PDA

View Full Version : Het is weer zover! Nieuwe PRS!!!!



Anders Destium
23 april 2004, 20:50
Test

Anders Destium
23 april 2004, 20:50
Ik ben bang dat ik professionele hulp nodig heb :oops:

Maar dat mag de pret niet drukken, want ik ben sinds vanmiddag in het bezit van een beeldschone PRS custom 22 Artist in mijn favoriete kleur :lol: Ik ga niet vertellen dat hij geweldig speelt en klinkt, dat spreekt voor zich!

Ik heb hem overgekocht van the Mule (die hem in de zomer vorig jaar uit de VS heeft gehaald), hij gaat definitief overstappen op bas. Morgen gaat hij zijn 2e Alembic kopen, en de eerste is al :o Bedankt Wilfred :lol:

Dit zijn de foto's tot dusver (lekker weer hè trouwens :) ):

http://www.freewebs.com/anders_d/DSCN0337k.JPG

http://www.freewebs.com/anders_d/DSCN0339k.JPG

Wilson
23 april 2004, 20:52
en wat is nu het verschil met de vorige???

Mark S
23 april 2004, 20:54
mooi ding AD 8-)

als er dragons inzitten ben ik ook wel benieuwd naar een soundclippie!

BLOK182
23 april 2004, 20:56
AHHHHHHH MULE JIJ ZOU HEM AAN MIJ VERKOPEN!!!!! Nee, maarre, Anders, mooi ding man, gefeliciteerd!!

Mitch
23 april 2004, 21:00
Wow, Mule over op bas ! En hij was zo blij met die PRS.... nou ja, so much the better for you ! Wel weer zo'n vieze kleur, da's wel jammer :razz:

Javaca
23 april 2004, 21:03
Gefeliciteerd Anders,
Mooi ding is het zeg.
Is dat een natural binding?

gerrekat
23 april 2004, 21:04
Laat jouw favoriete kleur nou ook de mijne zijn HAHHAHA Kikke man!

Ik vind ze nog steeds te duur voor wat je krijgt maar ze zijn erg mooi en nu ik zelf op een paar van dingen gespeeld heb weet ik dat ze heel lekker spelen...

Ik zou alleen graag zien dat ze eens een wat ondiepere neckjoint constructie gaan toepassen, dat zou nog beter spelen!


heeft deze een rosewood neck?? dat is ook vet! de top is mooi, de achterkant ook zo natural....vet!

gerrekat
23 april 2004, 21:06
Gefeliciteerd Anders,
Mooi ding is het zeg.
Is dat een natural binding?

Nee da's gewoon de top die je ziet aan de zijkant, geen binding al lijkt het wel zo....althans dat was op de PRS die ik bespeeld heb zo, staat inderdaad wel mooi!

Lacrymosa
23 april 2004, 21:18
Damn anders

dit is echt mijn droomgitaar (min de birds en plus 2 frets)

super fucking mooie kleur

damn

:-( alleen jammer dat ik er de centen niet voor heb

CheerS!!

THW
23 april 2004, 21:21
mooi ding man ik heb prs'en altijd al mooi gevonden alleen nog nooit op gespeeld
Gefeliciteert man die kleur past echt goed bij die gitaar

Anders Destium
23 april 2004, 21:36
Bedankt voor de reacties :)

Ik heb de custom 24 nog, dus ik ben nu offcieel het contact met planeet aarde verloren geloof ik. Dit is ook de reden dat ik ga proberen te promoveren, dan wordt het min of meer geaccepteerd als je wereldvreemd bent :lol:

Ik verkoop zowel mijn JPM als RG2820 om deze ene gitaar te kopen. Als iemand nog geinteresseerd is in mijn JEM 77 Blue Floral Pattern houd ik me aanbevolen overigens :) Omdat ik eigenlijk van de zomer van plan was een PRS custom24 met rosewood nek uit de VS te halen is mijn custom24 ook vogelvrij over een tijdje vrees ik :oops:

Even wat random vragen beantwoorden:

>Wilson

custom 22 met artist package ipv "gewone" custom 24
stoptail ipv tremolo
flame ipv quilt
ander nekprofiel
andere pickups


De artist package bestaat uit een mooiere top dan een 10-top, gouden hardware, braziliaans palissander toets met paua inlays (het meest kleurrijke abalone), en speciale leren koffer ipv normale koffer De artist package is puur visueel, het voegt niets toe aan de bespeelbaarheid of het geluid.

