeer wat en gitarist doet maar meer naar het geheel.

het is ook zeer irri als van die jongetjes vooraan staan alleen op je vingers te kijken.

maarja

Jimi Hendrix
5 september 2001, 09:29
Ik heb vroeger 7 jaar gedrumd, dus ik heb wel hetzelfde. Bovendien, zonder goede drummer ben je als band/gitarist nergens, dus als een band een slechte drummer heeft zegt dat veel over de kwaliteit van de band.

Rectifier
5 september 2001, 11:46
Ik dacht dat ik de enige gitarist was die ook graag mag drummen. Niet dus.
Als ik geen gitarist zou zijn, dan was ik ook een drummer.Alleen dat gesleep altijd he.
Okee,een goede gitarist boeit me ook heel erg,maar ik vind een goede drummer veel boeiender.En die vinden het doorgaans niet zo erg als ze bekeken worden, dan gitaristen.
Heb Toto en Dream Theater gezien,nou dan weet je soms even niet wie je moet volgen,drummer of gitarist.Beide erg interessant. Toch???

taylor
5 september 2001, 12:23
nee ik kijk/luister dan gewoon naar het geheel.

maar en goeie gitarist is altijd leuk om naar te kijken,net als drummer of een bassist maakt mij niet zo veel uit.

maar drums en gitaar zijn mijn favo instrumenten.

toesten kan ik ook een beetje maar dat boeit toch al veel minder bij mij.

Rectifier
5 september 2001, 15:25
Ik heb ook een keyboard.Makkelijk voor home-recording.En als je je ideen snel even wilt opnemen.Komt ooit nog wel een piano,dat vind ik pas echt een gevoelsinstrument.Prachtig.

Wat betreft de drummer of gitarist, uiteindelijk luister ik ook naar het geheel van de band.Maar de betere muzikanten van een band blijven altijd hangen in het geheugen.

taylor
5 september 2001, 17:22
nee piano vind ik dus nie echt wat het klinkt wel gaaf zo'n concert piano maar dynamisch steld zo'n piano niet veel voor.

1 of 2 nummer is leuk maar niet de hele tijd dat vind ik echt saai

MASTERHOMIE
5 september 2001, 21:52
de laatste messages brengen me op een idee voor een nieuw topic. ik hoop dat het net zon groot succes wordt als TITEL HIER PLAATSEN A.U.B :grin:

Kitaarhiero
18 september 2001, 13:17
Toonladders zijn handig als je in een band speelt en de andere gitaristen (2e gitarist en bassist) een liedje wilt aanleren, als het niet op akkoorden maar op licks gebaseerd is. het is dan natuurlijk wel een vereiste dat de anderen over dezelfde kennis beschikken.
Ik hou het op de gewone Pentatonische bluesladder en af en toe Locriaans.

Mijn Gitaar hangt zo laag als de band het toe laat, het midden is nét onder m'n broeksknoop (Gibson usa strap), Dat vindt ik comfortabeler, want dan zijn palm-mutes nog redelijk te doen en ik ben een gitarist die voor vibrato achter de brug op de snaren drukt. Bij solo's til ik m'n gitaar ook vaak iets omhoog, dat kan geen kwaad als ik het op één positie hou.

taylor
18 september 2001, 14:54
dat toonladder verhaal daar ben ik niet mee eens ik bedoel hoe meer kennis je van dit soort zaken hebt ook hoe meer je zelf bv nummers kunt uitzoeken.

als je met andere gaat jammen bv spreek je alleen effe het schema(heel kort) door en dat moet alles automatisch gaan zeg maar

Ibanez2001
18 september 2001, 21:46
Fuck wat je image ertoe doet, maar on stage doe ik m'n gitaar toch wat lager, vooral als ik geen solo hoef te spelen, dan is er geen kunst aan. Spreek ik mezelf wel een beetje tegen. Ik heb nog nooit iemand horen zeiken dat mijn gitaar te hoog hing, maar als ik zoiets hoor dan moet het alleen van iemand zin die mij eruit zou spelen, anders dondert ie maar mooi op. Je moet geen commentaar op gitaristen geven als je zelf zo'n rukker bent die nog nooit zo'n ding heeft aangeraakt. (Sorry voor de agressie verder)

Kitaarhiero
19 september 2001, 14:13
Je gitaar te laag hangen kan trouwens ook kramp (en misschien zelfs RSI!) opleveren als je barré akkoorden op de conventionele (met de wijsvinger) wilt fretten.
Een tijdje geleden (toen ik nog vooral op m'n Les Paul copy speelde) zei iemand (natuurlijk weer een drummer) dat ik hem vast hield als een homo! ik hat hem echter ietwat hoog (terhoogte van m'n navel/complexus) omdat dat 1. lekkerder speelde en 2. de nekkant van de band was gewoon 2 touwtjes die aan elkaar geknoopt waren en over de bandknop gehaakt waren. te laag ophangen betekende weer op moeten tillen wet solo's, wat als resultaat zou hebben dat de gitaar van de band af zou vallen.

