PDA

View Full Version : minder pedalen!



Lucky
22 april 2004, 16:21
test

Lucky
22 april 2004, 16:21
Ik zit weer eens in een trip!

Ik wil minder pedalen...een zo kort mogelijk signaal....maar ik kan eigenlijk niets missen!!!
alles behalve the dm-2 als laatste en de phase90 bijna aan het begin is TB .... toch hoor ik tonegesuck (tussen m'n oren)

what to dooooooo!

Phyrexian
22 april 2004, 16:25
tja tonesuck... hoor je alleen signaalverlies wanneer je alleen speelt, of ook als de rest van de band meespeelt? speel je in een band eigenlijk? :-D

als het allemaal zo belangrijk is, bestaan er zo van die speciale loopers (lees: dure loopers) om pedalen die niet echt goed bypassen écht uit je signaal te halen. anderen op het forum hier weten wel concrete merken denk ik.

anderzijds bestaan er signaalbooster om op het einde van je keten pedalen te zetten die je signaal terug een beetje opkrikken.

Antal
22 april 2004, 16:32
De oplossing: Geef al je pedalen aan mij. Dan krijg je van mij een gitaarkabel. Dan kun je direct je gitaar in je versterker doen. Dan heb je daar in ieder geval geen last meer van :-D

Lucky
22 april 2004, 16:38
De oplossing: Geef al je pedalen aan mij. Dan krijg je van mij een gitaarkabel. Dan kun je direct je gitaar in je versterker doen. Dan heb je daar in ieder geval geen last meer van :-D

Jij bent koning !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mail me je adres. ik ga vanmiddag nog naar het postkantoor !!!

:D

BartL
22 april 2004, 16:46
Ik wil minder pedalen...
Anti-GAS :-D

Mark S
22 april 2004, 16:48
De oplossing: Geef al je pedalen aan mij. Dan krijg je van mij een gitaarkabel. Dan kun je direct je gitaar in je versterker doen. Dan heb je daar in ieder geval geen last meer van :-D

Jij bent koning !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mail me je adres. ik ga vanmiddag nog naar het postkantoor !!!

:D

Antals adres is:

Huniadijk 234
2994DC
Rotterdam

PeArLjAm
22 april 2004, 16:50
Ik zit weer eens in een trip!

Ik wil minder pedalen...een zo kort mogelijk signaal....maar ik kan eigenlijk niets missen!!!
alles behalve the dm-2 als laatste en de phase90 bijna aan het begin is TB .... toch hoor ik tonegesuck (tussen m'n oren)

what to dooooooo!

hey lucky!! Misschien een truebypass boxje voor die pedalen? Nou ja ik weet het ook niet. Ik heb net een deal gesloten voor een boss dm2, nog in zeer goede staat voor 120 euro. Zuigt hij heeel veel toon weg?? :???:

Antal
22 april 2004, 16:57
Jij bent koning !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mail me je adres. ik ga vanmiddag nog naar het postkantoor !!!

:D

Den Haag hè? Kom ze wel bij je halen, doe geen moeite...:-D




Antals adres is:

Huniadijk 234
2994DC
Rotterdam

Waarom vermoed ik dat dat jouw adres is :evil:

vinni
22 april 2004, 17:29
FF weer on topic.....

Had ook veel pedalen....eigenlijk nog wel....maar maak er live geen gebruik van. Heb ook een looper pedaal....zo'n Lehle.....
Werkt goed!....maar als je de loop met de pedals activeert....tja
Toch extra ruis hé.....toon is ook minder.....en dat terwijl de pedaaltjes
zelf niet aanstaan....en allen True Bypass hebben.

Er is al eens eerder opgemerkt dat er meerder vormen van True Bypass bestaan. Zal allemaal wel maar ik weet dat er maar een True Bypass is die je geluid niet aantast en dat is het pedaaltje er tussen uit halen!