>Mark
Het zijn Dragon II's, wat me eigenlijk verbaast is dat ze zeker strak genoeg zijn om flink ruig mee te riffen en soleren! Als ik de kans krijg deze naast mijn custom 24 met HFS en Vintage Bass te bespelen zal ik een report posten!

>Javaca
Het is geen naturel binding, het is gewoon de top maar dan naturel gelakt aan de zijkanten (wat ik er persoonlijk supervet vind uitzien :lol: )

>Gerrekat
Bij de custom 24 is dit minder een probleem (de heel bij de 22 is groter dan bij de 24 "for tone purposes", whatever :wink: ).

Hij heeft helaas geen rosewood nek (dan zou ik waarschijnlijk minstens een half jaar van mijn GAS afzijn), er zit een brazilian rosewood veneer op de headstock. Dat is alleen bij de custom 22 artist, bij de custom 24 artist die ik een blauwe maandag (LOL) had zag je het mahonie (net als bij de custom24).

>Lacrymosa
Blauw is helemaal mijn ding, en zeker blue matteo :) Ik moet je wel waarschuwen, er zijn heel weinig gitaren in deze kleur die geen birds hebben!

imlikeajungle
23 april 2004, 21:37
Een sweetswitch ipv die 5-way rotary en een ander kleurtje en je hebt waar ik al 7 jaar van droom... Proficiat!

Braindead
23 april 2004, 21:43
Gefeliciteerd!

Al begrijp ik niet wat je er zo mooi aan vindt.
PRS is veel te duur en loopt alleen maar met van die suffe toppies te pronken...

Geef mij maar een shredijzer.
Maar die heb je ook wel dacht ik :P

hoofd
23 april 2004, 21:44
Damn Anders...studenten horen arm te zijn!

Javaca
23 april 2004, 22:20
Hij is er nu juist mee bezig dat te worden :D

@Anders:
Op de foto lijkt het op een binding, het is zeker supermooi.

Richwoodje
23 april 2004, 23:05
Ik ben jaloers :-D

The Mule
23 april 2004, 23:17
Ik ben bang dat ik professionele hulp nodig heb :oops:

Maar dat mag de pret niet drukken, want ik ben sinds vanmiddag in het bezit van een beeldschone PRS custom 22 Artist in mijn favoriete kleur :lol: Ik ga niet vertellen dat hij geweldig speelt en klinkt, dat spreekt voor zich!

Ik heb hem overgekocht van the Mule (die hem in de zomer vorig jaar uit de VS heeft gehaald), hij gaat definitief overstappen op bas. Morgen gaat hij zijn 2e Alembic kopen, en de eerste is al :o Bedankt Wilfred :lol:


Hey Erik, ook de tweede keer zeer fijn zaken met je gedaan! Veel geluk en plezier ermee, en zorg er goed voor alsjeblieft. @ BLOK182, ik had jou ook op m'n korte lijstje van misschien belangstellenden staan, maar Erik hapte gelijk toe, dus ja... (sorry)

Een beetje pijn in 't hart heb ik toch wel, voor mij is het nog steeds een droomgitaar. Alleen ben ik eigenlijk helemaal van de gitaar af, en dankzij m'n Alembic definitief verslingerd geraakt aan de bas. En zo'n prachtig instrument als deze PRS werkeloos in de kast laten staan is misdadig.

BTW, dit wordt m'n tweede Alembic, morgen ga ik d'r halen en ik denk dat ze me snel over m'n trieste gevoel heen kan helpen...

http://alembic.com/club/messages/394/9560.jpg

Meer details en betere foto's vanaf morgen in het basforum...
:amp:

birt
23 april 2004, 23:35
om eerlijk te zijn heb ik toch al mooiere bassen gezien (en ik vind bassen meestal mooier dan gitaren...)

Anders Destium
24 april 2004, 00:01
> The Mule

Veel plezier ervan alvast :)

>Birt

Veel gitaren en bassen moet je in het écht gezien hebben voordat je ze ten volle kunt waarderen :wink:

Wouter J
24 april 2004, 00:15
Nou Anders, gefeliciflapstaard met je gitaar maar ik vind het wel raar (en dat geldt heus niet aleen voor jou) hoe je Ibanez en PRS naast elkaar kunt gebruiken.

Neem Dave Navarro, hij speelt live zowel op een Citroen Gele Ibanez RG 550 en op een Witte PRS custom 24

Of die jochies van Linkin Park zij gebruiken ook RG's en PRS gitaren naast elkaar op het podium

Wes Borland die knakker met zijn zwarte contact lenzen die bij LimpBizkit speelde gebruikte ook Ibanez RG en PRS gitaren naast elkaar.

