PDA

View Full Version : nieuwe buis pre-amp



gerjo1980
23 april 2004, 15:58
test

gerjo1980
23 april 2004, 15:59
Ik wil graag de buis van de pre-amp van mijn attax 100 vervangen.

De attax 100 heb ik laatst gekocht en ik heb gevoel dat die buis nog nooit is ontvangen.
Nu hoor ik het verschil niet tussen goede en slechte buizen,maar toch

Ik weet dat er een ecc83buis inzit, maar welke?

Als ik op de site vna musik-produktiv kijk zie ik 4 versies.

Welke moet ik hebben>??

Mark S
23 april 2004, 17:55
Ik wil graag de buis van de pre-amp van mijn attax 100 vervangen.

De attax 100 heb ik laatst gekocht en ik heb gevoel dat die buis nog nooit is ontvangen.
Nu hoor ik het verschil niet tussen goede en slechte buizen,maar toch

Ik weet dat er een ecc83buis inzit, maar welke?

Als ik op de site vna musik-produktiv kijk zie ik 4 versies.

Welke moet ik hebben>??

gewoon (allemaal) vervangen, pre-amp lampjes kosten relatief geen drol, zit je altijd goed 8-)

Negative K3 fan
23 april 2004, 18:11
er zit maar 1 pre amp buis in zijn attax (neem ik aan, dat is zon hybride valvestate achtig ding toch?), waarschijnlijk maken die dingen niet zo heel erg veel verschil in geluid en volgens mij horen die ook neit echt vervangen te worden. Het maakt trouwens niet uit met welke andere ecc83/12AX7 je hem vervangt, je kunt ze zelfs vervangen door ecc82s of ecc81's (12AY7, 12AT7, 12AU7) maar dat is misschien niet zo gewenst. Ze kosten nog geen tien euro per stuk dus je kunt zelfs een beetje gaan experimenteren met welke buis het best klinkt, al vraag ik me af hoeveel verschil het werkelijk zal zijn.

P
26 april 2004, 20:17
Een vriend van mij heeft laatst in zijn valvestate de originele voorsversterkerbuis veravngen door een Elektro Harmonix. Hij was er erg tevreden over en het geluid ging vooruit, dus dat is iig geen slechte aankoop