PDA

View Full Version : Yamaha of Seagull



GooGooLook
22 april 2004, 23:07
Hallo,
Ik wil dus een nieuwe acoustisch/electrische gitaar kopen, het western model (flattop?). Ik zit nu te twijvelen tussen een Yamaha en een Seagull.
Over beide heb ik goede reviews gelezen, maar van yamaha kan ik alleen modellen vinden van rond de 400 euro, hetzelfde geldt voor seagull eigelijk. Maar: mijn budget is zo'n 700 tot 800 euro, en dit wil ik er ook graag voor uitgeven, als ik hier dan meer kwaliteit voor krijg. Hebben jullie nog een goed idee??:)
alvast bedankt!

harrie-beton
23 april 2004, 12:36
probeer ze uit in de winkel en koop 1 die bevalt!!!
Ik weet niet wat jij mooi vindt.

yamaha en seagull kwaliteit maakt mekaar niks. Het gaat erom of de KLANK / SOUND je aanspreekt!!!


ohja ik heb Seagull Ceder zonder electronica. Linkshandig. Prima gitaar. Speelt niet heel licht. 010 snaren.
Ik heb er later een fishmann piëzo element in laten zetten voor live gebruik.

GooGooLook
23 april 2004, 17:23
hello,
ja ik ben naar de winkel geweest, en heb op een seagull en een yamaha gespeeld. Ik vond het geluid van de seagull mooier, ronder, voller zegmaar. Maar dat was een beetje een beschadigde, nu had ik nog ene paar vraagjes.
Bij een andere winkel zeiden ze dat de seagull eerst wel hele mooie prijzen had, en goede kwaliteit, maar dat de prijzen nu veel hoger zijn geworden, en de kwaliteit precies hetzelfde, klopt dit?
Enn, ik wil eigelijk een zwarte, maar is dat dan ook een ander soort hout (niet zwart hout nee), of gewoon dat ze m zo spuiten? en je daar dus uit kan kiezen, in de winkel zg ik namelijk alleen maar blanke. Alvast hartelijk bedankt! Groetjes

harrie-beton
24 april 2004, 08:52
Gitaren worden zwart gelakt met hele speciale lak. Sommige gitaren worden niet gelakt maar in olie gezet, dat heeft een mooie klank tot gevolg.

Bij mijn weten en op de site http://www.seagullguitars.com/
maakt Seagull geen zwarte gitaren. Seagull bestaat 20 jaar en maken geen rommel. Het zijn middenklassers. Martin gitaren is de topklasse.

Als jij de Seagull mooier vindt klinken moet je oppassen voor "uiterlijk" van een zwarte gitaar die minder klinkt.

Denk er goed over na en laat het weten.

Stringkiller
28 april 2004, 09:18
Neem die Seagull. Mijn schoonvader heeft er een zo'n s6 met cutaway, ongelovelijk wat daar voor een geluid in zit en dan bedoel ik niet alleen voor die prijs. Gewoon donders mooi geluid. Een zwarte lijkt misschien mooier, maar als je kiest voor uiterlijk ipv geluid krijg je daar gegarandeerd spijt van. Succes ermee. :cool:

Buzz
28 april 2004, 09:58
Wat Stringkiller zegt is waar, het geluid van Seagull, zelfs de goedkopere range, is echt goed. Naar mijn mening kan Yamaha daar niet aan tippen.

GooGooLook
29 april 2004, 11:51
He thnks voor de reaktie

ik heb de yamaha idd al afgeschreven, klinkt veel minder vol dan de seagull. Omdat ik nu wat meer geld tot mijn beschikking heb twijvel ik tussen een Guild en een seagull. Guild is duurder maar tot 1000/1100 red ik wel.. Iemand nog ervaringen met Guild?? :D:D Kleur maakt idd nietzoveel uit :), vroeg het me gewoon af

bert k
29 april 2004, 13:47
He bofferd :-D Je hebt nu opeens veel meer keus! Yamaha doet niet meer mee, Seagull nog wel. Kijk ook eens naar Furch, das mooi in die prijsklasse, en naar Lakewood, de goedkoopste kan je net betalen nu. Ook Martin en Taylor maken goedkope (haha, goedkoop.. :o ) modellen, maar blijf kritisch, probeer goed uit.

Buzz
29 april 2004, 13:59
Je bent lekker bezig GooGoolook!
Van Guild vind ik vooral de 12-snarigen subliem, voor de 6-snarigen zijn betere alternatieven.
Bij de goedkope modellen van Taylor en Martin is het vooral de naam die klinkt :(
Dan heb je voor hetzelfde geld een Lakewood. Dan betaal je voor kwaliteit ipv het merk.

maylingjv
29 april 2004, 23:03
inderdaad,martins zeker laten vallen,ik heb iets tegen martins,je koopt een martin van 1000euro en je hebt een prul in huis
tzelfde voor ovation hoor :wink:
ik hoop dat de tijd komt dat er nog is goede betaalbare akoestische USA gitaren hier op de markt komen,want naar europese gitaren zien de meesten blijkbaar niet om (onterecht)

birt
29 april 2004, 23:52
landola, mooi hout, mooie klank, en een keertje niet amerikaans maar zweeds 8-)

Luca P
30 april 2004, 10:51
Ik heb alleen ervaring met Yamaha uit de jaren 70.
En die vond ik super!
Hoe ze nu zijn weet ik dus niet!
Ik zou in ieder geval veel gitaren uit proberen!
Er zijn zat andere merken in die prijsklasse.
En het zou fijn zijn als je de volgende 10 jaar vooruit kan.

GooGooLook
5 mei 2004, 21:05
thnks voor de reaktie! ik heb nog niet echt seagulls gezien die duurder zijn dan 700

GooGooLook
9 mei 2004, 21:47
Hello,
ik zag bij http://www.thestring.com/ een aantal guild gitaren, ik bedoel dus die rond de 1000 euro. Heeft iemand hier een idee over of het wat is? Hier zit geen element in, maar ik denk dat dat er ook wel ingezet kan worden, heeft iemand hieer nog informatie over? miss kan ik daarmee dan nl een deal maken, in plaats van om korting te vragen. alvast heel erg bedankt!

harrie-beton
9 mei 2004, 22:01
tja, wat wil je eigenlijk?
een element is leuk voor live oplossingen maar de klank haalt het niet bij de akoestische klank.
als je uitsluitend het element gaat gebruiken hoeft je niet zo'n dure 1000 euri plank.

goede elementen zijn van fishman bijvoorbeeld. erin laten zetten - niet zelf in nieuwe gitaren gaan boren en vijlen :o

GooGooLook
10 mei 2004, 17:07
he, ja element wil ik eron voor evt. optredens enn dat ik bij opnemen het geluid een beetje kan vervormen (denk nirvana- the man who sold the world mtv-unplugged). Maar ik ga dus zeker niet alleen met element spelen. ik ben vandaag wezen kijken en ik ga waarschijnlijk de Guild D 25 kopen, voor 995. iemand hier een idee over, of ervaring mee??