PDA

View Full Version : Les Paul '59



IndiepoprockJesse
22 april 2004, 11:03
Hallo daaro,

Ik vraag mij af, wat kan iemand zoal vragen voor een Les Paul uit '59 waar veel op gespeeld is maar die wel goed onderhouden is en in goede staat verkeerd..

?!

niet dat ik er een uit dat jaartal heb maar ik krijg misschein een aanbod van iemand die er wel een heeft en hem wilt verkopen en ik vraag mij dus af hoe jullie daarover zouden denken

met groet,

Jesse//

fred dons
22 april 2004, 13:01
beetje afhankelijk of we hier over een les paul special of standard praten.

een special EUR 3000 en hoger, een standaard vanaf eur 60.000 en hoger (veel hoger)

ben benieuwd of tie echt is :o

IndiepoprockJesse
22 april 2004, 13:27
jezus christus, dat is wel een bedrag waar je u tegen zegt, 60.000 euro!! :o

what the fuck echt.. om even eerlijk te zijn..

eerlijk gezegd geloof ik niet dat iemand die zou verkopen, dus ik denk eerder dat het er een uit 63 is ofzo, hoeveel wordt het dan denk je?

en diegene is een vriend van de vader van de drummer van me band en die vader heeft tegen die gozer gezegd dat ik een beperkt budget van rond de 1500 euro heb ofzo.. lijkt me niet dat hij daarvoor een gitaar van 60000 euro gaat verkopen.. ofzo :P

Jesse//

Rubenios
22 april 2004, 13:39
btw fijn dat je het hele forum verneukt door je message 100x te posten...

IndiepoprockJesse
22 april 2004, 13:55
ohja sorry, ik heb ze ff verwijderd.. maar dit forum doet een beeeeetje vaag dus..

Jesse//

BartL
22 april 2004, 14:33
btw fijn dat je het hele forum verneukt door je message 100x te posten...
Wat zijn we weer lief tegen elkaar :roll:

Marc Oblivian
22 april 2004, 14:47
jezus christus, dat is wel een bedrag waar je u tegen zegt, 60.000 euro!! :o

what the fuck echt.. om even eerlijk te zijn..

eerlijk gezegd geloof ik niet dat iemand die zou verkopen, dus ik denk eerder dat het er een uit 63 is ofzo, hoeveel wordt het dan denk je?

en diegene is een vriend van de vader van de drummer van me band en die vader heeft tegen die gozer gezegd dat ik een beperkt budget van rond de 1500 euro heb ofzo.. lijkt me niet dat hij daarvoor een gitaar van 60000 euro gaat verkopen.. ofzo :P

Jesse//

Jesse, weet je zeker dat de gitaar echt uit dat jaar komt of gaat het hier om een reissue?
Dat wil nog wel eens verschil in de prijs uitmaken :wink:
Het is sowieso niet echt heel erg makkelijk om voor 1500 Euro een Les Paul (standard) te krijgen.... (uit welk jaar dan ook) :)

JV
22 april 2004, 14:47
is het niet een '59 reissue black beauty ofzo?

lijkt mij logischer namelijk, echte '59ers zijn behoorlijk zeldzaam namelijk, die doe je niet zomaar weg lijkt me

Josdevos
22 april 2004, 14:56
btw fijn dat je het hele forum verneukt door je message 100x te posten...

:evil: Wat 'n kutopmerking... ok die posts zijn wel lastig en storend maar dat is iedereen hier al eens overkomen...

BartL
22 april 2004, 16:00
+1 :evil:

BLOK182
22 april 2004, 16:42
Yo Jesse dude, een echte '59er wordt nogal lastig voor 1500 :D Maarre, voor dat geld kan je tweedehands een hele mooie LP standard kopen, ergens uit de jaren 90 bijvoorbeeld.

Epic
22 april 2004, 16:56
idd, de Les Paul standards die in '58 '59 en '60 zijn geproduceerd zijn ongeveer de meest gewilde vintage gitaren. De meesten liggen dus ook als investering in kluizen opgeslagen.
Prijzen van meer dan $100.000 zijn er al voor betaald.

Dus het is of een reissue of diegene vind jouw wel heel aardig...

Bonjour
22 april 2004, 17:14
en hoeveel zou een lp custom uit 57 58 of 59 kosten?

fred dons
22 april 2004, 17:14
een aangepaste les paul special zou nog wel kunnen (bijvoorbeeld met
een vervangen brug, schade aan de neck etc)
maar een gaaf exemplaar uit die tijd is toch wel minimaal eur 3000 waard

een 63 les paul bestaat niet dus daar kan ik je geen prijs voor geven :D
de standard werd gemaakt tot 1960 en daarna ging gibson over op het
sg model (die heett het eerste jaar nog wel les paul maar dat is er kort daarna weer afgehaald) de eerste echte les pauls werden pas weer in 1968 gebouwd en die zijn zo rond de eur 4000 waard in redelijke staat

zoals gezegt als het een echte 59 standard is dan is alleen de brug pickup al meer waard dan jouw gehele budget (exemplaren met een mooie vlam brengen op dit moment al meer dan USD 150.000 op)

