PDA

View Full Version : Gibson SG '61 reissue



Punkrockerke
23 april 2004, 08:54
Wie kan mij weten te zeggen hoeveel een Gibson SG '61 reissue tweedehands ongeveer waard is? Bij degene die ik op het oog heb is er al wel een reparatie aan de headstock uitgevoerd, maar dit is zeer goed gedaan en is dan ook bijna onzichtbaar. Voor de rest is de gitaar in goede staat.

The Mule
23 april 2004, 09:26
Je ziet tweedehands SG Standards op Gitaarmarkt, Marktplaats Muziek of Muziek2ehands ruwweg voor prijzen tussen de 600 en 1000 euro. Die '61 reissue is volgens mij ietsje, maar niet heel veel zeldzamer. Een geliefd model namelijk. Een goed uitgevoerde headstock reparatie schijnt de verbinding alleen maar sterker te maken, en als het (visueel) mooi gedaan is, kan dat geen probleem zijn. Je kunt als koper natuurlijk wel proberen om vanwege 'die lelijke reparatie' wat van de prijs af te snoepen... :wink:

Josdevos
23 april 2004, 18:13
Ik betaalde destijds voor de mijne in quasi mint condition €1150, en ik vond dat al heel erg weinig. Zeker omdat deze gitaren nieuw rond de €2000 hangen in Europa. (Duitse prijzen!)

cas121
25 april 2004, 02:14
inderdaad, van een goed gerepareerde headcrack merk je nix, alleen holt de waarde er wel van achteruit, zou mikken op 1000