Een gitaar tot net onder je nek ziet er echter ook malotig uit.

taylor
19 september 2001, 15:59
how gives a fuck anyway

anoniem
20 september 2001, 13:51
'kweenie, wie startte deze topic?

Ditmar
20 september 2001, 14:45
Eh.....ikke....

Rectifier
20 september 2001, 15:46
Nou, en hoe hangt ie nou uiteindelijk bij jou???

k'ben linksdragend.....!

taylor
20 september 2001, 19:41
ja ik ook.

iemand rechts??

Kitaarhiero
21 september 2001, 16:24
Nope

qua gitaar spelen enzo wel rechts :wink:

Rectifier
21 september 2001, 16:52
Doordenkertje:

Stem je rechts of links.....???
===============================

taylor
21 september 2001, 17:06
euh ligt er aan kan allebei natuurlijk als je bv een (pink) floyd heb.

maar normaal stem ik altijd op links.vvd

Kitaarhiero
21 september 2001, 17:08
Ik heb een 3-aside headstock dus beide!;)
Meestal stem ik vanaf de 6e snaar, van rechts dus.

Ibanez
23 september 2001, 15:00
Ik ook van rechts

Kitaarhiero
23 september 2001, 15:20
Politiek gezien zal ik links gaan stemmen (ben nog maar pas stemgerechtigd)...:smile:

Ditmar
23 september 2001, 19:50
Goh, ik ben ook net anderhalve maand stemgerechtig, leuk he.....(maar wat moet je ermee he)

Ohja, ik stem links (gitaartechnisch gezien dan, want politiek boeit me nu niet zo)

sleep_to_saturate
24 september 2001, 10:43
Zo zie je maar dat het in beide gevallen geen reet uitmaakt of je links of rechts stemt, je komt toch wel op hetzelfde uit. haha

Rectifier
24 september 2001, 16:03
Dus we stemmen stereo???

Kitaarhiero
24 september 2001, 16:27
Vast
:wink:

Dila
27 september 2001, 21:20
Ik ga me er ook maar even mee bemoeien. Ik heb mn gitaar op kruishoogte hangen, bovenkant zeg maar net onder mn navel. Dat staat gewoon t stoerst. En ik vind ook wel dat t fijn is om lange losse haren te hebben, die hangen lekker in je gezicht dan zien de mensen je niet zo...

Sarah
15 april 2002, 19:54
Mannen. Bij mij hangt 'ie ook, niet links, niet rechts maar gewoon in het midden.
Tamelijk hoog eerlijk gezegd. Krijg namelijk RSI verschijnselen in mijn (linker)pols als 'ie te laag hangt.
Ik wil ook best stoer zijn hoor, maar als 'ie zo laag hangt, hoe moet je dan een barre leggen zonder de zenuwen in je pols af te knellen??

Ditmar
15 april 2002, 20:18
horloge afdoen ???

Bij mij lukt ut altijd prima hoor....... alleen als je 'm echt achterlijk laag hangt gaat het niet meer.

Reindah
15 april 2002, 20:22
Ik heb hem ook net boven me kruis hangen. Al die harries die het zo wijs vinden om hem laag te hangen en zeggen dat je godse mietje bent, vind ik maar bullshit. Tgaat er toch om dat je lekker kan joekelen en niet hoe je gitaar hangt? Zo, dat moest er ff uit:)

demonite
15 april 2002, 21:15
/me sluit zich aan bij het punt dat je maar moet spelen zoals je zelf het lekkerst vind.

overigens kan ik niet ontkennen dat ik een beetje act op het podium leuker vind als perfect gespeelde solos.

en wat die metal vs. blues enzo betreft ... volgens mij zijn dat ook 2 verschillende soorten publiek. ik ben nog nooit naar een blues concert geweest, maar mij lijkt dat meer van die muziek waarvan je wil je genieten, dus moet het perfect gespeeld worden enzo... Metal is meer de hele bende d'rom heen, flink potje agressie zegmaar (tenminste, ik ben death/black/grind/gore metal freak dus dat is het voor mij iig) en ik heb er echt geen problemen mee als ze een paar noten missen hoor (alsof ik dat uberhaupt zou merken)

Kitaarhiero
15 april 2002, 22:01
maar het ziet er eigenlijk niet uit als zo'n gitaar ter hoogte van je tepels hangt.

Kjiratsiekoedel
15 april 2002, 22:25
Ik heb geen gitaarophangband (ook geen elektrische gitaar trouwens), dus ik zit.

Neals
16 april 2002, 10:13
ik heb ook wel een tijdje staande proberen te spelen zonder band, maar das niet echt ideaal voor solo's.

Sarah
16 april 2002, 10:18
Op 2002-04-15 20:18, schreef Ditmar:
horloge afdoen ???


