PDA

View Full Version : Amp laten overkomen uit de States: advies!



Mark S
25 april 2004, 07:57
Mark S proudly presents:

Mark S
25 april 2004, 07:58
het volgende:

Ik ben al een tijdje op zoek naar een een nieuwe amp en de beste kandidaat is de Rivera KR-100 head (knucklehead) In de VS kost de amp omgerekend een dikke €1600 wat zo'n €600 minder is als hier: geen misselijk bedrag! :-?

Ik weet dat er forummers zijn die ook wat duurder spul uit de VS hebben laten dus adviseer me a.u.b. over:

- de verborgen kosten (taxes, vervoerskosten e.d.)
- de levertijd
- hoe te betalen
- waar ik nog meer op moet letten
- aan te bevelen online shops met een goede naam wat betreft 'worldwide shipping'

alvast bedankt

Mark

gerrekat
25 april 2004, 08:20
Je bent gek!


Ten eerste kost het je minimaal $ 300 aan shipping...als ze het alk doen (een beetje head weegt zo'n 25 kg twee keer zo zwaar als een gitaar plus case!)
Ten tweede zijn die dingen gemaakt voor het US stroomnet (110V) en zal je alle transformatoren moeten vervangen PING PING!
Ten derde krijg je nog effe de Nederlandse belastingdienst op je nek die 22% (19% BTW en 3,2 % importrechten) over de aankoopprijs PLUS verzendkosten van je verlangd en had je hem dus betere hier kunnen kopen!

Oh ja en waarschijnlijk verlangt de maatschappij waarmee je verzend ook nog voorschotprovisie omdat zij in eerste instantie het geld hebben moeten betalen aan de douane!


Ik kan me herinneren dat Feedback nog zo lang geleden alle Rivera's met grote korting wegdeed omdat ze niet verkochten!

Mark S
25 april 2004, 08:43
Je bent gek!


Ten eerste kost het je minimaal $ 300 aan shipping...als ze het alk doen (een beetje head weegt zo'n 25 kg twee keer zo zwaar als een gitaar plus case!)
Ten tweede zijn die dingen gemaakt voor het US stroomnet (110V) en zal je alle transformatoren moeten vervangen PING PING!
Ten derde krijg je nog effe de Nederlandse belastingdienst op je nek die 22% (19% BTW en 3,2 % importrechten) over de aankoopprijs PLUS verzendkosten van je verlangd en had je hem dus betere hier kunnen kopen!

Oh ja en waarschijnlijk verlangt de maatschappij waarmee je verzend ook nog voorschotprovisie omdat zij in eerste instantie het geld hebben moeten betalen aan de douane!


Ik kan me herinneren dat Feedback nog zo lang geleden alle Rivera's met grote korting wegdeed omdat ze niet verkochten!

kijk, dat noem ik nog 'ns een negatief advies...thanx gerrekat! :razz:

b.t.w.

Feedback kapte met Rivera niet omdat het niet goed verkocht maar omdat Paul Rivera begon te zeiken over de aantallen die FB afnam.Het kwam erop neer dat hij eiste dat FB de hele Rivera-lijn in de winkel moest zetten wat FB uiteraard weigerde waarna FB de toen al aangekochte Rivera's tegen aankoopprijs ging aanbieden.Ik heb trouwens in de wandelgangen vernomen dat FB en Rivera toch weer dikke vriendjes aan het worden zijn.... :)

Mitch
25 april 2004, 12:27
Gerrekat heeft gelijk. Niet doen. Alle redenen die hij heeft aangedragen zijn maar al te waar.

Mark S
25 april 2004, 14:42
Gerrekat heeft gelijk. Niet doen. Alle redenen die hij heeft aangedragen zijn maar al te waar.

alrighty!

deze optie ga ik wegstrepen...

Antal
26 april 2004, 13:45
Geen ervaring mee, maar er stond pas in offtopic nog wel een topic waar je niet vrolijk van werd. Iemand die het ook gedaan had, en de amp zwaarbeschadigt thuiskreeg.

gerrekat
26 april 2004, 18:10
Ik heb toen wel effe lekker een RIVERA cab meegpikt bij FB voor een schijntje...heel lekkkere cab...was goedkoper dan een Marshall HAHHA, ik geloofd 700 piek, dus 320 EURO ofzo!

Mark S
26 april 2004, 20:05
Ik heb toen wel effe lekker een RIVERA cab meegpikt bij FB voor een schijntje...heel lekkkere cab...was goedkoper dan een Marshall HAHHA, ik geloofd 700 piek, dus 320 EURO ofzo!

da's een koopje!

josh.vandenberg
26 april 2004, 22:44
versterker over laten komen kost op een top van zo,n 1600 euro zeker 700 euro en je moet het echtlaten verzekeren.

Familie van me zit in de export ,die kan je helpen,maar je moet het alleen doen bij iets unieks voor een rotprijsje

Mark S
26 april 2004, 23:13
versterker over laten komen kost op een top van zo,n 1600 euro zeker 700 euro en je moet het echtlaten verzekeren.

Familie van me zit in de export ,die kan je helpen,maar je moet het alleen doen bij iets unieks voor een rotprijsje

dan kan ik beter even naar Limit (B) rijden, daar zijn ze goedkoper :D

cas121
27 april 2004, 16:07
ik kreeg pas nog zo'n kr-100 aangeboden van iemand die hem wilde ruilen tegen mn powertone, niet gedaan maar ik kan je wel effe dat mail adres passen pm ff