Maar ja.....maakt het ellemaal echt zoveel uit? Er zijn zoveel bronnen van ruis en signaaldegradatie en ook weer vele gadgets die dit mogelijk kunnen verhelpen. Goede kabels, ruisarme elementen, goede versterker en een schone stroomvoorziening...dan kom je een heel eind.

B.t.w.....is er iemand die werkt met zo'n Furman powerconditioner?
Ervaringen graag!

Groet,
Vinni

andy
22 april 2004, 17:39
Ik gebruik maar 1 pedaal, een delay. :-D En dan nog alleen maar bij solo"s.

Speeddemon
22 april 2004, 18:12
Nou ja ik weet het ook niet. Ik heb net een deal gesloten voor een boss dm2, nog in zeer goede staat voor 120 euro.

en voor wie openen we een speciale thread met de titel "bedankt Speedy voor die geweldige 'heads up', you da man!" ??? :roll: :wink:

Mitch
22 april 2004, 18:24
Yori kent blijkbaar je gebruiksaanwijzing nog niet
http://mindscraps.com/s/contrib/sarge/Blurp_anim.gif

Luca: het antwoord ligt al in je vraag. Als bijna al je pedalen al true bypass zijn en de tone suck tussen je oren zit, zet dan de effecten vóór je oren in plaats van er tussen.

Nee, even serieus nu. Als het tussen je oren zit, laat dan Dr. Seymour Freud je waanideeën behandelen. Heeft bij skabouter ook erg goed geholpen.

Nee, serieus. Als je toon goed is en alleen de oude Boss en MXR toonverlies geven, doe ze dan weg. Zeg nou zelf: wie wil er nou oude Boss en MXR pedalen ?

Nee, serieus. Gooi die Tonebone eruit. Ik bied 100E.

Nee, serieus. Zet voor de gein de boss en mxr eens samen tussen amp en axe en kijk eens of dat al signaalverlies geeft. Zo ja: verzin er iets op of neem er genoegen mee. Zo nee, lus dan de hele TB rits er aanvast en kijk of er dan wel verlies is. Zo ja, dan heb je dus een buffer/line driver nodig.

Sowieso vond ik jouw geluid nou niet bepaald zwak of doods, vriend ! [/img]

Lucky
22 april 2004, 19:00
Vrienden !!!

zoveel goede bedoelingen !!!!
:o :roll:

SP, je hebt gelijk...ergens daar tussen...
tussen de oren zit het....maar ik heb toch het gevoel dat...i'm missing out on the pure tone.
misschien gooi ik er nog een SHO tegen aan helemaal aan het einde.

als die aanstaat ben ik altijd zo blij....dus altijd aan is altijd blij...solo nog eentje erbij = dubbelblij
toch?

is dat trouwens wat je bedoeld met een linedriver? extra boostertje aan het einde van je signaal.

--------------
ja, je hebt gelijk.... Vlaardingen is in de buurt.
Kom ze idd ophalen. neem je rig mee dan kijken we hoe het er het beste tussen past!
en oh ja, vertel niemand waar je heen gaat.

*mental note - Moet even dat zakje cement opzoeken*

Mitch
22 april 2004, 21:31
misschien gooi ik er nog een SHO tegen aan helemaal aan het einde....als die aanstaat ben ik altijd zo blij....dus altijd aan is altijd blij...solo nog eentje erbij = dubbelblij
toch? ....is dat trouwens wat je bedoeld met een linedriver? extra boostertje aan het einde van je signaal.


Juistem. Maar afgezien van de onzin in de eerste helft zijn de laatste tests redelijk betrouwbaar. Kwestie van reduceren. Ideale volgorde:
Eerst de amp direct in.
Alle TB pedalen erin.
Weer amp direct.
Boss en MXR.
Amp direct.
Boss, MXR + TB pedalen.
Amp direct.

