PDA

View Full Version : Keeley Kopy-cat



Robbert
24 april 2004, 20:50
Een hoop zullen het al gezien hebben, maar het komt van marktplaats, http://marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/25912.htm?n=1

Ook ik vind de prijzen van Keeley soms wat aan de hoge kant, maar onderstaande vind ik toch wel héél erg bagger!

Dat is gewoon jatten, en dan ook nog pronken met de andere mods. Laag. Erg laag!




Iedereen kent wel de kwaliteitsmodificaties van Robert Keeley en Analogman. Wij hebben veel respect voor het topwerk van deze heren. Echter het modificeren van je TS-9 door Keeley of Analogman is kostbaar, zowel door het modificeren zelf als de invoerrechten voor pedalen uit Amerika. Daarom bieden wij voor Nederland een TS-9 modificatieservice aan. LEO mods zijn betaalbaar en kwalitatief vergelijkbaar met Keeley en Analogman.

Wij voeren op dit moment de volgende TS-9 modificaties:

LEO “Classic” mod
De LEO “classic” is gebaseerd op de TS-9 mod van Keeley en de “brown mod” van Analogman. De TS-9 wordt gemodificeerd naar TS808 specificaties. De bestaande opamp wordt vervangen door een RC4558P van Texas Instruments, zoals gebruikt in vroegere TS808's. De output-weerstanden worden aangepast. Koolweerstanden worden vervangen voor 1% metaalfilmweerstanden (metallised polyester) zodat minder ruis ontstaat. Diverse condensatoren (zoals elco's en tantaaltjes) worden vervangen door kwaliteits metaalfilmcondensatoren. Het geluid komt helderder door en laat de pickups ademen. Tenslotte wordt de TS-9 voorzien van een low noise ingangsbuffer. Op verzoek kan ook de bassresponse worden vergroot, zoals ook Keeley dat doet.

LEO “Trashmaster” mod
Voor wie een normale TS-9 te soft vindt hebben wij de “Trashmaster” mod. Meer dan 10 componenten worden vervangen en verbeterd. Net zoals bij de “Classic” gberuiken wij 1% metaalweerstanden en kwaliteits metaalfilmcondensatoren om ruis en andere bijgeluiden te minimaliseren. De LEO “Trashmaster” heeft ruim drie keer meer drive en de bassresponse wordt enorm vergroot. De TS-9 krijgt een silicium diode en assymetrische clipping (boventonen op slaapkamergeluidsniveau). Dit maakt het pedaal erg geschikt voor leadwerk en het spelen van vette gitaarriffs. Let op: Doordat het drive-gebied wordt verplaatst is een redelijk cleangeluid niet meer mogelijk. Jullie zijn gewaarschuwd!

Naast de beste prijs/kwaliteitsverhouding is ons handelsmerk een helder oranje ledje, zoals echte Hollanders betaamd!

De LEO “Classic” en “trashmaster” mod bieden wij aan voor respectievelijk € 25,- en € 30,- (exclusief verzendkosten).

Naast de TS-9 mods hebben wij ook mods voor de Boss DS-1 Distortion (“Vamp” mod), SD-1 Super Overdrive (“TS-808”) en TR-2 Tremolo.
Voor meer informatie: fx@media-engineers.nl.

sash
24 april 2004, 21:01
Pffff... wat een walgelijke oplichters

Fuhgawz
24 april 2004, 21:42
Tja, das natuurlijk niet zo goed voor de zaken van de echte Keeley en Analogman. Dat niemand daar eerder op is gekomen...

sash
24 april 2004, 21:51
Tja, das natuurlijk niet zo goed voor de zaken van de echte Keeley en Analogman. Dat niemand daar eerder op is gekomen...

Nou Keeley en Analog Mike hebben niet alleen maar klanten in Nederland dus ik denk dat het ze weinig zal schaden.

birt
24 april 2004, 22:08
wat is hier eigenlijk mis mee? :-?

Robbert
24 april 2004, 22:40
wat is hier eigenlijk mis mee? :-?

Dat je een business hier probeert op te bouwen, over de -bekende- ruggen van genoemde heren heen; en dat is mij te makkelijk.

Dit is gewoon jat werk.

