PDA

View Full Version : Boek over theorie akkoorden



BartL
23 april 2004, 00:42
Ik speel al bijna 2 jaar gitaar en heb het eigenlijk nog niet zo heel erg serieus genomen. Nu zit ik pas op les en wil ik mezelf graag akkoorden-theorie leren. Weet iemand van jullie een goed en duidelijk boek hierover? (Liefst Nederlandstalig)

JV
23 april 2004, 12:25
de gitaar van ralph denyer werkt wel. staat nog veel meer leuks in dan theorie ook.

alhambra
23 april 2004, 23:28
de gitaar van ralph denyer werkt wel. staat nog veel meer leuks in dan theorie ook.

Persoonlijk vind ik het niks dat boek. Okee er staat van alles in maar duidelijk is het niet. Maar het is volgens mij het enige beetje complete boek in het nederlands maar er moet toch wat beters zijn in het engels.

Iced Dragon
25 april 2004, 22:11
denk dat ' de gitaar' van denyer ook mijn eerste boek was. voor akkoorden en theorie helemaal niet slecht om in te beginnen. Qua solomateriaal redelijk basis maar toch echt aan te raden. Er staan wel hier en daar fouten in. Weet niet of ze ondertussen al aangepast zouden zijn..
er zijn ook van die 'leer spelenderwijs rock gitaar (en countrygitaar)' ook. weet niet of dat de juiste titel is en of ze nog verdeeld worden, maar 't zijn brede, niet hoge boekjes met dikke witte, kartonnen omslag met een cd bij en alles zit nog 's in een 'kartonnen hoes', ook wit. misschien dat iemand het gedetailleerder weet want heb ze momenteel niet bij mij

Kjiratsiekoedel
26 april 2004, 08:01
ik heb het boek:

titel: eenvoudige muziekleer
auteur: hennie schouten
bewerking: liesbeth harting & roger leppers
ISBN: 90 6010 711 x

Gaat over noten lezen, opbouw akkoorden, toonladders, etc....
Begint wat algemeen, maar al snel wordt hij heel lastig. Dus niet ff voor het slapengaan lezen, maar er echt voor gaan zitten en als je iets niet snapt het volledig uitzoeken.

Vereiste: je moet wel noten kunnen lezen

BartL
26 april 2004, 11:33
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik kan helaas geen noten lezen.

Dirk_Hendrik
27 april 2004, 14:31
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik kan helaas geen noten lezen.

Nou, dan heb je daar meteen een mooie stok achter de deur om dat eens te gaan leren. Zelf ben ik niet zo'n fan van het boek van hennie schouten en gebruik bernard nelleke. Ik ken mensen die dar weer vreselijk vinden.