Dan moet je het verschil horen. Is het er dan niet, dan zit het toch meer tussen je oren ben ik bang. :wink:
Het kan natuurlijk best dat je gewoon houdt van de extra sparkle van de SHO. Die zou je dan inderdaad eens vooraan kunnen zetten als line driver en dan achteraan één als solo boost. Of om te proberen de SHO als line driver gebruiken en iets anders als boost natuurlijk, alles is daar mogelijk.

Testen die hap !

Robbert
22 april 2004, 21:34
Waarom idd niet een true bypass verdeelkastje ertussen. Laat je gewoon je DM-2 aan staan en gebruik je de nieuwe switch om te schakelen.

Heb je geen tonesuck meer, maar wel je pedalen ;)

Quink
22 april 2004, 21:54
misschien gooi ik er nog een SHO tegen aan helemaal aan het einde.

Ik ben vast de enige op het forum die het niet weet, maar wat is in hemelsnaam een "SHO"? :???:

Mark S
22 april 2004, 22:01
misschien gooi ik er nog een SHO tegen aan helemaal aan het einde.

Ik ben vast de enige op het forum die het niet weet, maar wat is in hemelsnaam een "SHO"? :???:

Zvex Super-Hard-On

http://www.zvex.com/hardon.html

Lucky
22 april 2004, 22:21
sorry voor de boutique snob afkorting.
Het is een erg lekker, vrij helder boost pedaal.

Quink
22 april 2004, 23:32
Zvex Super-Hard-On

http://www.zvex.com/hardon.html

Ach so! Bedankt!

Nielsje
23 april 2004, 09:25
als het allemaal zo belangrijk is, bestaan er zo van die speciale loopers (lees: dure loopers) om pedalen die niet echt goed bypassen écht uit je signaal te halen. anderen op het forum hier weten wel concrete merken denk ik.

Ik kan wel een looper voor je bouwen een redelijke prijs :)

Enkel, dubbele looper, met of zonder led, uiteraard volledig truebypass, custombuild, handwired (om maar wat mode kreten te gebruiken)

Stevig genoeg om iemand mee dood te gooien :)

(ow ja..dit valt onder spam natuurlijk...)

Mitch
23 april 2004, 21:02
Testing Lucky, one two, one, two....testing.......

Lucky
23 april 2004, 22:02
right 'ere oll' chaps oll' pals o' mine

amp staat in oefenruimte...volgende week pas op z'n vroegst

jpb
23 april 2004, 22:23
Mooie site van je RGO, Luca! Lijkt wel een hoes van een Blue Note album..... :listen:> :cool:

Lucky
23 april 2004, 22:36
Mooie site van je RGO, Luca! Lijkt wel een hoes van een Blue Note album..... :listen:> :cool:

Thanks!

maare dat van Blue note...
ben je mijn leg aan het pullen? of meen je dat?

jpb
23 april 2004, 23:30
Nee hoor, geen leg aan het pullen. De funk/jazz/groove krijgt helaas geen poot aan de grond tegenwoordig. Zelfs de Zwarte muziek zit in een vreselijke dip. Ik ben echt benieuwd hoe jullie klinken; woon wat te ver, helaas...

bobdieleman
23 april 2004, 23:38
sorry hoor, maar wat een gezannik over TONE. Geen hond die het hoort of je er een pedaaltje tussen hebt staan dat niet true bypass is (uitzonderingen daargelaten, maar ik neem aan dat jullie als TONEexperts geen slechte pedalen hebben). Je moet het echt niet gaan overdrijven en al te veel over je TONE na gaan denken, is allemaal tijd die je kan besteden aan gitaarspelen. Je vingers, daar is de TONE te halen immers. Mijn bescheiden mening als TONEleek.

ps. als je een tonesucker hebt draai je gewoon een fractie meer hoog in je versterker en zet m ietsje harder, niks aan de hand...die meid die haar slipje het podium op gooit hoort het verschil echt niet en daar gaat het toch om??? eeh dit was een grapje he, hoewel....