Wat ik me nou afvraag: hoe kun je ze combineren, ze verschillen werelden.

de PRS heeft een veel dikker hals profiel dan de Wizard die we op RG modellen aantreffen, de Ibanez heeft een aangeschroefde hals, de PRS heeft geen Floyd Rose syteem en de modellen die ze wel met tremolo leveren hebben geen backrout.

Waarom combineren die twee uitersten zich dan zo goed?

AntY
24 april 2004, 00:25
omdat ze uitersten zijn?

allebei geschikt voor ander soort werk

slayurrr
24 april 2004, 01:14
Het model van de PRS zelf vind ik absoluut niet mooi, maar de kleur van Anders z'n PRS maakt alles goed :) (echt hele gave kleur).

The Mule
24 april 2004, 08:04
om eerlijk te zijn heb ik toch al mooiere bassen gezien (en ik vind bassen meestal mooier dan gitaren...)

Dat kan (en mag) natuurlijk zonder meer, maar de foto's doen dit instrument geen goed. Maar als puntje bij paaltje komt blijven smaken natuurlijk verschillen. Kijk, dit is de achterkant trouwens...

http://alembic.com/club/messages/394/9561.jpg

Ik zal vanaf vanmiddag/vanavond als een gek om me heen strooien met betere foto's, en stiekem ook Anders z'n topic infiltreren om hopelijk bovenstaande opmerking te onderbouwen...

:-D

The Mule
24 april 2004, 08:12
Nou Anders, gefeliciflapstaard met je gitaar maar ik vind het wel raar (en dat geldt heus niet aleen voor jou) hoe je Ibanez en PRS naast elkaar kunt gebruiken.

/.../

Wat ik me nou afvraag: hoe kun je ze combineren, ze verschillen werelden.

de PRS heeft een veel dikker hals profiel dan de Wizard die we op RG modellen aantreffen, de Ibanez heeft een aangeschroefde hals, de PRS heeft geen Floyd Rose syteem en de modellen die ze wel met tremolo leveren hebben geen backrout.

Waarom combineren die twee uitersten zich dan zo goed?

Ik heb uit redelijk betrouwbare bron :wink: vernomen dat Anders zo verslingerd geraakt is aan PRS...
... dat de kans groot is dat 'ie uiteindelijk meer PRS-en dan Ibanezzen zal overhouden... :oops:

abbys
24 april 2004, 08:39
waarom zouden gitaren met een andere constructie niet samengaan?

Ibanez
24 april 2004, 12:25
Nou Anders, gefeliciflapstaard met je gitaar maar ik vind het wel raar (en dat geldt heus niet aleen voor jou) hoe je Ibanez en PRS naast elkaar kunt gebruiken.

/.../

Wat ik me nou afvraag: hoe kun je ze combineren, ze verschillen werelden.

de PRS heeft een veel dikker hals profiel dan de Wizard die we op RG modellen aantreffen, de Ibanez heeft een aangeschroefde hals, de PRS heeft geen Floyd Rose syteem en de modellen die ze wel met tremolo leveren hebben geen backrout.

Waarom combineren die twee uitersten zich dan zo goed?

Ik heb uit redelijk betrouwbare bron :wink: vernomen dat Anders zo verslingerd geraakt is aan PRS...
... dat de kans groot is dat 'ie uiteindelijk meer PRS-en dan Ibanezzen zal overhouden... :oops:

Ik vind het niet erg ;) ;)

BLOK182
24 april 2004, 15:17
Mooie bas Mule, doe je goed! Niet erg van die gitaar hoor, ik koop je volgende PRS wel over :wink:

AntY
24 april 2004, 15:58
doe mij die 1ste alembic dan maar , mjam! ik heb nog nooit op een alembic gespeeld, maar zal er zeker een uitproberen als ik er een zie.

The Mule
24 april 2004, 16:49
Ik heb uit redelijk betrouwbare bron :wink: vernomen dat Anders zo verslingerd geraakt is aan PRS...
... dat de kans groot is dat 'ie uiteindelijk meer PRS-en dan Ibanezzen zal overhouden... :oops:

Ik vind het niet erg ;) ;)

Zoiets begreep ik al... :wink:

Het wordt wel een hele grote wisseltruc, maar wel tof van de goeie contacten die binnen dit forum ontstaan (zijn), met als bijkomend voordeel dat er zo af en toe ook mooie deals te sluiten zijn... :)

P.S. Die Alembic is briljant, echt zonder overdrijven. Ik dacht al een lot uit de loterij te hebben met m'n eerste, maar deze is echt van Champions League niveau. Echt alles is eruit te halen, ze speelt als boter en ze ziet er allemachtig prachtig uit.