Les Paul
23 april 2004, 08:50
Ik zie op het ogenblik prijzen van $25.000 tot $150.000 voor echte Bursts (58,59,60).
Het verschil in prijs zit met name in de kwaliteit van de gitaar. Niet elke Burst heeft nog die perfecte klank. Is eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de Strat L-series. Het jaartal is geen garantie voor een goede gitaar. Dat is dan ook de reden dat zowel Gibson als Fender de legendarische oude modellen zo natuurgetrouw proberen te maken, waarbij met name de klank zo goed mogelijk lijkt op de oude modellen.
Als je denkt over een vintage gitaar, bedenk dan goed wat de reden is dat je hem wilt kopen. Gaat het puut om de klank kijk dan zeker ook naar een Customshop Strat of Les Paul. Ik heb beide uitgeprobeerd en was zeer onder de indruk. De klank van een oude, met alle voordelen van een nieuwe.
Inmiddels ben ik in het bezit van een Les Paul '58 Standard Plaintop Historic Collection. Verreweg de beste Les Paul die ik ooit in mijn handen heb gehad.

fred dons
23 april 2004, 08:57
ik ben benieuwd waar je prijzen van USD 25000 voor een 58, 59 of 60
kan vinden
zelfs plaintops (zonder issues) brengen al meer dan 60 mille op
misschien met broken headstocks, geen originele hardware etc maar
25 mille is tegenwoordig een superkoopje :wink:

Epic
23 april 2004, 09:03
en hoeveel zou een lp custom uit 57 58 of 59 kosten?

Onbetaalbaar, want in die jaren zijn er geen lp customs gemaakt.

IndiepoprockJesse
23 april 2004, 09:35
het is geen reissue, maar of hij dus uit dat jaar komt weet ik niet zeker.. ik kan het ook ff verkeerd begrepen hebben.. dus het kan er net zo goed ook een uit '69 zijn hoor..

maar goed.. ik krijg later meer info en een foto erbij en een prijsje.. dus dan ga ik het jullie laten zien om jullie mening er over te horen..

hij staat in limburg dus het moet wel de moeite zijn om er helemaal heen te rijden (vanaf amsterdam ong :P )

en diegene waarvan hij is is gitaargek dus die zal er wel wat van weten en niet zo snel zo'n gitaar verkopen denk ik..

Jesse//

IndiepoprockJesse
23 april 2004, 09:35
het is geen reissue, maar of hij dus uit dat jaar komt weet ik niet zeker.. ik kan het ook ff verkeerd begrepen hebben.. dus het kan er net zo goed ook een uit '69 zijn hoor..

maar goed.. ik krijg later meer info en een foto erbij en een prijsje.. dus dan ga ik het jullie laten zien om jullie mening er over te horen..

hij staat in limburg dus het moet wel de moeite zijn om er helemaal heen te rijden (vanaf amsterdam ong :P )

en diegene waarvan hij is is gitaargek dus die zal er wel wat van weten en niet zo snel zo'n gitaar verkopen denk ik..

Jesse//

IndiepoprockJesse
23 april 2004, 09:36
het is geen reissue, maar of hij dus uit dat jaar komt weet ik niet zeker.. ik kan het ook ff verkeerd begrepen hebben.. dus het kan er net zo goed ook een uit '69 zijn hoor..

maar goed.. ik krijg later meer info en een foto erbij en een prijsje.. dus dan ga ik het jullie laten zien om jullie mening er over te horen..

hij staat in limburg dus het moet wel de moeite zijn om er helemaal heen te rijden (vanaf amsterdam ong :P )

en diegene waarvan hij is is gitaargek dus die zal er wel wat van weten en niet zo snel zo'n gitaar verkopen denk ik..

Jesse//

IndiepoprockJesse
23 april 2004, 18:23
het is geen reissue, maar of hij dus uit dat jaar komt weet ik niet zeker.. ik kan het ook ff verkeerd begrepen hebben.. dus het kan er net zo goed ook een uit '69 zijn hoor..

maar goed.. ik krijg later meer info en een foto erbij en een prijsje.. dus dan ga ik het jullie laten zien om jullie mening er over te horen..

hij staat in limburg dus het moet wel de moeite zijn om er helemaal heen te rijden (vanaf amsterdam ong :P )

en diegene waarvan hij is is gitaargek dus die zal er wel wat van weten en niet zo snel zo'n gitaar verkopen denk ik..

ok, update van vandaag: ben naar een winkel geweest en heb op een onwijs mooie les paul standard gespeeld met premium top.. maar een geluid.. echt ongelovelijk mooi.. echt de mooiste van de dag (en heb zon 12 les pauls in me handen gehad, van studio to special to classic tot standards in me handen gehad)
prachtig gekleurd.. uniek exemplaar.. ik was echt verliefd geworden.. maar wel veel euri's 2300, maar goed.. dat is het geld natuurlijk ook waard..