Lucky
24 april 2004, 00:12
Nee hoor, geen leg aan het pullen. De funk/jazz/groove krijgt helaas geen poot aan de grond tegenwoordig. Zelfs de Zwarte muziek zit in een vreselijke dip. Ik ben echt benieuwd hoe jullie klinken; woon wat te ver, helaas...

cool!
dat was precies waar we voor aan het gaan waren...dat sixties blue-note hoezen gevoel!
leuk dat je dat oppikt !!

---------------------

Wat de (eeuwige) tonediscussie betreft. je hebt natuurlijk gelijk. gemiddeld publiek hoort niet dat je met een line6 versterkerer en een aria distortion speelt ipv van een vintage bassman en een fulltone.
alhoewel daar een aparte thread aan gespendeerd kan worden...want volgen smij gaat dat niet helemaal op.
maar je doet ook dingen aan je rig voor je zelf...omdat je het zelf hoort en omdat als je het gevoel hebt dat je geluid perfect is, je zelf ook lekkerder speelt.

Mitch
24 april 2004, 00:51
Ik ben met bob eens dat je wat betreft TONE eerst naar je vingers moet kijken maar in het geval van Lucky: die heeft genoeg in zijn vingers om daarna over zijn spullen te gaan klagen 8-)

bobdieleman
24 april 2004, 01:39
ok, jullie hebben wel een punt. alleen ben ik erg tevreden met mijn aria distortion die in combinatie met mn voodoo lab overdrive en mijn versterker gewoon erg fijn klinkt.
m.a.w. het zijn vaak combinaties van pedalen en versterkers die ertoe doen. dan kan een pedaal nog zo boutique en duur zijn, feit is dat die aria beter klinkt dan al die zwaar overschatte tubescreamers in combinatie met de rest.
Bovendien waren die vroeger ook niet zo duur, toch? Aan de andere kant zijn boutique pedalen vast en zeker vaak heel goed. Maar de combinaties, daar ligt je winst. En als een crappy kutpedaal het beter doet met je fuzz of je overdrive etc, dan gebruik je die toch? Ik wijk af, maakt nie uit. gr. bob

ps. mijn onlangs verkregen dod 585 delay is ook zo'n ontzetten toonzuigend ding zoals jullie die noemn. Maar, ik krijg er veel voor terug. Meer zelfs! :roll:

Lucky
24 april 2004, 07:19
Ik ben met bob eens dat je wat betreft TONE eerst naar je vingers moet kijken maar in het geval van Lucky: die heeft genoeg in zijn vingers om daarna over zijn spullen te gaan klagen 8-)

Thanks !
mega compliment
(you just moved up on my speeddial)

idd! de combi is het die het hem doet. Ik moet toegeven dat ik wel eens dingetjes gekocht heb voor de glimmende Boutique verpakking\aura maar uiteindelijk gaat het om klank en het is heel goed mogelijk dat een of ander crappy geval het enorm goed doet in je rig. in dat geval moet je niet zeuren...of er een oplossing voor verzinnen

harrie-beton
24 april 2004, 09:37
Ik durf deze foto haast niet te laten zien.

http://www.besidesthat.nl/gitaar/uitleg-pedalen1991.jpg

Dit was signaalverlies... Ik heb deze pedalen later in een KEYBOARD koffer gebouwd:


http://www.besidesthat.nl/gitaar/pedalen1992.jpg

Om signaalverlies te verhelpen heb ik een voorversterker in de gitaar gebouwd. Een koch GPA de luze. Dat was beter.
Op de eerste foto is een GP8 te zien, deze heb ik later gekocht. Dat was nog beter. Later (1998) kocht ik een BOSS ME30. En in 2001 een V-amp en in 2003 een PODXT. Dat laatste is super qua sound en nooit toonverlies.

harrie-beton
24 april 2004, 09:39
oeps

Mitch
24 april 2004, 11:23
Gelijk heb je harrie, die foto met die witte sportsokken zou ik ook niet durven laten zien :D
Maar leuk om te lezen hoe een setup evolueert in de loop van de tijd. In tegenstelling tot velen hier ben jij juist van losse pedalen naar multi FX gegaan. Ik hoor nooit ontevreden berichten over de POD XT !

