PDA

View Full Version : Met een F accoord demp ik de 2e en 3e snaar...



Anno 1985
1 april 2002, 12:42
Als ik een F-accoord wol spelen of een doorgeschooven versie daarvan, dan krijg ik het nooit voor elkaar om met mijn wijsvinger de 2e en 3e snaar voldoende in te drukken, maar ik raak ze wel aan... Ligt dit aan de vom van mijn vinger of aan mijn gitaar??

Ic3gl0vE
1 april 2002, 13:17
probeer je vinger toch is op een andere manier over de hals te leggen, je doet waarschijnlijk toch iets verkeerd, ik moet (met m'n elektrische gitaar) m'n linkerhand toch altijd iets naar buiten draaien als ik 'n barré akkoord wil aanslaan om alle noten goed te krijgen, voelde in het begin wel onnatuurlijk in m'n pols maar alles went gelukkig

christian
1 april 2002, 13:18
maar welke 2de en 3de snaar bedoel je dan?

e---1--
B---1--
G---2--
D---3--
A---3--
E---1--

sebass
1 april 2002, 13:32
Het ligt aan de techniek. Barre levert in het begin misschien wel de meeste problemen op. Het is een kwestie van oefenen. Een goede gitaar kan hierbij helpen. Oefen het op de hogere frets waar het indrukken een stuk makkelijker gaat dan op de lage frets(hier zal het je het eerst lukken). Op de eerste fret (het F-akoord dus) is het het moeilijkst spelen. Ik denk dat het probleem bij jou ligt bij het indrukken van de snaren of dat je met de onderkant van een andere vinger de snaar eronder aanraakt waarbij je hem belemmert in zijn trillen en daardoor sneller dempt of in het slechtste geval meteen al.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-04-01 12:33 ]</font>

fleef
1 april 2002, 17:18
bij mij hielp het om eerst op een gitaar te spelen met een dunne hals. hierop kan je heel makkelijk en zonder al te veel moeite barre pakken.
en nu lukt t me ook om op een brede hals barre te pakken. t is effe wennen maar je hebt dan een beetje de techniek te pakken

pimmetje
1 april 2002, 17:19
Je kan checken of het ligt aan niet stevig genoeg indrukken of aan per ongeluk dempen met andere vinger door 't volgende:
- als je een 'rotte' snaar aanslaat, hoor je ongewenst getril ==> je drukt de snaar niet stevig genoeg.
- als je een 'rotte' snaar aanslaat, hoor je een soort doffe 'pok' ==> je dempt de snaar met een andere vinger (of je drukt 'm vrijwel niet in)