Tipje van de sluier (morgen mooi zonnig weer, ga ik GOEIE foto's maken):

FLAMED WALNUT !!

:o :o :o :o :o :o :o :o

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

edit: de zon kwam door, snel alles buiten opgesteld, zie hier het resultaat!

http://alembic.com/club/messages/411/9659.jpg

http://alembic.com/club/messages/411/9660.jpg

:-D

Custom24
24 april 2004, 17:14
Goede keuze man!!

Zelf heb ik een PRS Cutom 24.
Echt een geweldige gitaar en zo goed en mooi gebouwd
Mooie kleur trouwens valt goed op.

birt
24 april 2004, 19:23
ik blijf bij mn eerder standpunt, de vorm van de body kan me niet bekoren…
(zegt de man met een guild s-300 die een body heeft die velen heel lelijk vinden :D )

The Mule
24 april 2004, 19:30
ik blijf bij mn eerder standpunt, de vorm van de body kan me niet bekoren…
(zegt de man met een guild s-300 die een body heeft die velen heel lelijk vinden :D )

Ja joh man, da's pas een OERLELIJK geval!

(zegt de man met de basversie :D )

Anders Destium
24 april 2004, 19:36
> The Mule :o

Hij is inderdaad VEEL mooier dan op de eerste foto :lol:


> Wouter J

Met gitaren blijft het een persoonlijke kwestie natuurlijk. Ik vind Ibanez veel Ibanez gitaren heerlijk spelen, en die van PRS hebben een soortgelijke feel. Het is bijna niet uit te leggen, maar ik heb bij allebei het gevoel dat de hals als vanzelf speelt :wink:

De reden dat ik veel op Ibanezzen speel is de floyd die er op zit: ontzettend stemvast en je kunt er leuk mee klooien! Van alle gitaren waar ik op heb gespeeld bleven de Ibanezzen met Edge of lo-pro edge floyd het best gestemd... Verder zijn ze betaalbaar en spelen ze erg goed :) Dit zijn de redenen waarom zo verschrikkelijk veel mensen met een Ibanez RG5xx of S5xx optreden, het is de meest goedkope gitaar die je dag in dag uit tot het uiterste kan belasten zonder dat hij er op achteruit gaat!

Wat the Mule zei over dat ik op de lange duur meer PRSen dan Ibanezzen zal hebben kan best kloppen (ik zou er zo voor tekenen :D ). Ook na de huidige uittocht heb ik straks nog steeds 5 of 6 Ibanezzen staan :oops:

birt
24 april 2004, 20:16
ik blijf bij mn eerder standpunt, de vorm van de body kan me niet bekoren…
(zegt de man met een guild s-300 die een body heeft die velen heel lelijk vinden :D )

Ja joh man, da's pas een OERLELIJK geval!

(zegt de man met de basversie :D )

:-D

LordRiffenstein
24 april 2004, 22:51
Gefeliciteerd Anders,
Mooi ding is het zeg.
Is dat een natural binding?

Nee da's gewoon de top die je ziet aan de zijkant, geen binding al lijkt het wel zo....althans dat was op de PRS die ik bespeeld heb zo, staat inderdaad wel mooi!

Ter info, dat noemt men dus een Natural Binding!! :razz:

Anders Destium
24 april 2004, 23:47
Je hebt wel gelijk, maar door die post van Gerrekat ging ik toch twijfelen: Is een binding wel "echt" als hij niet speciaal is ingelegd :wink:

NeeraDJ
25 april 2004, 00:33
Ik wilde dus net posten wat Lordriff. net poste! :o
Oh well, gefeliciteerd Anders, die top is erg vet, en die controls zien er ook wel strak uit zo :-D
Ik vind die finishing van de hals en achterkant van de body alleen niet zo mooi, maar das verder mijn smaak. Jammer genoeg heb ik geen geld voor een PRS en tja die heel hè. Een heel heeft ook z'n voordelen zoals een stabiele hals en stemvastheid, maar met het juiste set-in werk of een doorlopende (neck-thru) hals heb je hier geen last van. Ik denk dat ik mijn Custom ook niet meer ga voortzetten, ivm serieuze GAS voor een Dean Evo/Cadillac Premium (Europese handgemaakte gitaar, mahonie body+hals, heelless set neck, ebben toets, Schaller hardware, échte Duncan pups) en deze zijn bovendien de helft goedkoper :-D

Niet te veel van ons gezeik lezen, spelen op dat ding! :-D

gerrekat
25 april 2004, 08:15
Nee het is geen binding, maar dat maakt niets uit want het staat wel heel cool zeker omdat het gevlamd maple is!

Het lijkt echter verrot veel op binding......erg gaaf!

LordRiffenstein
25 april 2004, 09:41
Nee het is geen binding, maar dat maakt niets uit want het staat wel heel cool zeker omdat het gevlamd maple is!

Het lijkt echter verrot veel op binding......erg gaaf!

Het is geen 'ingelegde' binding zoals een abalone binding of iets dergelijks maar men noemt dit wel degelijk een binding, een natural binding. Dit goed krijgen is ongeveer even moeilijk als een ingelegde binding zetten want ze moeten die rand afplakken met dunne tape voor het lakken van de gitaar. Er zijn tegenwoordig meerdere merken die dit doen en ze noemen het allemaal Natural Binding.

LordRiffenstein
25 april 2004, 09:43
Anders,

vette PRS!!! Iemand zei het al, 3-way erop ipv die draai-knop en je hebt ongeveer mijn droom PRS. Moet opletten wat ik zeg of mijn GoldTop wordt kwaad :-D

gerrekat
25 april 2004, 10:16
IMO is dit geen binding, binding is iets dat je toevoegt om de zijkanten van een maple top af te werken (zou het geen inleggen willen noemen, een ingelegde abalone rand (ook al is het geen echt abalone) als bijvoorbeeld bij een LTD deluxe EC-1000 is inlegwerk en geen binding dat zit aan de zijkant daarvan weer!).

Je hebt single ply en multi ply binding en dara voegen ze soms een abalone sierrand aan toe, maar wat hier op deze PRS zit is gewoon een niet gefinishte zijkant van de maple top, is overigens niet mis mee!

gerrekat
25 april 2004, 10:16
Ik wilde dus net posten wat Lordriff. net poste! :o
Oh well, gefeliciteerd Anders, die top is erg vet, en die controls zien er ook wel strak uit zo :-D
Ik vind die finishing van de hals en achterkant van de body alleen niet zo mooi, maar das verder mijn smaak. Jammer genoeg heb ik geen geld voor een PRS en tja die heel hè. Een heel heeft ook z'n voordelen zoals een stabiele hals en stemvastheid, maar met het juiste set-in werk of een doorlopende (neck-thru) hals heb je hier geen last van. Ik denk dat ik mijn Custom ook niet meer ga voortzetten, ivm serieuze GAS voor een Dean Evo/Cadillac Premium (Europese handgemaakte gitaar, mahonie body+hals, heelless set neck, ebben toets, Schaller hardware, échte Duncan pups) en deze zijn bovendien de helft goedkoper :-D

Niet te veel van ons gezeik lezen, spelen op dat ding! :-D


Mag je wel opschieten die dingen worden niet meer gemaakt.....

NeeraDJ
25 april 2004, 14:55
Ja dat dacht ik ook, daarom ben ik onlangs lid geworden van het Dean forum om dit soort info op te pikken dus. Ik heb Feedback Rotterdam gemaild en die zeiden dat de Evos nog evt. te bestellen zijn maar de levering enkele maanden duurt. Musik Produktiv heeft de Cadillac nog zag ik, alleen of het DIE Caddy is betwijfel ik, hij staat namelijk geadverteerd met een Rosewood toets...

Oh well, op Ebay staan er ook nog 3 ofzo mocht je gelijk hebben.

Over die binding, het wordt toch echt Natural binding genoemd door elke fabrikant die ze op de gitaren heeft zitten. Het is alleen rotwerk en komt daarom op vrij dure gitaren voor. Ik vind dit de mooiste soort binding die er is, omdat ik toch wel fan ben van het "let the wood to the showing off"-principe (figured tops, toetsen, halzen yummm).

gerrekat
25 april 2004, 19:42
Het principe van binding is dat er iets "gebonden" wordt en dat is in dit geval niet zo...je kan het natural binding noemand maar dan ontschiet het zijn doel een beetje...vind ik dus onzin!

Als iemand en stukje finish van zijn gitaar wegschuurt noem je dat toch ook geen binding