PDA

View Full Version : Yamaha / Squier



TWDman
22 april 2004, 18:25
Hallo allemaal,

ik wil al een tijdje elektische gitaar spelen. Ik mocht van een vriend van me zijn oude elek. gitaar lenen. Bij deze gitaar is echter de hals een keer gebroken geweest en de snaren staan te ver van de hals af. Ik heb hier nu ± een maand op gespeelt en weet nu zeker dat ik verder wil met gitaar spelen. Daarom heb ik besloten om een gitaar te gaan kopen. Ik heb ± 450 euro te besteden voor een gitaar, kabel en versterker (ben over een maand jarig, dus dan vraag ik zon voetpedaal-stemkast-geluidvervormer-ding-weet-niet-hoe-dat-heet). Ik heb bij mijn vrienden geinformeerd. Deze zeggen dat ik een Squier Stratocaster of Telecaster moet kopen. Ik ben ook bij een muziek winkel geweest. Deze raadde mij een Yamaha Pacific 112 aan. Deze was €295 De rest is voor een versterker etc. Een Squier zit ook in dit prijssigment. Nu is mijn vraag: zal ik een Squier Stratocaster kopen of een Yamaha Pacific als beginners gitaar??

Alvast bedankt!!!

'tallica-fan
5 mei 2004, 23:05
Voor 450€ kun je misschien wel wat beters vinden dan een Squier of een Pacifica. Of je besteed deze 450€ aan een gitaar en vraagt voor je verjaardag een versterker(tje)?

voor 450€ kun je een best aardige gitaar kopen namelijk.

ik zie bij feedback een paar Ibanezen voor minder dan 450€

www.feedback.nl

(Bijv. de Ibanez SA, of de RG320 FMAM)

Javaca
5 mei 2004, 23:07
Ik zou idd ook eens bij feedback kijken.

Vraag je ook even af wat voor muziek je wil gaan spelen.
Voor metal heb je bijvoorbeeld weinig aan een telecaster.

Jeroenvanhulsteijn
6 mei 2004, 00:30
meneer hetfield speelt ook wel eens op een telecaster. tenminste, ik heb hem wel eens in een clip gezien met een telecaster. kan best denk ik, als je er goeie elementen in zet. maar vai spul wordt misschien wat lastig op een telecaster.

ben???
6 mei 2004, 01:29
295 voor een pacifica is vrij veel hoor...

http://www.musicstorekoeln.de/englisch/shop/produktinfo.asp?info=GIT0002543-002

dat is een aanbieding die ze al 4 jaar hebben volgens mij

sickpunk
6 mei 2004, 09:42
2e hands is maybe ook een optie.... kan je best goedkoop erug leuk spul krijgen!

hendri
6 mei 2004, 15:00
Ik ben dit jaar ook begonnen met electrisch spelen....

Ik heb toen een Yamaha Pacifica 112 gekocht bij Meibergen in Deventer...

Volgens mij was de prijs van de gitaar € 200 of 220...kweet het niet precies meer :oops: Ik kreeg er alleen een of ander prutsnoer bij en heb vorige week een cordialkabel gekocht en dat maakte veel verschil...

Maar ff ontopic. Denk als je moet kiezen tussen de squier en yamaha de keuze makkelijk is en dat zullen veel mensen hier beamen denk ik. Ga voor de Yamaha....echt fijn plankje...vindt ik zelf ook. Ziet er ook mooi afgewerkt uit etc.

Ik weet niet of je al een versterker hebt?

Zo niet dan wordt hier de Roland Cube 30 veel aangeraden. Ik heb het zelf ook. Hier zitten ook een aantal effecten op EN een vette schreur....erg veelzijdig bakkie...vindt ik dan.....

Deze cube kost ongeveer € 200..

Veel succes

Pilitev
6 mei 2004, 15:54
Een cube 15 kan je ook nog overwegen, heb je meer geld voor je gitaar

abbys
6 mei 2004, 16:20
kijk ook eens naar cort http://www.cort.com/home.html
dit zijn zalig dingetjes voor hun prijs, de g-series heeft er een paar voor ong 250€ en die zijn beter dan de pacificas, ook qua onderdelen, brug is bv zeer goed om maar één ding te zeggen ( die btw meer kosten normaal gezien, niet online dan toch)

pak toch maar geen squier, als je echt gitaar wilt leren spelen, pak dan een echte gitaar, squier, das volgens velen hier ( heb er zelf geen ervaring mee ) speelgoed

lupoloco
6 mei 2004, 16:25
olp maakt ook leuke gitaren

ssj3goku
6 mei 2004, 19:43
kijk ook eens naar cort http://www.cort.com/home.html
dit zijn zalig dingetjes voor hun prijs, de g-series heeft er een paar voor ong 250€ en die zijn beter dan de pacificas, ook qua onderdelen, brug is bv zeer goed om maar één ding te zeggen ( die btw meer kosten normaal gezien, niet online dan toch)

pak toch maar geen squier, als je echt gitaar wilt leren spelen, pak dan een echte gitaar, squier, das volgens velen hier ( heb er zelf geen ervaring mee ) speelgoed

Vandaar dat ik geen speelgoed wil, maar een echte gitaar voor mannen :D Neem geen squier, ik ben ook begonnen met een squier en ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind spelen, maar kwa kwaliteit is het een zooitje. Daarom wil ik een nieuwe :D

THW
6 mei 2004, 21:07
de pacifica 112 is een lekkere gitaar (kheb zelf een 112 sj:zie mijn webshots ) zeker om te beginnen maar 295e is errug veel voor een gitaar dat eigenlijk niet veel meer dan 150 mag kosten

Als versterker zal ik ook de roland cube 30 aanraden :roll: