PDA

View Full Version : CAE preamp



morris
25 april 2004, 11:12
Volgens mij was er hier iemand laatst op zoek naar een Custom Audio preamp, ik weet niet meer wie??
Een vriend van mij heeft er een in uitstekende staat te koop, met nieuwe ruby's. Wil diegene zich anders even bij mij melden? Je moet er wel snel bij zijn, want zo vaak komen ze niet voorbij....

Sorry voor de spam!
Morris

kokeleko
25 april 2004, 13:58
Ruilen met een GP3 :D

maestro_nl
26 april 2004, 22:04
Ome Kees heeft ook 1 staan (occassion).
2250 euro.

Rechtstreeks bij CAE kost ie nieuw 1800 dollar.

Typische Kees D. actie...

De sound?
Clean erg mooi,
Rhythm erg middig. Moet je echt de post EQ bij aan zetten. Bas en treble boost, en mid cut.
Solo? FUZZ

wimmeltje
27 april 2004, 07:50
Is er iemand die wel eens rechtstreeks bij CAE heeft gekocht. Ik heb het een keertje geprobeerd maar het contact leggen ging erg moeizaam. Ik heb het idee (correct me if i'am wrong) dat als ze merken dat je niet zeker wilt kopen ze niet erg veel aandacht aan je besteden.. Zijn er misschien mensen die dit ook vinden of heb ik net met de verkeerde persoon contact gehad?

morris
28 april 2004, 10:01
Is er iemand die wel eens rechtstreeks bij CAE heeft gekocht. Ik heb het een keertje geprobeerd maar het contact leggen ging erg moeizaam. Ik heb het idee (correct me if i'am wrong) dat als ze merken dat je niet zeker wilt kopen ze niet erg veel aandacht aan je besteden.. Zijn er misschien mensen die dit ook vinden of heb ik net met de verkeerde persoon contact gehad?

Je moet vragen naar Shon. CAE staat niet bekend om de meest klantvriendelijke bediening inderdaad. En tenzij je een $$$$$ signed artist bent, behandelen ze je niet geweldig. Wachttijden van meer dan een jaar zijn geen uitzondering, want ome Bob heeft het vaak te druk met mixen in de Baked potato en ouwehoeren. :P :P
Maar goed, de 3+ wordt nu ook in japan (CAJ) geproduceerd en men heeft beterschap beloofd.

morris
28 april 2004, 10:03
De sound?
Clean erg mooi,
Rhythm erg middig. Moet je echt de post EQ bij aan zetten. Bas en treble boost, en mid cut.
Solo? FUZZ :-?

Was je erg verkouden? :P :P :P

maestro_nl
28 april 2004, 12:11
Nee, niet verkouden.
In 10 jaar 3x getest.
Bij Dick Dijkman, Bassconnection en Kees D.
Alle keren zelfde resultaat.

wimmeltje
28 april 2004, 12:18
Ko, ga je je GP3 ruilen?? Ik moet zeggen dat ik nog steeds tevreden ben. Ben idd ook erg higain dus daar zal het wel aan liggen. Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat met die nieuwe ENGL Preamp based on the SE top.

kokeleko
28 april 2004, 14:27
Ko, ga je je GP3 ruilen?? Ik moet zeggen dat ik nog steeds tevreden ben. Ben idd ook erg higain dus daar zal het wel aan liggen. Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat met die nieuwe ENGL Preamp based on the SE top.

Nee hoor , houdt em gewoon was maar een inkoppertje, heb er nu een mooie footswitch bij laten maken, 3 kanalen, boost en fx-loop van de GP3.

Chiel
28 april 2004, 18:12
Heb de CAE ook een keer uitgebreid mogen testen op een mesa 2:90, een Koch 4x12 dlx speakerkast en een Anderson superstrat. Ik was niet meteen direct onder de indruk van het cleane kanaal. Wel goed, maar ik was natuurlijk al flink warm gestookt door alle verhalen en recenties :D . En daardoor viel dit mij een beetje tegen. Crunch vond ik echter subliem! zowel als leadgeluid als ritm is dit kanaal fantastisch. Het leadkanaal vond ik gewoon goed, maar niet echt beduidend beter als het leadkanaal van bijv. mijn SP77, alleen was hij beduidend ruisarmer.
Het blijft echter een dure bak t.o.v. wat er nog meer te koop is. Ik hoorde overigens dat er binnenkort een stel CAE OD100 tops richting Nederland komen :P . En ook zag ik dat Jukebox een hagelnieuwe Soldano Casewell preamp in zijn showroom heeft staan 8-) !!!

Dit is niet goed voor mijn GAS!!!!!!!!!!!!!!!

morris
28 april 2004, 23:33
Heb de CAE ook een keer uitgebreid mogen testen op een mesa 2:90, een Koch 4x12 dlx speakerkast en een Anderson superstrat. Ik was niet meteen direct onder de indruk van het cleane kanaal. Wel goed, maar ik was natuurlijk al flink warm gestookt door alle verhalen en recenties :D . En daardoor viel dit mij een beetje tegen. Crunch vond ik echter subliem! zowel als leadgeluid als ritm is dit kanaal fantastisch. Het leadkanaal vond ik gewoon goed, maar niet echt beduidend beter als het leadkanaal van bijv. mijn SP77, alleen was hij beduidend ruisarmer.
Het blijft echter een dure bak t.o.v. wat er nog meer te koop is. Ik hoorde overigens dat er binnenkort een stel CAE OD100 tops richting Nederland komen :P . En ook zag ik dat Jukebox een hagelnieuwe Soldano Casewell preamp in zijn showroom heeft staan 8-) !!!

