PDA

View Full Version : lak schade



christian
31 maart 2002, 19:20
ik heb een spaanse gitaar en die heeft lichte lak schade wat kan ik er aan doen?

Leen Kap
31 maart 2002, 23:20
Als het een duur handgebouwd exemplaar is zou ik hem naar een atelier brengen anders zou ik het gewoon zo laten.

christian
31 maart 2002, 23:27
het is niet echt een duur exemplaar hij koste 600 gulden maar wil hem weer graag verkopen

gershwin5150
1 april 2002, 23:56
uuh verkoop hem aan iemand die lakschade niet erg vindt....

Ik heb zelf op mijn akoestische gitaar wat stukken waar de lak af was gesprongen bijgewerkt met doorzichtige nagellak, maar heirdoor worden de plekken niet echt onzichtbaar.....
De enige echte optie is om hem door een professioneel iemand te laten behandelen. Maar de vraag of dat echt slim is als je hem toch weg gaat doen.

Kjiratsiekoedel
4 april 2002, 18:00
Is hij al verkocht????

Ik vind een beetje lakschade niet echt erg (moet niet buitensporig worden).

Heb je er wat informatie over?

christian
4 april 2002, 18:12
nou de lak schade is niet heel erg zichtbaar dus het valt heel erg mee maar hij is nog niet verkocht maar ik heb best wel lang op internet gekeken om informatie over me gitaar te vinden maar ik heb helemaal niks gevonden dus ik kan je er niet zo veel over vertellen

Wbremer
30 mei 2002, 21:55
Proberen na te gaan welke lak erop zit (watergedragen of celluloselak. Als 't een plekje is: laten zitten. Is het een diepe kras: Met penseel kras vol laten lopen. Laten drogen. Nog eens. Net zolang herhalen totdat deze lak boven de rest van de lak uitkomt. GOED laten drogen. Neem een Stanley mesje (Alleen het mesje!) Knip uit een stuk kopieerpapier ongeveer de vorm en lengte van de kras. Plak dit papier op de kast zodat je alleen de gelakte plek ziet. (Om beschadeging van de andere lak te voorkomen) Zet het mesje onder een zodanige hoek, dat je de overtollige lak eraf snijdt. (erg schuin dus) Denk erom, dit is een uiterst precies karweitje!!! Zonodig herhalen. Plek (Kras) naderhand met wat koperpoets polijsten.