PDA

View Full Version : midi van fruityloops naar cool edit pro



nirvana
25 april 2004, 09:37
ik zou dus graag midi die ik heb opgeslagen openen in de multi track van cool edit pro. Dit lukt dus voor geen meter. Ik doe nu gewoon INSERT, dan Midi ik klik de file aan en dan verschijnt ze zo in dat files tabbeletje naast de tracksporen. Wanneer ik nu op insert into multitrack klik dan gebeurt er niets. Wie kan mij helpen?

thanks

skanky
25 april 2004, 11:04
Je maakt een belangrijke beginnersfout! MIDI is GEEN AUDIO!
Midi is alleen de informatie wat de comp of externe synth moet afspelen. Cool Edit is geen klankbron, het kan alleen audio-bestanden bewerken. Wat je zou kunnen doen is, in fruityloops het stuk opnemen als audio, en dan later invoegen in cool edit.

Als je dit multitrack wilt doen moet je elke track los opnemen in fruityloops en los invoegen in cool edit

Frits van Mourik
27 april 2004, 01:08
Skanky heeft gelijk: MIDI heeft eigenlijk nix met audio te maken.
MIDI is een protocol, waarbij er - simpel gezegd - wordt geregistreerd,
wanneer er bijvoorbeeld een schakelaar wordt ingedrukt, hoe hard en hoe lang.
Andere gebeurtenissen (knoppies draaien bijv.) wordt geregistreerd in 127 stapjes.
Je zou je broodrooster ermee kunnen programmeren.

Desondanks kun je in CEP je MIDI-trax mee laten hobbelen; je kunt ze alleen niet bewerken. 'n Paar basic dingen gaan wel:
-tempo aanpassen, transponeren en patches toewijzen aan MIDI-kanalen.

Als je in CEP>multitrack>insert>MIDI een MID-file laadt, zal het bestand als een pianorol in een track te voorschijn komen. IIG bij mij wel... :razz:
Natuurlijk moeten de MIDI-out van je geluidskaart en CEP overeenstemmen. Maar dat wist je natuurlijk al.

Succes,

Frits

nielzzz
27 april 2004, 21:02
er is een proggie dat 'total recorder' heet, daarmee kun je letterlijk opnemen wat je soundcard afspeelt. (ook internet streams e.d.)

misschien handig...

Horus
29 april 2004, 20:23
Cool, dat proggie kende ik nog niet :-) Maar dat kan alleen werken als je geluidskaart Full Duplex is (zijn tegenwoordig de meesten wel geloof ik).

TB
2 mei 2004, 14:19
weet een van jullie misschien een link waar ik fruityloops en / of cool edit kan downloaden? Ik loop al een tijdje te zoeken maar het zijn altijd verkeerde of demoversies die ik vind.