PDA

View Full Version : Verschil opslaan per geluidskaart ?



poepsnaar
22 april 2004, 13:47
maakt het opslaan ook nog verschil met welke geluidskaart je het doet ?

Ik heb opgenomen met een audigy. Maar die is er momenteel even uit. En nu sloeg ik mn file's dus op met mn oude (cheapo) geluidskaart. Maakt dit met opslaan verschil in geluidskwaliteit ? (aangezien geluid altijd door de geluidskaart gaat)

Epic
22 april 2004, 13:58
:???: Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoelt met "opslaan", maar als je je geluid al hebt opgenomen en dit alleen nog aan het bewerken bent op je computer dan maakt de geluidskaart niet zoveel uit.
Je gebruikt die geluidskaart alleen om het geluid te horen... het geluid zelf staat gewoon op je harde schijf.

Stitch
23 april 2004, 22:08
Tenzij je het na bewerken over de oude file heen opslaat toch?

sleep_to_saturate
26 april 2004, 14:55
lijkt me niet toch. geluidskaart is alleen van belang bij de input en de output. oftewel bij de opname en bij het afspelen, niet bij de bewerking.
als je nu met die andere geluidskaart afspeelt klinkt ie natuurlijk anders dan de audigy, maar als je die audigy weer terughangt krijg je gewoon weer die output.

Horus
29 april 2004, 20:13
De geluids kaart moet je zien als alleen in en uit gangen. Het maakt je signaal klaar voor de rest van de computer (bij de line-in voor de processor en het geheugen en dergelijke, en bij de line-out voor de speakers). Ik denk zelfs dat je je hele geluidskaart wel uit je computer kunt halen, als je alleen maar wilt opslaan (moet het dus al wel op je computer staan ja).