PDA

View Full Version : Tremolos, lo-trs is slecht?



Man
24 april 2004, 19:19
test

Anders Destium
24 april 2004, 19:26
Inderdaad

De lo-trs is van zacht staal gemaakt, waardoor hij steeds slechter stemvast wordt. Ik heb zelf jaren op een RG470 gespeeld, en ik heb hem op een gegeven moment geblokkeerd om er nog wel op te kunnen spelen :)

Pilitev
24 april 2004, 19:58
Inderdaad

De lo-trs is van zacht staal gemaakt, waardoor hij steeds slechter stemvast wordt. Ik heb zelf jaren op een RG470 gespeeld, en ik heb hem op een gegeven moment geblokkeerd om er nog wel op te kunnen spelen :)

:( Hmm das nie zo mooi, gaat dat erg snel dan dat ie naar de kloten gaat als je er elke dag op speelt?? Welke elementen had je er eigenlijk in?

Ronald
24 april 2004, 20:31
ik heb ook zo'n tremolo, hoe blokkeer je die eigenlijk? want ik gebruik da ding toch nie

Anders Destium
24 april 2004, 21:44
Ik heb een flink blok hout aan twee kanten waarmee je de tremolo als het ware blokkeert (hij wordt er intern dan niet mooier op, maar je kunt hem ook aftapen) Ik heb gemerkt dat ik veel minder problemen heb als ik de tremolo-arm niet gebruik! Als je die uit je brug houdt blijft hij wel redelijk goed gestemd, ook omdat je dan niet de neiging hebt trucs uit te halen :wink:

Als hij nog niet zo oud is hoef je hem nog niet te blokkeren hoor, als je de tremolo-arm eruit houdt kun je met veel plezier lang van de brug genieten. Je gebruikt hem dan wel niet als floyd rose, maar de stemvastheid gaat er flink op vooruit!

birt
24 april 2004, 22:04
lotr is idd slecht ja :D






sorry ik kon het niet laten…

Neals
27 april 2004, 18:19
Ik ben zowieso niet fan van de Lo-TRS, heb er eentje op me RG270 en na een blokade is hij nog niet echt lekker stemvast.
Zowieso begint ie technisch gezien steeds kutter te worden, en verwacht ik dat ie binnen 2 jaar wel redelijk af is...