Dat je komt met eigen onderzoek en mods dat is tof, dat je gewoon een Keeley of Analgman mod gaat zitten verkopen met in de advertentie zelfs verwijzingen, mijn inziens gewoon moreel fout.

Mitch
24 april 2004, 23:44
Wil je een goede zaak opbouwen, dan zul je uit moeten gaan van je eigen kracht, niet van de prestaties van een ander.
Wellicht doet -iet goed zijn werk, maar dit is uiterst slechte marketing.

Speeddemon
25 april 2004, 00:00
Wat is hier oplichterig aan jongens?
A) ze geven toe van wie ze het hebben
B) ze voorzien in een mogelijke behoefte (aangezien heen en terugzenden naar US bijna al even duur is als hun mods)

Oplichterij zou zijn, als ze t aanbieden als HUN verzonnen mods.
Daarbij, Keeley en Analogman hebben hun naam gevestigd, hun pedalen worden door wereldsterren gebruikt. Dat zie ik bij LEO nog niet gebeuren en daar is de prijs dan ook na.


Daarbij, t is niet alsof ze een Keeley comp reversed engineered hebben ofzo. Dat zou ik dan wel jatwerk vinden.

Robbert
25 april 2004, 00:34
Ik spreek niet van oplichting, wel over diefstal.

Alhoewel...

Hebben ze aan Keeley gevraagd of zijn modificaties commercieel (particulier heeft ie zijn specs ergens op Internet staan) gebruikt mogen worden (dus: doorverkopen)?
Zijn pedalen zijn aangeschaft met in gedacht die modificaties te traceren en daar geld mee te gaan verdienen. Nu spreek ik dus wel over oplichting.

BartL
25 april 2004, 01:12
Tsja, ze geven toe dat het niet van henzelf is. Als Keeley / Analogman hier nou patent op heeft ofzo, zou het inderdaad niet mogen. Ten tweede vraag ik me af of de kwaliteit exact hetzelfde is en of de mod's wel hetzelfde zijn. (Heb geen verstand van die dingen opzich.) Misschien is het 'moreel gezien' niet OK.

Stel meneer X vindt een effect uit (bijv. een delay). Meneer Y denkt dan: 'Heej, dat kan ik evengoed en zelfs goedkoper!'

Dat lijkt me een beetje hetzelfde. Als je het niet eens bent, niet meteen beginnen te schelden! :)

Mitch
25 april 2004, 01:43
Zo gaat het gewoon. Als Vanish met zijn Oxi Action een verkoophit heeft komt een jaar later Biotex met een Oxi Effect. Welkom in de kapitalistische wereld....

Het aanpassen van pedalen is niet voorbehouden aan Keeley, AnalogMike en Indyguitarist. De meeste mods en schema's staan gewoon op het net en ze hebben echt niet alles zelf uitgevonden.
Het zou een stuk origineler zijn als ze iets anders deden dan voortborduren op andermans succes. Als ik kijk naar Big Tone, die met zijn Classic Overdrive + bijvoorbeeld schakelbare mods in een TS-achtig pedaal zet denk ik als klant: kijk, da's weer eens wat anders.
Bij meneer Leo krijg ik nu zo iets van: goh, leuk afgekeken en als je een beetje goed bent in solderen zul je vast aardig werk leveren maar ik krijg er geen GAS van.

Speeddemon
25 april 2004, 02:05
Daarbij, mod ik ze zelf wel!
Ik vind 'modded by RLS' cooler klinken than 'modded by LEO'. 8-)

vinni
25 april 2004, 11:38
En hoe duur zijn jou mods wel Speed?

Niet dat ik dan met jou in zee ga......
Ik ben namelijk ook van mening dat het geen jatwerk betreft maar het
goedkoper aanbieden van hetzelfde. Of dat ook zo is, is natuurlijk een tweede.

Wat ik vaak zie is dat er een bepaalde modder populair wordt en alleen gedreven door de naamsbekendheid zn prijzen lekker opschroeft.
Mag dat dan wel?.....je krijgt er niets extra's voor.
Ik heb nooit met de mods van Keeley en analogman gewerkt maar soms
heb ik het idee dat je zonder deze mods niet meer mee doet. Hype dus.

Zoals iemand al schreef...."Welkom in de kapitalistische wereld"
Puur kwestie van vraag en aanbod.