V!N
24 april 2004, 14:00
Mijn adres is:

Huniadijk 234
2994DC
Rotterdam


Mooi, ik heb je net opgegeven voor een proefabonnement op de Penthouse en aangemeldt bij vijf datingsites. :-D

vinni
25 april 2004, 11:47
Harstikke fijn zulke opmerkingen van "geen hond die het hoort"

Maar IK speel gitaar omdat IK dat leuk vind en IK hoor het wel.
Wat heb ik met de rest te maken?

"Toon moet uit je vingers komen"....jawel...en de rest mag dan bagger zijn?....kom nou.....alle schakels die zorgen voor je toon moeten optimaal zijn....tenminste als JIJ dat wilt.

En ja....soms hoor je het verschil nauwelijks en nee het publiek zal het niet horen.....

Vinni

bobdieleman
25 april 2004, 15:46
weer zo'n geval van op je teentjes getrapt. tjezus relax dude. ik zeg niet dat je er geen aandacht aan moet besteden. Ik constateer alleen dat enkelen hierzo in mijn visie er iets te ver mee gaan en misschien te gefocust zijn op het maken van een fijne TONE met apparatuur. Maar er is inmiddels zoveel apparatuur dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Bovendien is TONE zo persoonlijk. maar goed, ik ben ook een pedalenfreak daar niet van. maar een miniscuul weerstandverschil in een kabeltje, om daar over te gaan lopen nadenken, kom op zeg.

Mithrandir
25 april 2004, 15:55
Als je echt heel erg geinteresseerd bent in FX en de techniek erachter en wat dat voor een invloed heeft op geluid heeft dan ga je daar over nadenken ja. Ik vind dat niet gek, het is gewoon 1 van de vele facetten van het gitaarspelen. En juist omdat 'je eigen geluid (tone)' zo persoonlijk is, is het leuk om er mee bezig te zijn, ontdekken wat je zelf het mooist vind klinken en ook wat het publiek (al dan niet bewust) het mooist vind klinken.

Wat jij ver vindt gaan, is voor een ander juist een belangrijk onderdeel van zijn hobby en de lol die hij er aan beleeft.

harrie-beton
26 april 2004, 14:54
Lucky,

Witte sokken! De pedalen zooi is net zo erg. Later had ik ook nog een reverb en een Boss OD1.

even terug op de tone suck. Ik denk dat elk pedaal en elke tussenkabel verlies oplevert. Met rechtstreeks in de amp pluggen kun je dat duidelijk horen.
Ik wel tenminste.

Vooral die Dunlup snoepte in de "bypass" stand flink wat hoog weg.

Hoe beter te pedalen, hoe minder tonesuck maar het is ook de kabels en de stekkers die je gebruikt.
Wat je eigen pedalen doen weet ik niet - als je veel pedalen gebruikt kan het geen kwaad om te denken aan pre-amps of zoiets ervoor. Of een actieve gitaar / of een voorversterkertje zoals de KOCH GPA de luxe.
Er zijn meer van die dingen.

Hou je ons op de hoogte van wat je gaat verbeteren?

harrie-beton
28 april 2004, 11:04
Nog een reden die ik niet eerder genoemd heb.
Als ik wissel van sound moest ik soms 4 pedalen in trappen.

[einde refrein]
wah wah uit. delay uit overdrive uit. chorus aan.
tap tap tap tap


En ik hou niet zo van tapdance. Met een multi effect pedaal los je dat ook meteen op.

hb