Horloge is het probleem niet, 't zal wel aan mijn polsjes liggen :sad: Ik wil hem ook wel heel stoer laag hangen, maar helaas...

Matje
16 april 2002, 20:49
op m'n heup

PeArLjAm
16 april 2002, 20:57
Bij mij hangt ie ongeveer precies voor mn lul denk ik. Strategische positie he :smile:

sash
16 april 2002, 21:44
Ik denk dat het iets persoonlijks is, hoe hoog of laag je gitaar hangt, tis maar net wat je lekker vind spelen.
Bij mij hangt ie ter hoogte van m'n riem.

sebass
16 april 2002, 21:51
Vroeger hing ik hem altijd heel laag, maar dat gaat ten koste van je spel bij mij dan. Ik zag hoe John Petrucci z'n gitaar had hangen (erg hoog) en toen heb ik dat ook maar geprobeerd (niet erg hoog, want dat was voor mijn rechterhand niet fijn). Snelle soli gaan nu stukken beter.
Bij mij hangt hij nu net niet boven mijn kruis maar de hoek die de hals met de grond maakt is ongeveer 45 graden zo heb je ook geen last meer van moeilijke barre's. Dit is ook erg handig als je gitaar erg laag hangt en je wilt barre's spelen gewoon de gitaar schuiner hangen (zodat deze verticaler komt te hangen).

Neals
16 april 2002, 22:17
Bij mij hangt ie trouwes ongeveer tot de navel, heb nogal lange armen, en vind zowat op de grondspelen ook niet ideaal.

Kitaarhiero
17 april 2002, 11:13
als je gitaar terhoogte van je broeksknoop hangt issie precies in het midden van je lijf... alles daarboven ziet er een beetje gek uit... alles daaronder geeft kans op RSI en zou je armen wel eens langer kunnen maken.

pimmetje
17 april 2002, 11:42
Bij mij hangt de lage E-snaar op navelhoogte, daardoor de onderkant van de kast net over de broeksknoop heen (blueshawk heeft maar een kleine body). De hals (in de rustige stukken) op een hoek van zo'n 25 graden de lucht in.

Neals
17 april 2002, 13:07
Dropped-D speelt ik trouwes ook onder een hoek van 45 graden, kan je lekker snel sliden

Moonchild
17 april 2002, 17:30
hebben jullie wel es naar de datum gekeken van wanneer dit voor t eerst gepost is?

Neals
17 april 2002, 17:33
Een beetje discussie is tijdloos :grin:

ReinoutV
17 april 2002, 19:00
Ik heb mijn gitaar redelijk hoog hangen, omdat dat gewoon fijner speelt. Ik heb niet het idee dat je de technisch wat lastigere gedeeltes goed kan spelen als je je plank op je knieën hebt hangen. Ik heb er trouwens nog nooit commentaar gehad. Als je goed speelt maakt het niets uit of je gitaar hoog of laag hangt. Een beetje image komt er wel bij kijken ja. Als blach/death metal gitarist (als je die mensen nog gitaristen mag noemen ;p) heb je je gitaar niet onder je kin hangen en als jazzgitarist niet op de grond. Maar verder heb ik het idee dat het er weinig toe doet waar je gitaar hangt. Het is veel belangrijker wat je er op doet.

Neals
17 april 2002, 23:26
Je praat wel anders als je ooit een top-40 hit wil scoren.
---

maar de plank moet gewoon hangen zoals hij het beste resultaat oplevert.

jamar
18 april 2002, 08:01
In mijn hardrockperiode in de zeventiger jaren hing ie op kruishoogte maar naarmate ik "beter" leerde spelen ging langzaam maar gestaag naar net even boven de broekriem en daar hangt ie nog steeds. Speelt toch comfortabeler of je moet armen van orang oetang achtige lengte hebben en het voorkomt die lelijke krassen in de lak. :grin:

sickpunk
20 april 2002, 10:32
mijne hangt op m'n boven been dus redelijk laag(kan nie lager met de band die k nu heb dus.....jah weinig keus om hem lager te zetten) maarja k speel punk dus....dan is het wel makkie om op een gitaar te spelen die laag hangt. maar als je bijv. een snelle solo moe spelen(k wee het blink zuigt vinden jullie,tenminste thom(gitarist van blink)) maar in carousel bij. speelt ie wel snel en dat speelt dus nie echt als ie laag hangt maarja.....

sweet
20 april 2002, 19:42
zoals die BASsist van Di-rect hem heeft hangen vind ik echt lelijk. Maar met solo's duw ik hem altijd iets omhoog met mijn been en dan zet ik hem als het ware klem met mijn rechterarm (geen lange solo's dus). Verder hangt hij vrij gemiddeld denk ik. Beetje laag ...

blasphemist
25 april 2002, 22:59
Tja, met de punt voor me lul....had um eerst wat lager hangen, zag er beter uit maar het voelde niet lekker