Groet,
Vinni

Mitch
25 april 2004, 13:59
Die oranje LED had ik nog niet gezien maar da's dan wel weer geinig !

Robbert
25 april 2004, 16:26
En hoe duur zijn jou mods wel Speed?

Niet dat ik dan met jou in zee ga......
Ik ben namelijk ook van mening dat het geen jatwerk betreft maar het
goedkoper aanbieden van hetzelfde. Of dat ook zo is, is natuurlijk een tweede.

Een modificatie namaken en doorverkopen is volgens mij wel jatwerk. Én oplichting, omdat hij dat bijna zeker niet heeft afgesproken met K en AM.


Wat ik vaak zie is dat er een bepaalde modder populair wordt en alleen gedreven door de naamsbekendheid zn prijzen lekker opschroeft.
Mag dat dan wel?.....je krijgt er niets extra's voor.

Wat mij betreft wel, je hóéft die modificatie niet te doen.
En ja, je betaald ALTIJD extra voor een bekende naam. Een Ferari is niet alleen duur vanwege de handbouw.
Ik hoor overigens niemand klagen wanneer die bekende naam er voor wel weer voor zorgt dat er ook nog een leuke 2ehands waarde aan vast zit.


Ik heb nooit met de mods van Keeley en analogman gewerkt maar soms heb ik het idee dat je zonder deze mods niet meer mee doet. Hype dus.

Oneens. Dan laat je je gewoon beïnvloeden en dat valt alleen te projecteren op jezelf. Vergeet niet dat slechts een beperkte groep van de mensen (mensen die op zoek zijn naar meer tone uit het huidige pedaal) gebruik maakt van zulke modificaties.


Zoals iemand al schreef...."Welkom in de kapitalistische wereld"
Puur kwestie van vraag en aanbod.

Ja, daar heb je gelijk in.


Groet,
Vinni

Groetje terug ;)

Antal
25 april 2004, 17:44
Ik vind het eerlijk gezegt allemaal wel meevallen met die oplichting. Zoals geloof ik al gezegt is hebben keeley en am ook niet alles zelf bedacht. En een hoop mod staan gewoon op het internet. Keeley heeft zelfs gewoon zijn eigen mods online staan. Ja, dan vraag je er natuurlijk om.

Speeddemon
26 april 2004, 00:45
@VInni, ligt eraan. SD-1/TS-808 doe ik voor 15 euro (ex componenten ;-) ), maar een Chocolate Mod wordt eerder 20-25. Met leuker LEDje.

Dirk_Hendrik
27 april 2004, 09:32
Nou kunnen we erg lang discussie hebben over wat wel en niet mag maar één ding vind ik wel en dat is dat als je dit soort services aanbiedt je ook gewoon je 6 euro plaatsingskosten op marktplaats moet betalen.

In het algemeen ben ik er aan gewend dat bijna elke n.o.t.k. advertentie die ik plaats eerst een keer verwijderd moet worden omdat de alwetenden van marktplaats automatisch aannemen dat iets meer dan 200 ballen kost. Enorme irritatie dus.

Voor het aanbieden van services is het beleid veel duidelijker. Betaalde service aanbieden is dokken.

en binnen 15 seconden was de add verwijderd (en die nieuwe van gisteren ook...)

Mitch
27 april 2004, 20:02
8-)

Ga dan naar 2ehands.nl inderdaad.... strakke actie !

sash
27 april 2004, 20:43
Trouwens toen ik de topictitel eerst las dacht ik dat Keeley een nieuw pedaal uitgebracht had, een delay ofzo.

Keeley Kopy-cat :D

Mitch
27 april 2004, 21:17
Die moet nog komen: een Ibanez EM-5 in betere behuizing.

marc_o
30 april 2004, 17:31
Nou, ik vind niet dat hier sprake is van oplichting, Keely is ook maar een knakker met een soldeerbout, dus wat dat betreft issie precies hetzelfde.
In de USA lopen ze wellicht helemaal warm voor mods by LEO, want ook daar geldt: "Wat je van ver haalt is lekker". Als het allemaal netjes werkt en klinkt zoals je wilt, zal het je toch verder een worst zijn wie die bout in zijn tengels heeft gehad? Ik zie alleen maar een voordeel van een Nederlandse modder (eehh), want als er iets is, heb je toch eerder contact en kortere reis- dan wel wachttijd.