Jesse//

keef
23 april 2004, 20:01
Ik zie op het ogenblik prijzen van $25.000 tot $150.000 voor echte Bursts (58,59,60).
Het verschil in prijs zit met name in de kwaliteit van de gitaar

Agree...alleen de klank of kwaliteit heeft vrijwel niets met de prijs te maken. Zaken als originaliteit, staat, de aanwezigheid van creme, zebra of black PAFs en boven alles de hoeveelheid 'flame' zijn prijsbepalend. Een mint '59 met een mooie top die klinkt als een drol brengt veel meer op dan een fantastisch klinkende mint plaintop '58....dat is de treurigheid van 'collectors items'...en ja, er zijn qua klank tegenvallende 50s bursts volgens de kenners. :-(

Punt
24 april 2004, 13:54
+1 (Les Paul)

Heb gisteren m'n eerste ('57) Historic besteld :)

Les Paul
24 april 2004, 18:22
ik ben benieuwd waar je prijzen van USD 25000 voor een 58, 59 of 60
kan vinden
zelfs plaintops (zonder issues) brengen al meer dan 60 mille op
misschien met broken headstocks, geen originele hardware etc maar
25 mille is tegenwoordig een superkoopje :wink:

Ik weet niet meer waar, maar ik kwam er laatst 1 tegen. Misschien was deze wel niet meer origineel. Dan keldert de prijs ook flink.

Les Paul
24 april 2004, 18:26
Heb gisteren m'n eerste ('57) Historic besteld :)

Gefeliciteerd! Toch een Goldtop geworden.

We hebben op het Les Paul forum al contact gehad. Daar heb ik de nickname Lerxst.

IndiepoprockJesse
24 april 2004, 19:15
Oeh jongens, die 2de hands gaat em niet worden want ik heb vandaag een nieuwe LP gekocht!! woehoe, het is een beauty en een prachtig geluid:

fotos!!!

http://student-kmt.hku.nl/~jesse/lp/

hij is uit 2003 met burstbucker v elementen..

Jesse//

robzilla
24 april 2004, 19:41
netjes

Sjakie
24 april 2004, 22:06
Prachtige gitaar!

Daar zal je nog veel plezier mee hebben.

Punt
25 april 2004, 01:51
Heb gisteren m'n eerste ('57) Historic besteld :)

Gefeliciteerd! Toch een Goldtop geworden.

We hebben op het Les Paul forum al contact gehad. Daar heb ik de nickname Lerxst.

Dank!
Besteld in de States en ik verwacht hem deze week al thuis:)

BLOK182
25 april 2004, 12:20
Bruut ding Jesse? Gewoon een LP Standard? of een Standard Plus? Welke kleur is het nou precies? Vind em erg hot!!

IndiepoprockJesse
25 april 2004, 12:25
he bedankt enzo.. ja eehm ik denk een gewone lp standard... en het is een soort heritage sunburst maar met een hele mooi flam en een wat roest achtige kleur.. erg mooi.. :D

keef
25 april 2004, 20:18
Heb gisteren m'n eerste ('57) Historic besteld :)

Gefeliciteerd! Toch een Goldtop geworden.

We hebben op het Les Paul forum al contact gehad. Daar heb ik de nickname Lerxst.

Dank!
Besteld in de States en ik verwacht hem deze week al thuis:)
Heb ik ook gedaan bij een LPF dealer (zie hieronder) - succes....!
http://www.lilypix.com/photos/data/a02ffd91ece5e7efeb46db8f10a74059/1830_p27972.jpeg

EmgMaster
26 april 2004, 13:02
@IndiePopRockJesse

Wat voor een hals heeft ie, een 50's of 60's? En waarom?

IndiepoprockJesse
26 april 2004, 21:07
hij heeft een 50's neck.. en waarom.. omdat ze bij gibson een gitaar wilde maken die weer terug ging naar die uit '58, daarom hebben ze er een 50's nek op gedaan, staat er geen 'standard' op het zwarte dingetje aan de kop, zijn er speciale burstbucker elementen gemaakt om de ouwe humbuckers te 'vervangen', deze elementen zijn krachtiger maar hebben toch een perfect prachtig geluid (warmer dan de andere lp's waar ik op heb gespeeld).. zelf ben ik ook meer fan van de 50's nek dan de 60's nek.. maar dat is een smaak verschil en heeft ook met je handen te maken.. en de 50's nek is dikker dus er is ook minder risico met klimaatsveranderingen (niet dat je dat moet verwachten van een gibson gitaar hoor).. daarnaast is de kleur van dit exemplaar ernstig mooi en hij heeft een beetje een roestige kleur erbij, net zoals de '58 en '59 lp'tjes..

heb ik hiermee je vraag beantwoord?

Jesse//