Dit is niet goed voor mijn GAS!!!!!!!!!!!!!!!

precies! Alle punten die jij opnoemt kloppen. WIJ hebben blijkbaar dezelfde oren. Ik vond het clean eerst ook een drama, zeker t.o.v. ch.2.
Schel en blikkerig. Ik heb de mijne nu laten voorzien van alle Suhrmods (blackface/tranny/Xtalkfix) en ik kan je zeggen dat ik een andere amp terugkreeg.... De mijne gaat in ieder geval nooit meer weg...

De OD100's worden door John Suhr in kleine oplage gebouwd. Hij heeft de contractuele zaken met BB eindelijk rond, en helaas zal zijn eigen versterkerlijn nog op zich laten wachten. De OD100 gaat 2950 euro kosten. Dat is pas duur! Maar goed, ik ben op de hoogte van de marge voor de detailhandel, en er is genoeg ruimte, geloof me. :wink:

Wat vragen ze voor die Caswell trouwens???

Chiel
29 april 2004, 10:28
Geen idee wat ze voor de Casewell vragen. Maar ja, als het aan Frans ligt zal het wel weer de hoofdprijs zijn :-? .

Rectifier
29 april 2004, 11:30
Geen idee wat ze voor de Casewell vragen. Maar ja, als het aan Frans ligt zal het wel weer de hoofdprijs zijn :-? .

Hahaha ja precies.

Hij zal toch wel minimaal 3000 eur vragen :lol:

wimmeltje
29 april 2004, 13:03
Geen idee wat ze voor de Casewell vragen. Maar ja, als het aan Frans ligt zal het wel weer de hoofdprijs zijn :-? .

Hahaha ja precies.

Hij zal toch wel minimaal 3000 eur vragen :lol:

Als ik me niet vergis is dat toch de Soldano X99 Caswell? Dat is toch die met de knopjes die je kan laten draaien via midi...... Ik snap eigenlijk niet wat daar precies de super waarde aan is dat ie zo duur moet zijn. Kan iemand dat mij vertellen??

wimmeltje
29 april 2004, 13:04
Geen idee wat ze voor de Casewell vragen. Maar ja, als het aan Frans ligt zal het wel weer de hoofdprijs zijn :-? .

Hahaha ja precies.

Hij zal toch wel minimaal 3000 eur vragen :lol:

Als ik me niet vergis is dat toch de Soldano X99 Caswell? Dat is toch die met de knopjes die je kan laten draaien via midi...... Ik snap eigenlijk niet wat daar precies de super waarde aan is dat ie zo duur moet zijn. Kan iemand dat mij vertellen??

morris
29 april 2004, 21:12
Ja, dat was destijds een revolutionair ontwerp. Nog steeds eigenlijk. Het geluidspad is volledig analoog. Dat kon alleen door analoge potmeters via midi te besturen, dus de servo's zijn zeer accuraat en snel. Daar zit het hem eigenlijk in. Hij kostte eind 80 tegen de 10000 gulden.
Door de hoge prijs is hij eigenlijk niet aangeslagen. En met de hedendaagse technologie (opto's etc) is het allemaal veel goedkoper. De klank heeft eigenlijk nog het meest weg van een X88r. Zie het maar als de voorloper van de E580 ;-)

Rectifier
29 april 2004, 23:50
T'is geloof ik gewoon een SLO100 en die is al knetterduur.
En een programmeerbare SLO100 is natuurlijk altijd okee ;)

Ik meende dat ie allemaal high-end onderdelen heeft gebruikt die normaal voor militaire doeleinden worden gebruikt.

Meende ik eens te hebben gelezen.

Chiel
1 mei 2004, 19:28
Dat klopt. Het waren de Servo's die ook voor de elektrische aandrijving van boordkanonnen werden gebruikt. Verder zit er een Teflon achtige coating op de geleidende delen van de potmeters ipv normale koolborstels oid. Dat maakt het allemaal veel bedrijfszekerder. Zal ook wel moeten, want het hele signaalpad gaat door de toonregeling heen en dat wil je natuurlijk absoluut storingsvrij houden 8) . Maar zoals gezegd is het principe leuk, maar eigenlijk achterhaald. De Triaxis leunt mijnsinziens op een veel beter concept. Maar het moet gezegd worden dat ik tot nu toe de Engl 580 het beste erin geslaagd is om het analoge en het digitale met elkaar te combineren. Niet alleen kwa sound, maar ook wat betreft de 'looks and feel' van de amp.

Rectifier
1 mei 2004, 20:33
Dick Dijkman heeft een 2e hands CAE3+

http://www.gitaarnet.nl/info.php3?id=6918&dealer_id=50

wimmeltje
2 mei 2004, 14:27
Dick Dijkman heeft een 2e hands CAE3+

http://www.gitaarnet.nl/info.php3?id=6918&dealer_id=50

Ik mis alleen de SE erachter. Ik weet ook eigenlijk niet hoe deze klinkt. Had ergens iets gelezen over morris zijn mod erin van meneer Suhr maar weet niet meer waar.