PDA

View Full Version : naar amerika morgen



Kasper
23 april 2004, 12:25
test

Kasper
23 april 2004, 12:27
Yeeps allen,

Morgen vertrek ik dus naar Seattle voor een weekje ('studie'reis), en 'k vroeg mij zo af of guitargear veel goedkoper is in amerika. Nu denk ik niet direct aan een volledig nieuwe gitaar of zo (ik moet ook niet weten van die problemen aan de douane), maar bv een Wahwah-effectje of delay of zoiets. Iets dat makkelijk in rugzak te steken is. Eventueel een nieuw elementje of zo.

Is het de moeite om eens rond te kijken, of verschillen de prijzen niet zo drastisch. Ik ben ook niet echt op de hoogte van allerhande prijzen, dus als ik iets zou zien staan dat interessant is, dan zou ik niet onmiddellijk weten of het goedkoper is :(

BartL
23 april 2004, 12:27
Doortypen! :-D

Edit: Fuck, te laat

Kasper
23 april 2004, 12:28
:lol:

Negative K3 fan
23 april 2004, 12:44
seymour duncans enzo zijn in de vs een stuk goedkoper, ook bepaalde versterkers (bogner en mesa/boogie enzo).

sugarfish
23 april 2004, 12:45
hee kasper, je gaat toch wel naar het EMP (experience music project)?!?!
Als je daar bent mag je dat toch niet missen denk ik zo!

Veel plezier! :P

gerrekat
23 april 2004, 13:52
mesa's kosten in de USA nog minder dan een nieuwe XXX of 5150 hier....

seymours en Dimarzio's zijn veel goedkoper ongeveer ed helft van wat ze hier kosten zeker met de huidige dollarkoers!

Eigenlijk is alles veel goedkoper daar, behalve de hier al veel te veel aan de prijs zijnde Diezel amps HAHAHAH maar denk niet dat je die mee zou willen nemen!


Amps moet je zowiezo niet aan beginnen, dan zit je met het evrschil in voltage en transformers verwisselen etc. Peavey's hebben een schakelaar 110-230V dus dioe zou je mee kunnen nemen...kun je hier een nieuw voedingssnoer bijkopen en klaar is kees!

Kasper
23 april 2004, 16:07
Bedankt allemaal!

Een nieuw setje Seymour Duncans lijkt me inderdaad wel wat, hopelijk hebben we tijd genoeg om eens een gitaarwinkeltje binnen te stekken.

@ sugarfish: naar het EMP gaan we inderdaad! Ik weet er echter nog niet zo enorm veel over, buiten dat er wat van die persoonlijke dingen hangen van bekende artists. (vestje van elvis etc). Maar weet je er zelf wat meer over? I mean, ik hoorde dat het een interactief museum is, maar wat houdt dat precies in, kan je daar een gitaar vastnemen en gewoon wat beginnen jammen?

maisy
23 april 2004, 16:10
http://www.emplive.com/

MoserCustomShopDotCom
23 april 2004, 20:09
Begin een handeltje in elementen dan :lol: het is daar veel goedkoper. En voor zover ik heb begrepen gaat de douane/belasting eigenlijk alleen moeilijk doen bij erg dure voorwerpen. een elementje valt dan wel mee misschien ;)

(misschien 400 weer niet trouwens... Mmmm :-D )

Punt
24 april 2004, 13:07
Heb gisteren nog een gitaar besteld bij een betrouwbare dealer in de states. Was een mooie aanbieding.
Inclusief douane en verzending altijd nog goedkoper dan hier.
Er is natuurlijk altijd een risico, maarja leven = gokken :)

Dus als het meezit heb ik binnenkort mijn oude te koop.
Een LP Classic '94 met RSkit (electronica) en Tonepros Bridge / alu tailpiece ....

Volgens mij zit de Gibson Customshop in Seattle ..toch..?