PDA

View Full Version : Vraagje over TSL100



fasty
24 april 2004, 17:56
hoi,

ik heb sinds vorig jaar oktober een TSL100 top + Box gekocht
'k heb een probleem met de sustain van mijn overdrive...
op een optreden is de overdrive in't begin geweldig, ne volle klank en feedback zoveel als je wilt. maar na een liedje of 7 gaat de sustain met rasse schreden achteruit, geen feedback meer, aanslagen van de snaren en 2 seconden later is't gedaan met klank.
De distortionklank blijft het zelfde maar fade veel vlugger uit en zelfs met de gitaar voor de boxen gaan staan en ... gene feedback

dit kan toch ni echt normaal zijn, zo'n verschil in den helft van een optreden
'k moet u nu vertellen hoe lastig dit is

dus als iemand er ook problemen mee had en een oplossing gevonden heeft -laat het aub weten-
voor de rest is't ne goeie versterker, alleen dat foutje kunnen wegwerken...

Thx

EmgMaster
25 april 2004, 00:30
Ik denk dat je buizen versleten zijn, maar wacht even een antwoord van een versterkerkenner af, zoveel weet ik er ook niet vanaf. Maar buizen zal het waarschijnlijk wel zijn

guitartub
25 april 2004, 10:44
Lijkt een beetje op het probleem van de JCM 900 die ik heb uitgeprobeerd.
Best breng je hem naar een goede reparateur.

oddman
25 april 2004, 11:27
heb je hem nieuw in de winkel gekocht?
Zoja, niet zelf aan prutsen maar ga terug naar de winkel ..
Als je er 1 ding aan verandert vervalt je garantie ...

Als je hem 2de hands gekocht hebt dan inderdaad een servicebeurt laten geven bij een goede ampdocter ..

fasty
25 april 2004, 11:49
Nieuw in de winkel...15/10/2003
en onder garantie natuurlijk
maar echt normaal is het toch ni he?
ik zou natuurlijk wel willen kunnen zeggen wat er aan moet gebeuren, want de winkel waar ik hem gekocht heb heeft niet zo'n grote reparatieafdeling en ik denk dat ze het zo niet gaan vinden...
en ik kan hem ni echt missen vanwege de optredens.

wat was het probleem met de 900 en hoe heb je het opgelost?

guitartub
25 april 2004, 12:13
Fasty

Probleem is nog niet opgelost maar maandag en dinsdag komt de reparateur van dat bedrijf en laten ze hem voor me nakijken en repareren. Denk zelf richting buizen (voor- of eindbuizen) en ga uitgebreid testen voordat ik hem meeneem.
In jouw geval zou ik zeker gebruik maken van de garantie en als je hem dan voor langere tijd kwijt bent zou ik vragen om een versterker te lenen van dat bedrijf. (Ik weet dat dat hier in Nederland tot de mogelijkheden behoord, heb dat zelf meegemaakt.)

Suc6,
Bert.

Mitch
25 april 2004, 12:35
Opvallend. De andere gitarist bij ons in de band heeft ook een JCM900 werkloos staan in de hoek van de oefnruimte omdat -ie ook na verloop van tijd steeds slechter ging klinken, al was deze erger: hij stopte er mee na een aantal minuten.

Ik vind het een raar probleem. Doordat het afhankelijk is van de tijd zou je denken dat het met temperatuur te maken heeft.
Maar buizen gaan normaal gesproken beter klinken naarmate ze warmer zijn.

RaDical
25 april 2004, 16:01
ik heb net een tsl gekocht en het geluid is het echt super, alleen als je hem optilt en weer neerzet trilt er binnen iets weet iemand toevallig wat dat kan zijn?
het zijn trouwens niet de buizen, dat heb ik gecontroleerd

RaDical
25 april 2004, 16:02
ik heb net een tsl gekocht en het geluid is het echt super, alleen als je hem optilt en weer neerzet trilt er binnen iets weet iemand toevallig wat dat kan zijn?
het zijn trouwens niet de buizen, dat heb ik gecontroleerd

Mithrandir
25 april 2004, 16:04
Dat zal de veer van je reverb wel zijn.

RaDical
25 april 2004, 16:10
oh ja joh? kan dat ook nog... maar das dus verder geen ramp ofzo (ik gebruik sowieso praktisch geen reverb)

RaDical
25 april 2004, 16:10
oh ja joh? kan dat ook nog... maar das dus verder geen ramp ofzo (ik gebruik sowieso praktisch geen reverb)

cas121
25 april 2004, 21:18
heb je heel vaak met buizentops met een spring reverb, maak niet uit of je hem wel of niet gebruikt

wimmeltje
26 april 2004, 08:33
ik heb net een tsl gekocht en het geluid is het echt super, alleen als je hem optilt en weer neerzet trilt er binnen iets weet iemand toevallig wat dat kan zijn?
het zijn trouwens niet de buizen, dat heb ik gecontroleerd

Dit is de reverb veer. Helemaal niks aan de hand. Heb ik de eerste keer ook ooit gehad dat ik niet wist wat het was, maar het kan geen kwaad.

BartL
26 april 2004, 11:29
ik zou natuurlijk wel willen kunnen zeggen wat er aan moet gebeuren, want de winkel waar ik hem gekocht heb heeft niet zo'n grote reparatieafdeling en ik denk dat ze het zo niet gaan vinden...
Dat is niet jouw probleem. Als jij er garantie op hebt, behoren ze jou zonder kosten een goed werkende TSL100 terug te geven (al dan niet na reparatie). Of jouw eigen, of een (andere) nieuwe.

BLOK182
26 april 2004, 16:26
ja die reverbtanks, als je dan je amp (hard) neerzet heb je meteen TSSSSSSSSSSSSSSSRRRRRRRRRRRRRSSSSSS :-D

fasty
27 april 2004, 13:50
Maar heeft iemand het al voorgehad?

Bruce
29 april 2004, 17:48
Ik heb een JCM 2000 DSL top, en heb het zelfde probleem!
Snap er helemaal niets van! Buizen zijn nog lang niet over de branduren heen.

fasty
30 april 2004, 12:16
tja, 'k zal eens naar mashall zelf moeten mailen om te zien wat zij ervan zeggen. Maar ik denk dat die zich daar ni echt om bekommeren.

Thijssie
30 april 2004, 14:35
'k heb een probleem met de sustain van mijn overdrive...
op een optreden is de overdrive in't begin geweldig, ne volle klank en feedback zoveel als je wilt. maar na een liedje of 7 gaat de sustain met rasse schreden achteruit, geen feedback meer, aanslagen van de snaren en 2 seconden later is't gedaan met klank.
De distortionklank blijft het zelfde maar fade veel vlugger uit en zelfs met de gitaar voor de boxen gaan staan en ... gene feedback

Controleer je amp es op een printbreuk. Ik heb hetzelfde gehad met mijn mesa, kon je een uurtje mee spelen, dan werd hij warm en door de warmte werden de contacten van de printplaat uitelkaar gedrukt.

Succes....

Bruce
30 april 2004, 23:19
Hmm, dat is misschien nog een mogelijkheid.
Ik zou verder echt niet weten waar het aan kan liggen,
maar ik weet wel dat op zulke momenten zin heb om dat kutding
een rotschop te geven!

(heb gisteravond weer gereperteerd, en dit keer had ie er geen last van)

It drives me crazy! Ik heb wel een versterker nog waar ik van op aan kan!