PDA

View Full Version : Help! Quad Probleem



jw009
23 april 2004, 00:40
Hallo,

ik krijg uit mijn quad geen puur clean geluid meer, het
is altijd crunchy nou heb ik rhytem 2 als clean maar dit is ook niet echt clean en ook niet echt een optie. Hebben meer mensen dit gehad? ligt het aan de settings? Of misschien mijn hoge output elementen?
elke suggestie is welkom,

Jan

- emg 81 en 60, 50/50 poweramp van mesa en 1960a cabinet

wimmeltje
23 april 2004, 14:28
Ik ken dit probleem. Bij mij lag het aan de output van mijn elementen. Heb 81 en 85 EMG. Ik heb door mijn volume op mijn gitaar een klein stukje naar beneden te draaien weer een clean geluid gekregen waardoor het probleem bij mij was opgelost. Echter zit je wel elke keer van clean naar crunch schakelen ook met je volume te draaien wat misschien niet altijd even makkelijk is. Ik had dit opgelost door de gain van mij rhythm kanaal wat verder open te zetten waardoor ik het geluid had als ik ook met volume van gitaar open stond. Volume knoppen op een gitaar zitten er niet voor niets op gebruik ze dus ook. Testen en testen en dan kom je er zelf achter of het werkt.

wimmeltje
23 april 2004, 14:29
Ik ken dit probleem. Bij mij lag het aan de output van mijn elementen. Heb 81 en 85 EMG. Ik heb door mijn volume op mijn gitaar een klein stukje naar beneden te draaien weer een clean geluid gekregen waardoor het probleem bij mij was opgelost. Echter zit je wel elke keer van clean naar crunch schakelen ook met je volume te draaien wat misschien niet altijd even makkelijk is. Ik had dit opgelost door de gain van mij rhythm kanaal wat verder open te zetten waardoor ik het geluid had als ik ook met volume van gitaar open stond. Volume knoppen op een gitaar zitten er niet voor niets op gebruik ze dus ook. Testen en testen en dan kom je er zelf achter of het werkt.

Tubefreak
24 april 2004, 11:26
probeer de inputgain te verlagen. Als dit niet lukt om een mooi geluid te behouden zou ik je aanraden om ecc81 of ecc82 buizen te gebruiken voor de eerste gain stages. Deze hebben minder gain en dus een cleaner geluid.

Maarten

jw009
24 april 2004, 12:40
ok bedankt voor de tips, maar hoe verlaag ik de inputgain?
Door de output van mijn elementen te verlagen met volumeknop?

jw009
26 april 2004, 15:41
iemand??

Tubefreak
3 mei 2004, 22:06
Draai de eerste knop van links (VOLUME) terug. Dat is je input gain.

Maarten